bufferunderuns bij branden

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:55

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Heej ik heb een probleempje met branden (na ja, mijn pa eigenlijk :))

Hij heeft een Lite-on 12x10x32x met burnproof en als ie met 8x van harddisk burnt gaat alles perfect, maar in 10x zie je de buffer langzaam leeglopen en met 12x is het helemaal een ramp. Okee, het is niet ZO'N groot probleem want hij heeft burn-proof, maar het is volgens mij toch iets wat niet klopt.

Er is trouwens ook een probleem als hij grote files (200+ mb) van z'n ene hdd naar z'n andere kopieert, dan loopt z'n computer soms gewoon vast tijdens het kopieren en doet ie nix meer (ook geen muisbewegingen). Misschien heeft dit er iets mee te maken?

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Thanx!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

klinkt lullig maar is er niet iets in je compie te sloom om op 10 of 12x te kunnen fikken

Verwijderd

iets meer info , mobo , HDD , enz ....

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Sorry :)

euh... effe denken hoor...

Amd K6-2 500
PC-chips moederbord (niet echt bekend... :))
128 meg pc133 (loopt op pc100)

De 2 hdd's zijn allebei ATA33

meer info nodig?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Had ik ook om de haverklap... 10x brander, maar op 8x fikken was het al twijfelachtig.... (buffer dat zakte naar 85% en dat soort gein)
Ik had toen 128 MB. Ik heb er nog eens 128 naast geplaatst... kep nu dus 256 MB.... en m'n problems zijn gone... met easy cd creator 4 is de progressbalk nog geen seconde onder de 100% geweest... continu gaffie dus 100% aan!!!! op 10x notabene... en ik had alle programma's nog draaien, ben gewoon aan het surfen geweest.... Ook was m'n koetje nog aan het grazen voor de RC5....

Nu alleen nog proberen te fikken als ik Project IGI speel >:)

Verwijderd

dat leeg lopen van je buffer had ik eerst ook, dat heb je vast alleen als je mp3's brand en dan ligt het aan de snelheid van je proc. Hij kan ze gewoon niet op 12x decoderen... (nu met mijn duron kan ik dat wel =D

En dat vastlopen weet ik niet.

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik heb exact hetzelfde probleem!

Lite-on 12101B met burnproof, elke keer rond de 95% spint de cd op en loopt de buffer leeg als ik op 12x probeer te branden, op 8x gaat alles goed (Nero geeft geen 10x optie bij mij dus die snelheid heb ik nog niet getest). Overigens zijn 2 CD's wel op 12x gelukt, maar verder niet (heb de brander sinds vanmiddag).

Specs:

Celeron@550 / Asus P3B-F / 256MB / IBM 75GXP

Heb ook met winoncd geprobeerd, precies hetzelfde, mn CDROM eruit gehaald en brander in zn eentje op een IDE kanaal, nog steeds probleem. Ben nu overigens zonder probleem op 8x aan het branden.

Heb liteon ook al willen mailen maar geen idee wat het goede mailadres is omdat die website zo lekker onduidelijk is :?

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Hmm het probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost, heb nu al zo'n 10-15 cd's gebrand op 12x zonder problemen, vreemd.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Massie: nee het is niet bij mp3's, gewoon alles. zowel audio als digitale shit :)
Maar mp3's branden, met welk proggie doe je dat? want ik heb zojuist 2 cd's aan mp3's zitten decoden naar wav om ze op cd te zetten, maar gelijk van mp3 -> cd is natuurlijk veel handiger...

D3: Ik heb verder nog geen cd's verprutst, 'k vind het alleen irritant dat die buffer steeds leegloopt, want volgens mij hoort dat niet. Ik bedoel, 12x, dat is 1800 kb/s en als ik die hdd test dan kan ie iets van 3.9 mb/s lezen op een random positie, en nog veel sneller als de data na elkaar staat (wat dus het geval is met grote files)

Maar ik geloof dat burn-proof bij audio cd's niet zo goed is, omdat oudere cd spelers daar problemen mee hebben... weet iemand hier iets meer over?

[edit] tiepvout

Verwijderd

pcchips.. dat zijn echt klote dingen :(((( .. ik heb die ook gehad maar gelijk na 3 maanden de deur uitgedaan

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
MP3 direct naar CD audio kan Nero in ieder geval (als de MP3 een beetje richting de CD kwaliteit is.) Volgens mij moet ie 44kHz en tenminste 128kbit zijn van Nero.

