Een vriend van mij wil een nieuwe pc voor voornamelijk videobewerkingen, omdat het budget niet veel hoger dan rond de €1500,- mag uitkomen is mijn vraag wat verstandiger is pci16 of agp, ik heb begrepen dat pci sneller is maar dat je dan ook meteen 2 kaarten moet aanschaffen, mijn idee is een amd athlon64 of is het toch verstandiger om intel te doen???
Voor video bewerken is een supersnelle grafische kaart niet nodig.
belangrijk is
Veel diskruimte.
Veel diskruimte.
Veel processor capaciteit (zelf benchmarks opzoeken voor het encoding programma dat je gebruikt, daarom geen AMD of intel advies),
veel geheugen.
Volgens mij ongeveer in die volgorde.
belangrijk is
Veel diskruimte.
Veel diskruimte.
Veel processor capaciteit (zelf benchmarks opzoeken voor het encoding programma dat je gebruikt, daarom geen AMD of intel advies),
veel geheugen.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Je hoeft met pci niet meteen 2 kaarten aan te schaffen.
maar voor video bewerkingen kan je het goed af met bijvoorbeeld een 6600GT. deze kaart is er in AGP en PCIe. Ze presteren eigenlijk bijna het zelfde. Als je een mobo koopt met PCIe ondersteuning dan kan je gewoon met 1 kaarrt aan de slag gaan en eventueel later een 2e erbij zetten. DIt moet dan wel van de zelfde fabrikant komen. Let op! Het kan zijn dat fabrikanten hun kaart na verloop van tijd wijzigen, Dan werkt SLI niet meer.
Maar voor video bewerking zou ik het bij 1 kaart houden als je buged niet zo groot is.
maar voor video bewerkingen kan je het goed af met bijvoorbeeld een 6600GT. deze kaart is er in AGP en PCIe. Ze presteren eigenlijk bijna het zelfde. Als je een mobo koopt met PCIe ondersteuning dan kan je gewoon met 1 kaarrt aan de slag gaan en eventueel later een 2e erbij zetten. DIt moet dan wel van de zelfde fabrikant komen. Let op! Het kan zijn dat fabrikanten hun kaart na verloop van tijd wijzigen, Dan werkt SLI niet meer.
Maar voor video bewerking zou ik het bij 1 kaart houden als je buged niet zo groot is.
SLI voor video bewerking? Wellicht wil je een extra monitor voor video bewerking, maar in sli mode draaien voor videobewerking? Dacht het niet. Gewoon 2 videokaarten om op een totaal van 4 monitoren te komen is wel leuk, en dan zou dezelfde chipset fabrikant wel aardig zijn. (beide ati, of beide nvidea)LoeiOrdinair schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:53:
zetten. DIt moet dan wel van de zelfde fabrikant komen. Let op! Het kan zijn dat fabrikanten hun kaart na verloop van tijd wijzigen, Dan werkt SLI niet meer.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Wat mijn ervering is is dat als ik een gare video kaart heb dat het programma dan moeite heeft om de beelden direct weer te geven. zonder te renderen.
Maar dit topic gaat toch over de video kaart? Neem aan dat hij wel snapt dat veel hdd ruimte + ram belangrijker is. Hij wil alleen wat weten over zijn video kaart.
En wat je zegt dat sli overkill is. Daar geef ik je groot gelijk in. Op mijn stage doe ik het met een ATI 9200SE en dat werkt opzich wel relaxt.
Maar dit topic gaat toch over de video kaart? Neem aan dat hij wel snapt dat veel hdd ruimte + ram belangrijker is. Hij wil alleen wat weten over zijn video kaart.
En wat je zegt dat sli overkill is. Daar geef ik je groot gelijk in. Op mijn stage doe ik het met een ATI 9200SE en dat werkt opzich wel relaxt.
^ met stomleuk_he schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:51:
Voor video bewerken is een supersnelle grafische kaart niet nodig.
belangrijk is
Veel diskruimte.
Veel diskruimte.![]()
veel geheugen.
.. niets aan toe te voegen eigenlijk. Ik heb onderstaande configuratie en dat draait als een klok!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Het maakt wel uit welke proc je koopt.
Tot nu toe ben ik geen software tegen gekomen die voor videobewerking AMD aanbeveelt.
Intel is, naast dat ie zelf al videocodecs sneller renderd, ook nog eens alleen specifiek ondersteund door de verschillende softwarepakketten en is daardoor gewoon een stuk sneller dan AMD.
Heel jammer want ik wil ook graag een AMD systeem hebben, maar het is niet anders.
En wat betreft de videokaart: Dat maakt geen drol uit
Het belanrijkste is dat ie stabiel draait. Daarom heeft mijn workstation slechts een radeon 7500, maar wel een met dual DVI uit (2 monitors werkt veel fijner met videobewerking).
Tot nu toe ben ik geen software tegen gekomen die voor videobewerking AMD aanbeveelt.
Intel is, naast dat ie zelf al videocodecs sneller renderd, ook nog eens alleen specifiek ondersteund door de verschillende softwarepakketten en is daardoor gewoon een stuk sneller dan AMD.
Heel jammer want ik wil ook graag een AMD systeem hebben, maar het is niet anders.

En wat betreft de videokaart: Dat maakt geen drol uit
Het belanrijkste is dat ie stabiel draait. Daarom heeft mijn workstation slechts een radeon 7500, maar wel een met dual DVI uit (2 monitors werkt veel fijner met videobewerking).
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 11:31 ]
Op een AMD systeem kan je al het goed is wel prima videobewerken. Het klopt echter helaas wel dat Intel nog altijd de kroon heeft op dit gebied. Bij het encoden, wat je toch wel redelijk vaak gaat doen waarschijnlijk, hebben de standaard Intel P4 540 processors nog een voorsprong op de peperdure Athlon 64 FX-55 (zelfs overclocked).
Op GamePC hebben ze overigens vaak goede reviews hierover. In het geval dan de processors, wil ik je verwijzen naar deze pagina.
Overigens hoef ik je denk ik niet nog een keer te vertellen dat een videokaart in dit geval weinig invloed heeft op de performance van het encoden e.d.
Op GamePC hebben ze overigens vaak goede reviews hierover. In het geval dan de processors, wil ik je verwijzen naar deze pagina.
Overigens hoef ik je denk ik niet nog een keer te vertellen dat een videokaart in dit geval weinig invloed heeft op de performance van het encoden e.d.
Pagina: 1