Toon posts:

Cool'n'Quiet probleem met msi k8n neo platinum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een athlon64 3400+ met een MSI K8n nForce3 250gb chipset. Als ik de QnC functie van dit moederbord wil gebruiken dan klokt de processor wel netjes terug naar 800 mhz maar als ik dan vervolgens 3dmark draai scoor ik ineens veel lager. ook als ik de processor op andere manieren inspan blijft ie op 800 mhz hangen, dit geeft ie ook aan in het dashbord programma van amd. Heeft iemand dit meer meegemaakt? iemand enig idee wat er mis is?

verdere specs:

amd64 3400+
msi k8n neo platinum
x800 xt pe
2x512 corsair xms pro

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Bied het te koop aan... een Athlon64 vast op 800MHz is natuurlijk ideaal voor htpc's of simpele surfpc's. zal best wat geld op kunnen leveren. :P

(maar sorry, behalve deze semi-serieuze oplossing zou ik geen andere voor je kunnen verzinnen ;))

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
ghehe ja, maar zo erg is et nog niet, zo lang ik cnq uit houd blijft de processor gewoon op 2200 mhz lopen dus...

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 15:02
In BIOS ACPI aanzetten (wel C&Q aanlaten staan) en in Windows onder energiebeheer minimaal energieverbruik selecteren (kan ook prestatie pakken als je wilt , het maakt verschil uit)
Dan kan je AMD Powernow dashboard eens installeren
Powernow opstarten en een zware programma laten lopen , bv een video converter
Zodra de video converter bestanden gaat omzetten moet je in PowerNow de wijzers zien uitslaan , dit betekent dat je CPU inderdaad van 800 MHz naar je werkelijke snelheid schakelt (let wel op of de wijzer van je voltage uitslaat)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Verwijderd

zo wie zo moet je eerst de bios flashen

Verwijderd

Nee want hij klokt wel terug. Zonder de juiste BIOS doet hij helemaal niets met C&Q. Probeer even precies de instructies op te volgen die wel te vinden zijn op bijvoorbeeld de AMD site of in het boekje van je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat geprobeerd met dashbord, je ziet wel de vraag naar cpu kracht toenemen, maar het voltage + de kloksnelheid blijven gewoon precies hetzelfde, 800mhz 1,3 volt

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 10:54
bij mij werkt C&Q ook niet goed bij mij komt ie niet onder de 1ghz maar hij gaat vervolgens wel gewoon terug naar 2,2ghz bij belasting met rm clock kan ik hem trouwens wel op 800mhz krijgen. Heb je trouwens de allernieuwste drivers geinstalleerd

Verwijderd

*double post removed*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:09:
ik heb dat geprobeerd met dashbord, je ziet wel de vraag naar cpu kracht toenemen, maar het voltage + de kloksnelheid blijven gewoon precies hetzelfde, 800mhz 1,3 volt
1.3Volt O_O? Mn 3000+ (NewCastle) heb ik op 1.250V lopen @ 2.0Ghz lol. En ja, hij is stabiel bij Prime95, HL2 etc.
Rctworld schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:46:
bij mij werkt C&Q ook niet goed bij mij komt ie niet onder de 1ghz maar hij gaat vervolgens wel gewoon terug naar 2,2ghz bij belasting met rm clock kan ik hem trouwens wel op 800mhz krijgen. Heb je trouwens de allernieuwste drivers geinstalleerd
Gingen sommige CPUs niet terug naar 1Ghz ipv 800Mhz? Ik bedoel, hij werkt bij jouw verder gewoon goed dus ik neem dat het 'intended behaviour' is :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 15:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
1.3 is mn teruggeklokte voltage, normaal ligt rond de 1.5

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 15:02
Als je ACPI aan hebt staan in je BIOS , kan je eens proberen met een driver van AMD
Die hebben een 64-bit CPU driver en een C&Q driver op hun site staan.
Alleen vreemd dat je volt lijn niet verandert als ie wordt belast
Wat voor een voeding gebruik je ??
Je kan N-Bench van AMD eens gebruiken om te testen
Een keer laten lopen zonder C&Q aan en dan een keer laten lopen met C&Q aan
Er zal een verschil zijn in de uitslag maar dit mag maar een paar punten zijn (+/- 50) als je uitgaat van ongeveer 2500 punten
(Heb zelf hetzelfde probleem gehad alleen ik werk met een A8V Deluxe en een 3500+ , ik haal met N-Bench met C&Q 2874 punten , zonder C&Q 2898 punten)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Pagina: 1