Toon posts:

Televisie op 7" TFT weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik zit met het volgende probleem, ik wil graag een 7 inch tft aan de muur bevestigen en daar op Televisie weergeven, alleen op het schermpje zelf zitten alleen 2 svhs aansluitingen. Nou wil ik graag weten wat de goedkoopste en kleinste oplossing is om tv op dat schermpje te krijgen.

Opties zelf bedacht:

Pc met tvkaart, videout naar het schermpje: alleen dat ding is dan te groot om te verbergen en om nou daar alleen een pc voor te kopen is ook wat overdreven.

Videorecorder/DVDspeler (Component): daart zit ook zon coax door lusfunctie op en dan via scart converter naar svhs -> naar het schermpje: Alleen weet niet wat de kwaliteit dan word, en vind het ook niet een ideale oplossing.

Dan nog de gewone tv, en die door lussen naar het scherm: alleen dat is ook geen optie.

Steekpunten.
- De kwaliteit moet zo hoog mogelijk blijven
- Niet duur
- Compact
- Hangt de kwaliteit ook erg af aan de lengte/soort kabel?
- Het schermpje heeft een lichtopbrengst van 300nits, is dat genoeg om door zwart glas heen te komen, zit wel contast regeling link: http://www.velleman.be/co...duct.Aspx?lan=1&id=351643?
- De bedoeling is om hem in te bouwen in de muur van mn kamer en daar dan een mooi stuk zwart glas voor.

Thnx in advance!!

Verwijderd

De hoogste kwaliteit zul je hebben middels Svideo (vaak verkeerd aangeduid als SVHS).

Een oude videorecorder zal vaak alleen Composiet uitsturen over de Scart, let daar dus op.

Je mogelijkheden zijn dus:
- videokaart met Svideo uitgang
- TVtuner met Svideo uitgang
- videorecorder met Svideo uitgang
en anders uitwijken naar composiet en het kwaliteitsverlies voor lief nemen....

Of de lichtopbrengst genoeg is om door gekleurd glas heen te komen is natuurlijk afhankelijk van de dichtheid van de kleurpigmenten in het glas. Zo zul je de helderste TV echt niet zien door een glaasje van een lasapparaat :+ Een scherm is natuurlijk wel ervoor gemaakt om optimaal zijn beeld te geven zonder obstructies voor het scherm, dus het zal imo altijd wel minder mooi beeld geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 13:25 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
zoiets? :Y) www.yachtcontrol.nl

Assortiment TV tuner
Artikelnummer 4002
Korte omschrijving TV tuner (ontvanger)
Prijs incl BTW € 199,00
Omschrijving TV tuner (ontvanger)
teletekst
afstandbediening
12 volt aansluiting

aansluitingen achterkant:
antenne
VGA in en uit
video2 in
audio2 in
pc audio in
speakers
s-video in

aansluitingen voorkant:
video1 in (handig voor foto- en film camera)
video out
audio out
audio1 in

kan op ieder LCD scherm aangesloten worden.

Verwijderd

Topicstarter
:9~ Thnx,

Wat versta je onder TVtuner? Niet een losse tv neem ik aan, zijn daar ook losse bakjes voor?

En een videorecorder met Svideo :) aansluiting, is dat de standaard tegenwoordig?

En als ik nou 10 schermpjes tegelijk aan wil sturen :9~ kan dat gewoon dmv Svideo splitters, zonder al te veel kwaliteitsverlies?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 13:35 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
volgens mij hadden alleen s-vhs recorders ook s-video-out...

Verwijderd

Topicstarter
Weer een vraagje, ik heb het scherm nu binnen, http://www.velleman.be/co....Aspx?lan=1&id=351643?. Alleen hoe moet ik dat ding normaal aansturen, er zitten twee Composiet (tulpstekker) ingangen op en die heb ik aangelsoten op de tvout van mn videokaart Geforce 4 mx.

Alleen het beeld is Waardeloos, trillingen haperingen slecht leesbaar enz. Maar als ik er een dvd speler op gooi dan is het beeld wel gelijk goed.

