Gamma aanpassen, ouderdom? CRT of videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik heb een Iiyama Vision Master 450, gekocht begin 1999 en nog steeds zeer tevreden mee. Als videokaart heb ik een ASUS GeForce4 Ti4600 die nu zo'n 2.5 jaar oud is. Ik heb alleen de laatste dagen dat de weergave een stuk lichter is dan anders. Als ik bijv. de T.net frontpage bekijk dan lijken de links wel roze. Ik heb dit nu opgelost door de gamma waarde van mijn desktop op 0.72 te zetten en nu ziet het eruit als vanouds.

Mijn vraag: Is dit een teken dat er een component mee gaat kappen binnenkort? Zo ja, welke is dat dan? Monitor, videokaart, of iets anders?

Verwijderd

Hmmm... klinkt net als mijn Sony. Bij de Sony heb ik een mogelijkheid voor kleurherstel (in menu, kleurtemperatuurbasissettings (RGB, basis en advanceerd)+kleurherstel.
De laatste kan je alleen gebruiken als de beeldbuis op temperatuur is (+- 15 minuten).
Ik hoop voor je dat in de Pyjama dat ook gebakken is, maar mijn ervaring is dat de lage prijs vaak in de brakke afstelmogelijkheden zit B)

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik heb wel een Color Temp.-setting, waar ik eea. in kan stellen. Maar opzich heb ik het met de gamma ook al weten te fixen, ik vraag me meer af dit een aankondiging is dat mijn monitor er binnenkort mee gaat kappen of niet :)