Ik heb een gewone kleine goedkope televisie, en bij xbox spellen is de text in die spellen er moeilijk te lezen. Nu weet ik dat er ook SVHS Scarts te krijgen zijn voor de xbox. Zou dit voor zo'n kleine TV de scherpte van de text (en de rest van het beeld) verbeteren, of is er alleen verschil te zien bij grotere TV's?
Het verschil is zeker wel te zien, alleen moet je tv dan wel een rgb-scart hebben anders dan krijg grijs/groen beeld (of ander kleurtje, maar wel fout iigVerwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:09:
Ik heb een gewone kleine goedkope televisie, en bij xbox spellen is de text in die spellen er moeilijk te lezen. Nu weet ik dat er ook SVHS Scarts te krijgen zijn voor de xbox. Zou dit voor zo'n kleine TV de scherpte van de text (en de rest van het beeld) verbeteren, of is er alleen verschil te zien bij grotere TV's?
Wat voor verschil is dat precies, gewoon scherper beeld?
Ik vind eht beeld nu namelijk best wazig op de televisie (bij xbox spellen).
Scherper beeld inderdaad, alleen vond ik het verschil bij m'n playstation 2 groter dan bij m'n xbox. Maar het is zeker de moeite waard (koop geen advanced scart van microsoft zelf, maar gewoon een namaak zonder digitale geluidsuitgangen enzo, scheelt 30 euro)Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 12:38:
Wat voor verschil is dat precies, gewoon scherper beeld?
Verwijderd
Op de Xbox kan natuurlijk ook RGB-Scart en VGA, wat beiden veel beter beeld zal opleveren als Svideo (onterecht SVHS genoemd door sommigen) of de standaard Composiet.
Of je het verschil zal merken op die kleine TV? Ja, vroeger met van die homecomputers kon je het iig al merken bij 12" TV's of ze aangesloten waren via composiet of Svideo.
Of je het verschil zal merken op die kleine TV? Ja, vroeger met van die homecomputers kon je het iig al merken bij 12" TV's of ze aangesloten waren via composiet of Svideo.
Dan had je TV hiervoor hetzij geen Svideo danwel een zeer ranzige input die geenszins aan de standaardeisen voldeedik merkte het verschil pas echt met mijn nieuwe breedbeeld tv, verder zeker de moeite waard
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:20 ]
ik merkte het verschil pas echt met mijn nieuwe breedbeeld tv, verder zeker de moeite waard
ik heb hier ook een kleine tv staan. zonder die scartkabel. en een vriend heeft het wel en heeft ook nog iets grotere maar daarbij zie ik het verschil al. het is zeker de moeite waard. ga het zelf ook kopen als ik geld heb.
Signature
ik wil niet veel zeggen alleen in princiepe is svideo kwalitatief beter op een goede tv. Of is dit anders bij een xbox.Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:44:
Op de Xbox kan natuurlijk ook RGB-Scart en VGA, wat beiden veel beter beeld zal opleveren als Svideo (onterecht SVHS genoemd door sommigen) of de standaard Composiet.
[...]
Dan had je TV hiervoor hetzij geen Svideo danwel een zeer ranzige input die geenszins aan de standaardeisen voldeed
dus zo'n advanced scart cable met dolby uitgang erop, is die ook RGB ???
zo ja; het verschil is bij mij toch niet zo groot hoor tussen de gewone kabel en de adv. scart.
zo nee; ow, dan doet dit kabeltje toch een beetje beter zijn werk, maar ik deed het vooral voor de dolby digital uitgang
zo ja; het verschil is bij mij toch niet zo groot hoor tussen de gewone kabel en de adv. scart.
zo nee; ow, dan doet dit kabeltje toch een beetje beter zijn werk, maar ik deed het vooral voor de dolby digital uitgang
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Pagina: 1