Toon posts:

User map op netwerk in domein

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een domein met windows 2000as,

Ik wil graag de completer user map ( dus inclusief Appl. data en Local Settings ) op de server plaatsen van alle users zodat iedereen op elke machine kan inloggen en zijn instellingen heeft en ook alle data zoals mail, mijn documenten enz.

Nu is mij vraag waar ik dit het beste kan instellen, in de AD bij "profiel" van elke user of kan dit ook bij de policy's.
bij de policy's, folder redirection staat geen Local Settings ( wel Application Data ).
Het liefst doe ik dit bij de policy's want dan hoef ik maar 1 keer iets in te stellen wat dus geld voor alle gebruikers in de OU.

Graag een advies, bvd.

PS. in de NTUSER.DAT staat "exclusion: temp;internet history; enz.; enz.;" als ik het profiel op het netwerk zet, haal ik die exclusions weg en meld het persoon af dan staan de exlusions er weer gewoon in.

Verwijderd

Kijk eens naar een Roaming Profile, deze maak je aan op een pc, en copyeer je naar een share op de server toe. Dan stel je de rechten goed in (voor gebruiker X ), en je steld hem in als Profile vanuit User Properties @ Active Directory - Tabblad Profile.
Dit doe je voor iedere user apart, dus die share krijgt de mappen:
\\server\share$\roelj
\\server\share$\userY
Met in iedere map de inhoud van het Roaming Profile.

In Profile path kan je ook %username% en andere waardes gebruiken. Hier op mijn werk heb ik (niet een Roaming Profile, maar Mandatory):
code:
1
\\srv-02-dom\Profielen$\Personeel

Maar je kan dus ook gebruik maken van %USERNAME% zoals ik al zei.
code:
1
\\srv-02-dom\Profielen$\%username%

Verwijderd

Ga eerst maar eens wat doornemen over Roaming Profiles :)

http://www.microsoft.com/.../en-us/dmebc_dsm_ivvs.asp http://www.microsoft.com/.../en-us/dmebc_dsm_jxfc.asp http://www.microsoft.com/...distrib/dseb_ovr_fqgg.asp

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was ook allemaal gelukt met de roaming profiles alleen wat ik belangrijk vind maar helaas niet meegenomen word zijn o.a. de Local Settings waar dus in dit geval ook de mail in staat.
Ook bijvoorbeeld het bureaublad.
Ik wil graag ook de map Local Settings op het netwerk.
( had precies hetzelfde gedaan als wat KingOfDos vertelde )

Als ik dan verder kijk zie ik een configuratie bestandje NTuser waar in staat: Exclusionlist=Local Settings; Internet History; Temp
Haal ik deze verwijzing weg sluit die ze nog niet uit en na een keer af en aanmelden staat er weer de Exclusionlist.

Bedankt in ieder geval voor de goede links, heb ik wat te lezen....
Ik zou het op prijs stellen als iemand me hier toch een aantwoord op kan geven of in ieder geval een hint waar ik het kan vinden of hoe ik het moet doen. _/-\o_

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zoek eens op folder redirection.

Verwijderd

Topicstarter
Bij folder redirection staat alleen:
- Startmenu, desktop, application data en mijn docu's

Helaas geen Local Settings...

Ik had trouwens wel eens die folder redirections in de gp's geprobeerd in te stellen maar nu ik de folders op de server wil verwijderen zegt die ACCES DENIED, ben administrator en niemand maakt gebruik van wat er in staat.
Kan er ook niet eens op kijken.
Als ik de rechten wil bewerken zegt die ook acces denied.
In veilige modes verwijderen lukt ook niet.

:'(

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 17:33
Je maakt zo te zien gebruik van outlook Express of outlook met de pst bestanden in het profiel. Je hebt zo te zien de policy aangehad dat hij de volgende mappen exclude uit je roaming profile : Local Settings;Temporary Internet Files;History;Temp.

Helaas voor je kan je deze policy wel uitzetten, maar hij zal dit op de werkstations niet aanpassen.

