Laptop moederbord in ATX kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Vorige week heb ik mijn laptop laten vallen, en daardoor is het scherm kapot.
Aangezien de reparatie duurder is dan de waarde van de laptop, ga ik 'm niet laten repareren.
Alle onderdelen zijn nog wel 100% in orde.

Daarom bedacht ik me dat ik de onderdelen misschien wel in een ATX kast kon stoppen.
Misschien is dit wel compleet niet te doen, daarom dit topic (andere optie is externe monitor op laptop aansluiten).

Is het (middels een verloopstekker of wat dan ook) mogelijk om zo'n moederbord aan te sluiten op een ATX voeding?

Het gaat trouwens op een Packard Bell Easy Note VX met 440MX chipset en een Celeron 500.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 19:45
Ik geloof best dat het kan, als je maar uitkijkt met kortsluiting ed.
Als ik jouw was zou ik gewoon de laptop voeding gebruiken, niet in de laatste plaats omdat ie stiller is..

Verwijderd

Ja dat kan, maar dan moet je wel een custom backplate maken, en waarschijnlijk wat licht mod werk aan de kast verrichten. En idd wat verlengkabeltjes aanschaffen. Denk dat het hele project je niet veel meer als 60/70 eurotjes hoeft te kosten. Overigens moet je dan niet het meest gelikte kastje verwachten ;)

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 22:03
gewoon een externe monitor aan hangen, een celly 500 is de investering van een nieuwe kast echt niet meer waard. Voor het geld van een kast koop je op markplaats een gelijkwaardige pc.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waarom zou je hem in een lelijke/lompe atx kast willen bouwen? Volgens mij zijn er wel leukere dingen te bedenken. In een oude videorecorder of cd-speler oid bijvoorbeeld ;)

Verwijderd

Lijkt mij wel perfect mogelijk, je bent een tweaker of je bent het niet. ;) Maar waarom zou je dit doen? De laptop (desnoods toegeklapt) is nog veel compacter en handiger dan zo een logge case, bespaard je ook heel wat dremelwerk om alle poortjes op de juiste plaats te krijgen. Je kan natuurlijk ook gewoon heel de laptop, met plastic behuizing in een case stoppen als je hem er dan toch zonder al te veel moeite in wil., maar 0% functioneel als je het mij vraagt. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2005 23:27 . Reden: Typo ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
als er s-video out op zit is het misschien nog leuk om als divx/mp3 machine neer te zetten bij je tv ;)

[ Voor 3% gewijzigd door geforce5_guy op 21-01-2005 23:34 ]

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Misschien stom idee, maar waarom niet zoeken naar een vergelijkbaare laptop die een defect moederbord of iets in die richting, waar je dan het tft scherm uit kan halen? :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Pagina: 1