Toon posts:

[Win2k3]Servers synchroniseren op meerdere locaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of het ook het volgende mogelijk is:

Ik heb 2 servers op 2 verschillende locaties die verbonden kunnen worden met bijv VPN.
Is het mogelijk om deze servers te synchroniseren zodat het een identieke clone wordt van de ander. Dus de Data op beide servers zijn gelijk en je hebt dan in feite ook gelijk een backup van je systeem. Laatste geval kun je dan bijv niet 10 dagen terug maar dat even buiten beschouwing.

Is dit ook mogelijk?

Ik heb het één en ander gezocht en werd vaak doorverwezen naar DFS. Maar naar wat ik er van gelezen heb is dat om een soort inhoudsopgave van diverse shares op 1 locatie.

Dit is dus niet wat ik zoek. Maar is of zijn er nog andere manieren?

Verwijderd

DFS is bedoeld voor datashares. Verder heb je Active Directory replicatie waardoor de ene server het van de andere kan overnemen mocht er iets gebeuren. Dat moet voldoende zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat vooral om 2 data mappen. Dus niet alleen het active directory gedeelte.
Je zou dus op locatie 1 kunnen werken maar ook net zo goed op locatie 2.

Het belangrijkste in eerste instantie zou zijn om die mappen "als kan" te synchroniseren en misschien real time.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 11:36 ]

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 16:52

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

DFS, wat JSS idd al zei. Of je dit snacht oid kan laten doen weet ik niet. Het heeft iig wel een replicate optie.
Als je de 2 server member maakt van het domein is je active dir ook nog up te date
Wat wil je nog meer?!?! :9

offtopic:
misschien een hele snelle verbinding

[ Voor 24% gewijzigd door DDemolition op 21-01-2005 11:38 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
http://search.microsoft.c...&c=0&qu=dfs%20replication

biedt wel een aardig aanknopingspunt.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke, DFS is dus meer dan alleen alle shares beheren op 1 locatie.
Ik zal me dan nog maar wat verder verdiepen in DFS, voor zover bedankt :P

@DDemolition
snelle verbinding is nog niet echt zo probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Om maar even weer mun topic uit de sloot te halen.

Het heeft om wat redenen een tijdje stil gelegen, maar ik zit nu met dit probleem:

Ik heb 2 test pc's klaar staan met Windows 2003 erop. De 1 is de domain controller de andere is op dat domein aangemeld.

Heb de DFS howto doorgelopen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/814687

Nu wil ik een extra TARGET toevoegen aan die LINK zodat ik FRS kan laten starten.
Nu krijg je de wizard en kun je doorlopen. Tot op het eind en daar moet je de Topology kiezen. Ik heb gekozen voor MESH, dit omdat het toch maar van 1 server naar de andere is dus maakt het niet zoveel uit.

Het probleem nu is, klik ik nu op FINISH dan krijg ik de melding dat de RPC service niet beschikbaar is. Nu kun je op YES klikken en krijg ik nog een foutmelding: Dat de netwerk locatie niet bereikbaar is.

Iemand enig idee wat ik grandioos fout doe?

-=EDIT=-
Extra info: Beide servers staat een schone installatie Windows 2003.
De RPC service draait op beide pc's. Kan beide pc benaderen(beide kanten op)

Server01 = Domain Controller (domeinnaam : testomgeving)
Server02 = Member Server (lid van domein : testomgeving)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...... op 1 of andere manier is het gelukt. Waarschijnelijk zat het in de DNS. Dat was het enige wat ik mij nog kon bedenken.
Pagina: 1