Externe Storage via USB2 = WinXP boot problems

Pagina: 1
Acties:

• TimBee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Hallo

Ik heb een MSI K8N Neo2 Platinum motherboard (BIOS v1.4)

Wanneer ik mijn externa harde schijf aan zet, en vervolgens de PC probeer te booten, reboot hij automatisch telkeens ik nog net het Windows XP logo-loading scherm te zien krijg, en dit gaat zo door tot ik de externe harde schijf uitschakel (power off, USB kabel zit nog wel in de computer). Wanneer de computer eenmaal opgestart is en ik dan pas de externe harde schijf aan zet heb ik geen enkel probleem meer in het gebruik van de externe harde schijf...

...Het interessante is dat ik net hetzelfde probleem heb wanneer ik een memory stick in mijn externe memory-card reader van Apacer heb steken (ook via USB2)! Memory Stick er uit: geen probleem. Eenmaal Windows is opgestart heb ik ook hier geen problemen meer.

Conclusie: eender welke externe storage die via USB2 aangesloten is op mijn MSI K8N Neo2 Platinum motherboard laat mijn windows niet opstarten.

Enig idee?

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb hetzelfde probleem, zowel usb stick als ook externe 2,5" HD via usb. Allebei geven ze me een blue screen tijdens opstarten. MoBo = een Epox via kt800 socket 754. Ik heb geen oplossing gevonden. ik heb een aantal verschillende drivers geprobeerd + de laatste versie van mijn bios.

• TimBee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-07-2025
Quick update:

Dit probleem is opgelost op de MSI K8N Neo2 Platinum met bios versie 1.5.