ACPI op Amilo L1300 laptop

Pagina: 1
Acties:

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Topicstarter
Ik draai Gentoo Linux (kernel 2.6.10-rc3) op mijn Fujitsu Amilo L1300 laptop en dat werkt meestal uitstekend. Ik was gisteren met ACPI aan het kloten omdat ik toch graag wilde dat mn laptop op de bat wat langer meeging dan een uurtje of 2.

Ik dus acpid installed en het switchen van ac_adapter naar battery werkt helemaal perfect, maar op het moment dat ik de ac er weer inplug krijg ik geen acpi event dat dat gebeurd is.

Heeft iemand een idee hoe zoiets kan komen, ik heb de BIOS van de laptop afgespeurd naar ACPI related instellingen, maar niets gevonden (de instellingen in BIOS zijn erg minimaal). Alle ACPI events werken prima (buttons, lid switch, ac_adapter verwijderen), maar ac_adapter inpluggen wordt niet geregistreerd. (ook niet met cat /proc/acpi/events).

De laptop zelf merkt het wel (lampjes veranderen, screen brightness gaat omhoog en /proc/acpi/ac_adapter/AC/state (oid) zegt "on-line"), maar geen ACPI event.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Gerco op 21-01-2005 08:19 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!