Verder zou ik voor de mijn documenten gebruiken maken van folder redirection

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

1) Open Systeemeigenschappen (op de client), en dan het tabblad "User profiles". Klik op een user die je wil copyeren (kwa settings dus). En klik op "Copy to". Kies een map waar hij moet staan (op de server ergens), binnen een of andere share. En verander "Permitted to use" naar "Everyone". Daarna is het een kwestie om dat gemaakte mapje te copyeren, en op de copy rechten aanpassen zodat alleen de goeie gebruiker er bij kan. Ook even de map hernoemen naar de gebruikersnaam. Dan onder profile het profielpath aanpassen en hij zou (als het goed is) ook de application data me moeten nemen. Mocht hij dat niet doen dan kan je dat ergens "aanzetten" binnen een GP (dat hij wel synchroniseerd). Het heeft iets te maken met synchronisatie, die zie je lopen als je aan/afmeld.

2) Binnen de folder redirection Properties naar tabblad "Settings" gaan en het vinkje bij "Grant the user exclusive rights to ....." uitzetten.

3) Voor iedere user een share maken, en dan de homefolder instellen (en als hij vraagt om bestanden te copyeren, niet doen, niet percee nodig). En dan de mijn documenten redirecten naar de homefolder van de user. Ik stel de homefolder altijd als P: in, en dan mijndoc -> P:\

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 19:23 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wees een smartass en gebruik géén OE in een domain omdat OE's database files (de dbx'en) niet op een netwerkshare geplaatst kunnen worden.

Mail migreren naar Outlook (office) en de Office Policy templates (vind je in de Office Resource Kit) gebruiken om de locatie van de .pst files voor iedereen te redirecten.

Werkt als 2 36D tieten :P

Bijkomend voordeel: ook je Office sjablonen-meuk (wat in Application Data staat) kan je op die manier centraal managen.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 21-01-2005 19:25 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 17:24:
Bij folder redirection staat alleen:
- Startmenu, desktop, application data en mijn docu's

Helaas geen Local Settings...

Ik had trouwens wel eens die folder redirections in de gp's geprobeerd in te stellen maar nu ik de folders op de server wil verwijderen zegt die ACCES DENIED, ben administrator en niemand maakt gebruik van wat er in staat.
Kan er ook niet eens op kijken.
Als ik de rechten wil bewerken zegt die ook acces denied.
In veilige modes verwijderen lukt ook niet.

:'(
Dat is gewoon basic, de admin rechten geven op de profiles.
Staat zelfs hier in de FAQ onder roaming profiles.
Astu: http://gathering.tweakers.../last//roaming%2Cprofiles

[ Voor 8% gewijzigd door KillerAce_NL op 22-01-2005 00:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

KillerAce_NL schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 00:38:
[...]
Dat is gewoon basic, de admin rechten geven op de profiles.
Staat zelfs hier in de FAQ onder roaming profiles.
Enige is wel dat je dat al in de policy moet instellen voordat je je roaming profiles aanmaakt, die GPO setting werkt nl. niet achteraf.
Dan moet je het met het handje doen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Zo, dat waren in ieder geval een hoop nuttige tips, erg bedankt daarvoor ik kan gelukkig nu een heel eind verder.

Het is de bedoeling dat ik in een domein van een klant Roaming Profiles instel zodat iedereen dus interactief in kan loggen en alles op de server staat en dus ook op backup. alles word nu nog locaal opgeslagen.
Gelukkig kom ik net achter, gebruiken ze Outlook van Office....

Ik ben het op mijn laptop allemaal in Virtual PC aan het testen hoe ik dit het beste kan doen zonder problemen en verlies van data en ik liep tegen de eerder beschreven problemen aan.

Maar nu kan ik eindelijk weer verder, die tutorial is erg handig.
Hartelijk bedankt voor al jullie reacties _/-\o_ :*)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

offtopic:
Tipje nog: je homepage barst van de spellingsfouten ;)

Verwijderd

Topicstarter
mm, die site is verschrikkelijk en niet om aan te zien, heb er al veel kritiek over gehad..
Ben bezig met een nieuwe die eind januari af MOET zijn, je kunt hem alvast bekijken ( concept wat bijna af is ) als je /new er achter typt ( www.bpcservice.nl/new ).

Alleen dat concept is betreft styl en spellingsfouten nog veel erger.
Pagina: 1