Asus A7V-raid nieuw bios ?

Pagina: 1
Acties:

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik heb nu al een hele tijd bios 1004D met raid bios erin. nu wilde ik 1005B gaan gebruiken maar nu staat er op www.tweakhardware.com ineens dat je twee weerstanden nodig hebt voor de mod, terwijl ik er maar een nodig had.

zijn er verschillen in de mod met een weerstand en de mod met twee weerstanden ?

wat is er nieuw in het nieuwe bios van de raid controller ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Leg eens uit.. Hoe jij raid kunt gebruiken zonder de weerstand truc.. Heb je wel twee harddisken in RAID staan

Want ik vind de vraag een beetje vaag

AKA Rinkel weblog

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
ik heb een weerstand gebruikt (tussen pin36 en pin40)

als ik nu op tweakhardware lees voor meer info staat er doodleuk dat je twee weerstanden nodig hebt (pin36 en 40 en pin 37 en 40)

dit komt door het niet raid bios, dus mij vraag heeft het zin om up te graden en daarvoor dus een extra weerstand toe te voegen.

• 4POX
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

Als je PC perfect werkt. En je ervaart geen problemen dan zou ik je aanraden om met 1004d te blijven werken..

"never change te winning team"

Maar als je wilt upgrade.. Moet je het gewoon proberen.. Dus je maakt twee opstart floppen... Eentje met 1004d-raid erop en eentje met 1005b-raid erop...

Als 1005b niet werkt dan kun je zo weer 1004d er op terug gooien...

Oja, Bij een handige harrie heb je een weerstand voor rond een kwartje.. Dus dan druk je gewoon een extra weerstandje erbij

AKA Rinkel weblog

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Ik heb die mod ook gedaan alleen dan met 2weerstanden, 2 weerstanden zijn nodig om de full-raid versie van die bios te draaien jij hebt nu de lite versie.
Duurt het bij jou ook zo lang voordat ie windows opstart, bij mij voert ie config.sys en autoexec.bat uit dan doet ie een minuut niks en dan begint tie windows pas te laden.

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, met 1 weerstand geeft tie bij mij aan dat hij de ??/265 controller niet kan vinden.
Dus zelfs geen licht raid oid.
Ik heb zelf echt 2 x 150 Ohm nodig om raid te kunnen vinden.
Zijn er wel mensen die volledige raid kunnen maken met 1 weerstand ?

• cosmoOo

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Topicstarter
opstarten kost bij mij echt niet veel tijd, vinden van de raid array kost wel iets van 5sec.

wat is dan het nadeel van de lite versie tov de full versie ?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Nadeel van de lite versie is dat hij maar 1 array van 2schijven kan en alleen stripe, full versie kan meerdere arrays van meerdere schijven en ik geloof dat ie ook nog mirroring kan maar dat weet ik niet zeker

Gebruik je wel win98 zoja welke versie en welke drivers gebruik jij voor raid??
Pagina: 1