Creative T7900 Kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-02 10:33
Hey,
Ik heb een Creative t7900 7.1 Speakersetje gekocht, ik heb 7.1 output op mijn moederbord (msi neo2 platinum, N-force 3 Ultra) daar zitten dus 4 uitgangen op, in de sub woofer van het speaker setje zitten 4 ingangen, nou dat is mooi zou je denken.

Maar nu zit er een kabel bij om het de geluids out en input met elkaar te verbinden.
3 stekkers aan de ene kant en 4 aan de andere kant :S
dus ik heb er 1 te kort, de output voor de speakers in het midden is dus nog open.

Ik vind dit erg raar, is dit normaal?
Moet ik nu zelf een nieuwe kabel kopen om 7.1 geluid te krijgen?

• Redlion
  • Laatst online: 18-06-2024
Net aangeschaft en er zit inderdaad een kabel van 3 naar 4 aansluitingen bij....en zover ik uit de specificaties van mijn moederbord met 7.1 onboard haal zou er een 4 naar 4 aansluitingen kabel bij moeten zitten....

Iemand die dit kan ophelderen?

• Tim_R
  • Laatst online: 10-11-2025
Redlion schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:45:
Net aangeschaft en er zit inderdaad een kabel van 3 naar 4 aansluitingen bij....en zover ik uit de specificaties van mijn moederbord met 7.1 onboard haal zou er een 4 naar 4 aansluitingen kabel bij moeten zitten....

Iemand die dit kan ophelderen?
Misschien is het de bedoeling dat de Creative set zelf 7.1 geluid maakt uit 5.1 geluid... Al lijkt me dit wel raar :?

Verwijderd

dat komt omdat creative kaarten maakt die 7.1 versturen via 3 uitgangen..
2 uitgangen hebben een normale 3,5 mm jackplug aansluiting, maar de 3e is een gecombineerde, waarvoor je dus de speciale kabel nodig hebt.
Als het goed is zit er dus 1 aansluiting van de 3 bij die anders is dan de andere 2.
als je deze vervangt door 2 aparte kabels met 3,5 mm jackplugs dan zou het moeten werken!

veel succes!