Alcatel Speedtouch 580 i.c.m. Logitech LX700 Desktop

Pagina: 1
Acties:

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Topicstarter
Ik heb me suf gezocht op het forum, maar ik kom geen vergelijkbare problemen tegen.

Ik heb sinds een paar maanden een Speedtouch 580 staan. Werkt perfect, ik kan met mijn Centrino laptop zonder problemen en storingen wireless Internetten. Het apparaat geeft nooit problemen en is gewoon erg stabiel.

Ik heb vorige week een Logitech LX700 Cordless Desktop aangeschaft voor mijn eigen PC. Deze PC heb ik tegelijkertijd uitgerust met een wireless USB dongle van Alcatel, de 120g. Ik kan gewoon verbinding maken met Internet, alles werkt naar behoren. Het vreemde is alleen: Mijn PC slaat op de meest willekeurige momenten compleet vast. Geen ctrl-alt-delete meer mogelijk, het enige dat ik dan nog kan doen is de PC resetten. De ene keer gebeurt dit na 4 uur, de andere keer al na 3 minuten. Ik heb Windows XP reeds opnieuw geinstalleerd, alle mogelijke drivers/firmware geupdate, niets helpt.

Ik heb zelf het idee dat het te maken heeft met de combinatie draadloos keyboard/muis en de draadloze USB-dongle, volgens mij werken ze namelijk beide op 2.4GHz. Dit zou voor een interferentie kunnen zorgen, waardoor de boel in paniek raakt en vastloopt.

Kan iemand mij iets meer vertellen? Wellicht zijn er gebruikers die een zelfde combinatie hebben zonder enige problemen? Thanks!

Verwijderd

Ik heb niet deze combo, maar iets vergelijkbaars:
st570 als modem (de 802.11b variant van de st580 zeg maar), maar daarop oa een laptop met een wifi d-link pcmcia-kaart en een pc met een wifi sitecom pci-kaart. op beide pc is (of was) een microsoft wireless basic optical desktop (jeetje, wat een mond vol) aangesloten, nooit problemen gehad.

weet je trouwens wel zeker dat het de combinatie van die 2 is??? ik zou zeggen: draai eens een tijdje met simpelweg 1 van beide apparaten (dus een tijdje met de st120g, zonder de logitech, en/of een tijdje met de logitech, maar zonder de st120g). Als het probleem er dan nog is, ligt het aan het dan aangesloten apparaat, en niet aan de combo.

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 08:59:
weet je trouwens wel zeker dat het de combinatie van die 2 is??? ik zou zeggen: draai eens een tijdje met simpelweg 1 van beide apparaten (dus een tijdje met de st120g, zonder de logitech, en/of een tijdje met de logitech, maar zonder de st120g). Als het probleem er dan nog is, ligt het aan het dan aangesloten apparaat, en niet aan de combo.
Om het probleem te kunnen traceren kan ik inderdaad even een normale (lees: niet draadloos) toetsenbord/muis combinatie proberen om te zien of het probleem dan nog steeds optreedt. Ik ga dat vanmiddag eerst eens proberen.

Bedankt voor je input!

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
Het probleem wordt inderdaad veroorzaakt door de combinatie wireless desktop / wireless LAN. Ik heb nu een normaal keyboard en een normale optische muis aangesloten, en alle problemen zijn weg. Geen vastlopers meer, gelukkig...

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
*Kick*

Helaas, te vroeg gejuicht... :-(
Het probleem is nog steeds aanwezig na het aansluiten van een normaal bedraad setje.

Wat heb ik verder nog uitgeprobeerd:

-XP Drivers geupdate van de Speedtouch 120g
-Firmware geupdate van de Speedtouch 580
-Native wireless applicatie van Windows XP gebruikt
-USB power save uitgezet
-Alle kanalen stuk voor stuk uitgeprobeerd (behalve het wireless kanaal van de bekende access points hier in de buurt
-Windows er opnieuw opgezet

Het systeem blijft vastlopen. De ene keer na 5 minuten, de andere keer na 4 uur. Feit is dat-ie vastloopt, echt zeer irritant...

Heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen om het probleem te traceren?

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 18:44

mno

Weet je zeker dat het met je draadloze netwerk te maken heeft en niet bijvoorbeeld met je moederbord, Service pack 2, voeding, rondkruipende mannetjes? ;)

Je kan het eens een avondje proberen met een ouderwetse LAN-kabel. Of misschien die USB dongle eens aansluiten op je laptop en die gebruiken voor de communicatie in plaats van de ingebouwde wirelesskaart. Zo kan je weer wat 'dingen' wegstrepen.

Gewoon rösti

• Garibaldi

Garibaldi

Topicstarter
mno schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:24:
Weet je zeker dat het met je draadloze netwerk te maken heeft en niet bijvoorbeeld met je moederbord, Service pack 2, voeding, rondkruipende mannetjes? ;)

Je kan het eens een avondje proberen met een ouderwetse LAN-kabel. Of misschien die USB dongle eens aansluiten op je laptop en die gebruiken voor de communicatie in plaats van de ingebouwde wirelesskaart. Zo kan je weer wat 'dingen' wegstrepen.
Van die 'dingen'... ;)

Ik heb inderdaad al diverse malen geprobeerd om met een normale LAN-kabel te werken. Ik heb dan totaal geen problemen, alles werkt dan zoals het hoort. Geen vastlopers o.i.d.
Ik heb nu een andere test gedaan: Ik heb Windows 2003 Standard Server geinstalleerd, en getweaked naar een Workstation met deze guide. Guess what: Geen enkele vastloper meer. Zou het dan toch aan Windows XP / ServicePack 2 liggen?
Pagina: 1