[19" TFT] Samsung 910N of 193P

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik ben van plan om mijn 17" CRT monitor binnenkort te gaan vervangen door een 19" tft.
Nu zag ik pas bij informatique een erg mooie monitor staan, dit was de samsung 193P. Toen ik later de prijs op ging zoeken schok ik daar wel van, +/- 700 euro zonder pixel garantie.

Nu zag ik dat samsung ook een goedkopere 19" had, de 910N. Ik vraag me nu dus af of het nuttig is om de 193P te nemen, of dat ik beter +/- 200 euro kan besparen en de 910T kan nemen.

De verschillen die ik heb kunnen vinden:

910N 193P
Inkijkhoek 170/170 graden 178/178 graden
reactietijd 25 msec 20 msec
Contrastverhouding 1000:1 800:1

Deze verschillen zijn naar mijn idee niet al te groot. Wat wel een belangrijk verschil is is dat de 910 analoog wordt aangesloten, en de 193 digitaal. Voor mij is dit geen probleem, want ik werk met een kvm switch waar alleen analoog signaal uit komt.

Ik wil de monitor niet gaan gebruiken voor spellen (gaat niet zo lekker met rsi :( )
maar ik wil er wel goed films en tv op kunnen kijken.
Wat ik ook wel belangrijk vind is dat het scherm draaibaar is (dus dat je em op potrait of landscape kan zetten zeg maar)

Wie heeft er tips welke van deze 2 ik moet kiezen? of mischien wel een hele andere?

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:10
Op inkoopacties.net loopt een IA van een 19" Dell tft voor €360 , misschien iets om te bekijken?
http://www.inkoopacties.net/ia/8gzv2sjv/1

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
De nieuwe modellen van de 193P hebben ook een contrast ratio van 1000:1.

Als je het geld hebt, zou ik voor de 193P gaan ipv 910N omdat je dan een snellere response hebt en ook 16.7 miljoen ECHTE kleuren.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
het aantal kleuren is volgens de samsung site gelijk.
De dell monitor heeft helaas geen pivot functie , iets wat ik wel graag wil hebben.

Een nadeel wat ik nog wel heb ontdekt in de tussentijd is dat de 910n niet in hoogte verstelbaar is, en de 193p wel.

Even een vraagje over die snellere response tijd, is dat nou echt de moeite waard?
bij videokaarten zijn er ook mensen die "kicken" op zo veel mogelijk fpm, terwijl ik het verschil niet zie.

• kingnelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 08:56
Ik ben zelf de trotse bezitter van een 193P en op mijn werk heb ik een 192N (ik weet niet of dit de voorloper is van de 910N).

De hoogteverstelbaarheid van de 193P stelt vrij weinig voor kan ik je zeggen. Vergeleken bij de 192N zijn de kleuren gewoon veruit superieur, de 193P geeft bij wit ook echt beeld en niet zo'n creme kleurig wit. Ik durf mijn TFT nog wel langs een goeie CRT te zetten wat betreft scherpte en kleurechtheid.

Van alle tfts die ik gezien heb en waar ik mee gewerkt heb is de 193P op elke aspect de beste.
Het Design is super, het beeld mooi, weinig ghosting (ik kan er goed spelletjes mee spelen) en ik geloof ook nog dual display (ik heb het nooit uit geprobeerd, maar er zitten 2 aansluitingen op, waartussen je kunt switchen, ik weet dit niet zeker dit moet ik uitproberen als ik een videokaart heb die dual display aankan :D).

Mag duidelijk zijn wat mijn advies is: de 193P

Verwijderd

De Dell 1905FP heeft absoluut wel een pivot funktie.
Pagina: 1