Ik heb al van alles geprobeerd in te stellen, maar ik krijg er geen mooi beeld op. Heeft iemand hier wat tips, of een tutorial wat ik moet doen die ergens op internet staat maar die ik niet kan vinden :'(

Er staat ook bij de specs van het schermpje:
display format: 1440(H) x 234(V) = 336960 -RGB- is dat dan 1440*234 Resolutie ???
en waar gaat dat rgb over, ik dacht altijd dat rgb iets anders was als composiet, of lijken die aansluitingen op elkaar?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

kan je niet iets met powerstrip doen?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik mee zitten spelen alleen ik krijg dat niet voorelkaar, want ik kan geen advanced timings aanpassen op de tvout, wel op de normale vga out.

Verwijderd

Meester_J schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:34:
volgens mij hadden alleen s-vhs recorders ook s-video-out...
Nee, er waren decennia voor de eerste S-VHS spelers/recorders al genoeg apparaten met S-video. Dat het vaak niet werdt toegepast bij VHS recorders heeft 2 redenen: een VHS recorder slaat niet zoveel beeldlijnen op en kostenbesparing.

Er bestaan ook losse TVtuners, vaak voor gebruik in dit soort toepassingen als in de openingspost, met VGA/DVI of Svideo/Composiet uitgang.
Alleen het beeld is Waardeloos, trillingen haperingen slecht leesbaar enz. Maar als ik er een dvd speler op gooi dan is het beeld wel gelijk goed.
Je moet natuurlijk wel de resolutie van je Windows aanpassen aan de hardwareresolutie van je schermpje en evt. fonts/vensters groter zetten. Daarnaast hebben veel videokaarten bij hun TV eigenschappen ook een flikkerfilter die je kunt inschakelen. ;)
display format: 1440(H) x 234(V) = 336960 -RGB- is dat dan 1440*234 Resolutie ???
en waar gaat dat rgb over, ik dacht altijd dat rgb iets anders was als composiet, of lijken die aansluitingen op elkaar?
Een scherm werkt intern met RGB. Jouw scherm heeft 1440x234 pixels, ofwel in totaal 336960 pixels (evt. delen door 3).
Dat zegt dus niets over de communicatie met de buitenwereld, in jouw geval dus composiet.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 21:19 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb bij de Office Center wel eens kastjes van Thrust zien liggen met een ingebouwde TV tuner en D-sub + S-video uitgang. Kwam ook een afstandsbedienig bij. Idee is dat je een TFT / Computermonitor als beeldscherm gebruikt en het kastje om de TV mogelijkheden erop te krijgen.

Moet je maar eens naar kijken, misschien is het was.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 21:14:

[...]
Je moet natuurlijk wel de resolutie van je Windows aanpassen aan de hardwareresolutie van je schermpje en evt. fonts/vensters groter zetten. Daarnaast hebben veel videokaarten bij hun TV eigenschappen ook een flikkerfilter die je kunt inschakelen. ;)
Ja daar heb ik ook wat mee zitten spelen, alleen ik krijg hem niet lager dan 800*600, of is dat laag genoeg, want ik weet de hardwareresolutie van dit schermpje niet. En als ik mn muis dan beweeg op het schermpje dan trilt het beeld nogal, ook met flikkerfilter aan. Of heeft dat ergens anders mee te maken?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-02 20:18

LauPro

Prof Mierenneuke®

Hang er digitenne aan? Dan zou je het zelfs draadloos kunnen doen :) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt o.a. TV home op, digitale tv van @home.

Is dat hetzelfde? En hoe doe je dat draadloos dan?

• Mikey1973754
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 11:12
Nee, dat is niet hetzelfde. TVHome is het digitale pakket van Essent Kabelcom. Digitenne is digitale TV wat je (niet overal) uit de ether kan ontvangen. Voor beide heb je een losse decoder nodig. Je zou de videouitgang van de decoder wel op het tft scherm aan kunnen sluiten. Je kan natuurlijk ook gewoon een analoge tv tuner kopen. Is dit niet wat?
http://www.twintek.nl/tvbox.html

Bass is cool @ 160dB.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

in het kleine conrad gidsje die ik gister in de bus kreeg staat ook zoiets voor 99 eu.
*pakt boekje
*blader blader...

nummer: 350821-55

Overigens weet ik niet of dit de juiste oplossing is.
Heb je tvtool al geprobeerd?

Wise enough to play the fool

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-02 20:18

LauPro

Prof Mierenneuke®

Digitenne is in principe draadloos; een aantal ontvangens die ik heb gezien hadden een externe voeding die 12v levert; dat is dus wel redelijk eenvoudig met een accu op te vangen. Idd alleen nog niet overal bereik.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1