ER zijn misschien ook nog andere progs die het kunnen, maar ik werk alleen met Nero, dus ik kan het van andere programma's niet zeggen ;).

Maar het omzetten van MP3 naar WAV is toch niet zo veel werk met de disk writer plugin? als je maar genoeg hdd ruimte hebt natuurlijk.

Mocht je niet weten waar Nero te d/l:
http://www.ahead.de

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik had het inmiddels al ontdekt in nero :)
Maar nero kan niet zoveel mp3 formaten... ik had een mono mp3'tje, en die wilde ie mooi niet branden, terwijl een mono wavje zonder problemen gaat... (en niet gaan vragen wat ik met mono mp3'tjes moet :))

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 14:51
Ik heb hetzelfde met mijn Plextor 12x4x32x SCSI. Op 10 speed gaat alles goed, maar op 12 speed loopt die hele buffer vet snel leeg...

Hoe los ik dit op?

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

te weinig geheugen?

Verwijderd

Ik heb een zelfde probleem met mijn Plextor 12x10x32 met BurnProof... Als ik op 12 speed write loopt de buffer iedere 20 seconden leeg, writer wacht op refill, en gaat weer door.
Op 10 speed gaat alles prima, dus ik gebruik hem nu maar op 10 speed (clonecd en cdrwin)
Ik heb een K6-2-350 en 384 MB geheugen, dus het geheugen zal het niet zijn...
Mijn disks zijn IBM 30GB (Nieuwste serie, 7200 rpm) op ATA100, Highpoint (no raid))

Toch wel typisch... die paar MB/s voor het writen zou prima moeten kunnen...
toch een keer cdrwin beetje gaan tweaken.

Met de plextor tools gaat het trouwens nog VEEEL erger dan met cdrwin...

Verwijderd

Mij mij lag het aan een te trage harddisk

• source
ik heb 256 MB, dat moet wel genoeg zijn denk ik

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Verwijderd

zitten die fikker en hd toevallig op dezelfde ide kabel?

• source
scsi schijf en scsi brander....

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Had ik dus ook met mijn pas aangeschafte 8*4*32 brander, bleek dat ik mijn koe op priority 9 had draaien. OEPS :P.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05 20:12

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

allemaal vage dingen die ik lees...

eens kijke... ik heb een PLex 12x10x32 en ik brand zonder problemen op 12x

specs:

P100 mhz...
128 RAM (!EDO!)
44 X CD-ROM
30 GB HD op 7200 rpm

vaag...
alhowel...
toch een klein vraagje::
Bij Nero swingt mijn buufer-balkje van 20 naar 100 en steeds trug (20 & 100 zijn geen exacte getallen)...

kan ik de buffer wat hoger zetten teovallig??

grtz..

eGo

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

• source
ik heb wel gemerkt als ik bij Cache (Nero) de minimum disc space lager zet, dat ie het dan wel langer volhoudt met branden maar na een tijdje nog steeds wel met een lege buffer zit...

damm... 12x scsi brander en dan nog steeds buffer underruns.... ik word er een beetje gek van!

• jotheman
  • Laatst online: 04-05 20:19

jotheman

Was like that when I got here!

Tis dus nie alleen bij LiteOn's want ik had ut oowk bij mun Sony 8x4x32, met mp3 (ofjah audio in ut algemeen) en disc-images, data enzow wouw ie wel gwoon schrijven, xnap dur nix van, ik hep ut probleem nouw nog steeds, eerst was ut un kwestie van defregamenteren en scandisken van mun schijf maar nouw niemeer... OF mun buffer loopt leeg OF ik krijg un queueing error.... dit zuigt. :(

I see dead pixels...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Bij Nero swingt mijn buufer-balkje van 20 naar 100 en steeds trug (20 & 100 zijn geen exacte getallen)...
dus hij loopt van ongeveer 20 weer helemaal terug? ZONDER eerst helemaal leeg te zijn en dat je fikker stopt met fikken en dat ie weer begint als de buffer weer vol zit?

Thanx voor de posts iedereen (maar dat spreekt natuurlijk voor zich :)) Als ik het zo lees lijkt het me niet het geheugen maar eerder de snelheid van de proc... maar ja, de processor heeft verder helemaal nix te doen (bij mij dan), dus hij moet gewoon makkelijk die 1800 k/s aan kunnen leveren.

Ik bedoel, als ik kopieer over m'n 100 mbit netwerk (van diezelfde bak) loopt het ook als een trein. Wat is hier nou mis? :? :'(

Pagina: 1