Toon posts:

[Exchange] loggen van toegang tot mails *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb mijn post bekeken via microsoft exchange vanop een andere PC.
Kan ik nadien vanop mijn eigen PC zien van welke PC of locatie ik deze post heb bekeken?
M.a.w. kan iemand die mijn paswoord kent,mijn post bekijken?en zo ja..
kan ik deze personn dan traceren??

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:23:
k heb mijn post bekeken via microsoft exchange vanop een andere PC.
Kan ik nadien vanop mijn eigen PC zien van welke PC of locatie ik deze post heb bekeken?
M.a.w. kan iemand die mijn paswoord kent,mijn post bekijken?en zo ja..
kan ik deze personn dan traceren??
Wat bedoel je precies?
  1. Mail bekeken met Outlook Web Access?
  2. Mail bekeken met een ander mailprogramma, opgehaald van die Exchange server?
Je kunt niet zomaar zien op welke pc de post al eens bekeken is.

Uiteraard kan iedereen die je password kent je post bekijken, op die manier heb je toch ook zelf je post bekeken? ( je moet weten waar je mee moet connecten, de username en de pw)

:?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Als iemand je wachtwoord heeft, kan ie alles wat jij kan.
Het traceren daarvan zal moeilijk zijn omdat alles naar jou wijst, want het is jouw useraccount waaronder de dingen gebeuren. Misschien dat het e.e.a. op IP-niveau gechecked kan worden maar erg makkelijk zal het zeker niet zijn.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-08 14:04

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het handigste is je wachtwoord te veranderen ( of dit te laten doen als je dit niet zelf kan/mag).

B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :)

Omdat je op Gathering of Tweakers zit verwacht ik dat je zelf ook goed mee kunt denken. Dus: welke Exchange draait er op de server, heb je toegang tot de server, wat zijn je eigen ideeen om het te loggen?

Wachtwoord wijzigen is inderdaad een optie als je het verwacht :+

Je bent niuw, dus check de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy even. Ik pas je topictitel trouwens alvast aan, 'Outlook Exchange' bestaat als programma niet en maakt ook niet echt duidelijk wat je nu eigenlijk vraagt ;) [/]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

Nee Exchange houd niet bij vanaf welke machine jij je mail bekijkt.
Ja iedereen die jou wachtwoord kent omdat je dat schijnbaar zelf afgegeven hebt kan in jou mailbox kijken , ook correspondentie dat al gelezen hebt of nog niet gelezen is.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 11:41
Als er voor jou ongelezen post als gelezen staat in exchange weet je dus dat iemand anders die gelezen heeft. Behalve als ze zo slim zijn geweest de post weer op ongelezen te zetten.
Maar zoals hier al gezegd. Als iemand je wachtwoord weet heb je dus dat zelf op een of andere manier gegeven en moet je het snel aanpassen. Ook al zou jij het wachtwoord van een ander hebben zou ik je aanraden daar geen gebruik van te maken en die ander te waarschuwen.
Het is namelijk niet slim dingen te weten die je niet kan weten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Exchange is geen zelfstandig OS, dus verplaats ik even het topic:

Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wie wat doet in outlook wordt (meestal) niet gelogd, echter wie vanaf welke pc inlogd wordt meestal wel bijgehouden in de server logs.Ook al log je in in outlook, outlook geeft dit verzoek door aan windows. (Yep, in de logs van je OS of de web server, net te vroeg gemoved sanfranjake)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt iedereen voor je antwoorden.via de logs kan ik dus waarschijnlijk zien wie en vanwaar er mijn post is bekeken.En hoe geraak ik daarin??

Verwijderd

leuk_he schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:22:
Wie wat doet in outlook wordt (meestal) niet gelogd, echter wie vanaf welke pc inlogd wordt meestal wel bijgehouden in de server logs.Ook al log je in in outlook, outlook geeft dit verzoek door aan windows. (Yep, in de logs van je OS of de web server, net te vroeg gemoved sanfranjake)
http://support.microsoft.com/kb/274317
en
http://support.microsoft.com/?kbid=867640
Pagina: 1