Toon posts:

IRC vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is me al vaker opgevallen, wanneer je gebanned ben bij een irc chan en je start een 2e irc client op (in mijn geval hele nieuwe install) dan kom je er nog wel weer gewoon in. Waardoor je dus je ban ontloopt

hoe kan dit?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Nevermind.. :P

[ Voor 92% gewijzigd door pasta op 21-01-2005 01:27 ]

Signature

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Door een niet zo slimme op, die niet bant op IP/hostname volgens mij.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dan ligt dat aan de operator die je gebanned heeft ;)

Of hij heeft een foute hostmask oid gebruikt of hij heeft je ban alweer weggehaald..

• azteke
  • Laatst online: 09-08 16:22

azteke

King

Dat komt meestal doordat de ban die je gekregen hebt een simpele nickname ban is. Als je dan met een tweede IRC client een verbinding maakt krijg je een andere nickname - die dus niet gebanned is.

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Verwijderd

Topicstarter
weet je zeker?, ik ben laatst nog op een irc kanaal gebanned voor een dag ofzo omdat ik 4 rgels text te snel plakte, en met me 2e irc client kwam ik er wel in. Namen veranderen etc in de 1e client werkte namelijk niet.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waar denk jij dat het aan ligt dan? De IRC-server ziet 3 dingen waar je op kunt bannen:
jan!lul@127.0.0.1

respectievelijk:

[list]• Nickname;
• Ident-name;
• Hostname/IP.

Als je een dynamisch IP hebt, dan heeft bannen op hostname geen zin. Als je je een andere nickname kiest, dan heeft daarop bannen geen zin. En als je een andere ident insteld, dan, goh, hoe raad je het, bannen op ident geen zin.
En alle combo's met die 3 zijn mogelijk :)

edit:
Wat ik bedoel te zeggen: als jij door een nieuwe IRC-client iets aan die 3 veranderd en de operator heeft "verkeerd" gebanned, dan kun je inderdaad opnieuw joinen. Maar een andere client openen met PRECIES dezelfde waarden gaat niet werken als de operator je nog steeds gebanned heeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Osiris op 21-01-2005 01:40 ]

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

Mischien had de op je in de tijd van die andere client opstarten al weer geunbanned. Dan had je dus ook met je andere client het chan weer kunnen joinen.

• azteke
  • Laatst online: 09-08 16:22

azteke

King

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:35:
weet je zeker?, ik ben laatst nog op een irc kanaal gebanned voor een dag ofzo omdat ik 4 rgels text te snel plakte, en met me 2e irc client kwam ik er wel in. Namen veranderen etc in de 1e client werkte namelijk niet.
offtopic:
een ban voor teveel regels in één keer vind ik zelf al erg zwaar (begin met een kick zou ik zeggen)...

Volgens mij zeg je het zelf al: je was gebanned 'voor een dag ofzo'. Waarschijnlijk heeft die operator (of bot) je een timed ban gegeven, dan unbanned het script je ook automatisch.

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie even niet wat dit in SA doet; misschien kun je beter even contact nemen met de opper die je een nep-ban heeft gegeven ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.