Toon posts:

VPN verbindingen en WiFi: welke hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor ons bedrijf willen we straks d.m.v. een VPN verbinding medewerkers vanaf huis laten inloggen op ons systeem.

Daarvoor hadden we de Cisco PIX501 in gedachten, Cisco is tenslotte een goede speler op die markt en de PIX 501 is redelijk geprijsd. Alle medewerkers hebben een ADSL verbinding.

Nu komt er echter een extra probleempje bij: de medewerkers willen thuis ook WiFi.

Ik ben nu aan het testen met een ASUS WL-500G en dat werkt voor standaard zaken super. Echter als ik dan kijk naar de Linksys WAG54G dan heeft die een ingebouwde ADSL router en hij ondersteund VPN verbindingen. En daar houdt mijn kennis nu ff op.

Moet ik voor VPN verbindingen die ik straks via de PIX501 wil laten lopen nu expliciet de WAG54G of vergelijkbaar gaan gebruiken of kan dat straks via elke WiFi router.?
Of zie ik het verkeerd en kan de WAG54G de PIX501 laten vervallen?

don't call me stupid, i know i am....

Verwijderd

Kan je in iedersgeval geen cisco pix aanraden, als beginnend tunnel gravert :-)
kijk eens naar een hotbrick of ander een netscreen 5

verder zou het mogelijk moeten zijn om van je linksys router naar cisco te gaan.

op dit moment bij ongeveer 350 gebruikers bij verschillende bedrijven de conf staan, alleen dan met een netscreen tje :) :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Is het de bedoeling dat je voor elke medewerker een aparte router gaat plaatsen welke je dan een VPN laat maken met je PIX :?

Als je de gebruikers thuis een cisco vpn client geeft, dan maakt het toch geen drol uit over welk type verbinding hij loopt.
Lijkt mij een stuk handiger.
Kan je in iedersgeval geen cisco pix aanraden, als beginnend tunnel gravert :-)
En dan vraag ik me af welk deel van je schijnbaar kleine ervaring met vpn's een cisco afraadt.

@TopicStarter:
Als je ervaring hebt met cisco, gaat het je wel lukken. Kijk ook eens naar de NCP SecureServer van http://www.ncp.de

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 21-01-2005 14:12 ]

Verwijderd

Move PNS > NT

Wat jij nodig hebt is een router die VPN Passthrough ondersteunt en dat doen bijna alle modellen wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was/ben inderdaad op zoek naar VPN Passthrough mogelijkheden.

De bedoeling is dus vrij simpel:
  • 5 gebruikers via internet een VPN verbinding laten maken met de zaak op een zo veilig mogelijke manier en met zo min mogelijk rompslomp
ADSL en WiFi zijn de datacarriers.

De PIX501 kwam ik eigenlijk toevallig tegen bij een zoektocht en de positieve reacties hier op GoT waren dusdanig dat ik niet verder ben gaan zoeken. Wat de PIX501 namelijk óók heeft is de DMZ op 1 enkele poort en dat is heel erg interessant voor ons. Daarmee kunnen we klanten doorleiden naar ons demo-apparaat wat rechtstreeks aan internet kan hangen.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:14
Draytek 2900G een router met zeer uitgebreide mogelijkheden, o.a. VPN over WIFI

Draytek 2600G een ADSL modem/router draadloos met ook uitgebreide mogelijkheden

(draytek.nl beetje fucked atm)

[ Voor 43% gewijzigd door chim0 op 21-01-2005 20:58 ]

Pagina: 1