[ASP] logon_user opvragen in ander domein

Pagina: 1
Acties:

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 10:51
Situatie: gebruikers loggen in op een domein. (Active directory.) Nu ben ik bezig met een webserver voor een nieuw intranet (server 2003) die *niet* in het domein komt te hangen. Maar waar ik wel de servervariables("logon_user") wil opvragen om de gebruiker te identificeren.

Is dit mogelijk? Ik krijg het maar niet voor elkaar. Een eenzijdige trust opzetten heeft ook niet geholpen en anonymous staat uiteraard uit in de IIS. Iemand een idee?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb je al eens gezocht op Google? Ik vond o.a. deze pagina waar wat extra informatie over te vinden is. Overigens is het volgens mij niet mogelijk om een logon_user van een ander domein op te vragen...

• _FlasH_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 10:51
Uiteraard al het nodige gegoogled.

Volgens mij is het zo dat in zowat alles wat je vind de webserver in hetzelfde domein hangt als de server waar op de gebruikers inloggen. In dat geval is het opvragen van de local_user geen probleem lijkt me als je anonymous uit zet. Maar in dit geval hebben we het dus over een 'losse' server ( / domein). Heeft iemand ervaring met deze situatie? Het lijkt me dat met een one-sided trust de gebruikers op de webserver vertrouwd worden maar dit krijg ik niet voor elkaar.