Woensdagavond is er bij ons op school een voorronde geweest voor het tv programma 'Het lagerhuis' - de jongeren editie in dit geval. Het ging tussen mijn school (Haags Montessori Lyceum -HML) en het Aloycius College (AC).
Als jury hiervoor, en om later zelf ook nog als voorbeeld te debatteren waren Vice-Premier Zalm en Mevrouw Kant (2e kamerlid, SP) uitgenodigd. Het licht was belabberd.. heel erg belabberd. Een donkere zaal, en gare (meestal paarse of groene...) podiumverlichting. Ik had de mazzel dat ik van Xtuv een 70-210 F/2.8 mocht lenen
maar toen ik binnenkwam en ik dit licht zag, kreeg ik het even benouwd. Iso 3200, F2.8 en een schietgebedje, dat was alles wat ik kon doen. Alles is uit de hand geschoten (dat kanon paste niet op mn prutstatiefje..) en het meeste is sluitertijden rond de 1/30-1/40 seconde, op 200mm... Dat kan dus niet goed gaan, en ging het ook meestal niet. Ik heb 70 foto's gemaakt, toen was mn CF vol
en deze 11 zijn na een hoop PS (Neat image, USM, levels, hoop rommel wegpoetsen etc.) als 'redelijk' uit de bus gerold.
Genoeg geluld, foto's!
#1 Een van de techneuten, even snel de combo testen vooraf..

#2 Een van de HML'ers in het eerste debat

#3 3 HML'ers in overleg tijdens het debat

#4 Een AC'er aan het woord

#5 Consternatie in het HML-team

#6 Het voltallige HML team

#7 Een HML'er in het latere 'ballondebat'

#8 Gespannen wachten de HML'ers de uitslag af...

#9 Het HML won met 2-1, toen was het de beurt aan Gerrit Zalm

#10 en Agnes Kant

#11 En toen de hele zaal leeg was, nog een team-foto van de winnaars!

Ik ben zelf niet ontevreden, ik heb de camera een week en de lens zat er 2 minuten op voordat het debat begon. Ik hoor graag dingen die ik in het vervolg beter aan kan pakken, maar dingen als 'neem een passend statief en koop meer geheugen' daar wordt al voor gezorgt...
Edit: Ik weet het, er is niet 1 foto echt scherp. Dit kwam door een frontfocus probleempje met de lens, wat ik door de zoeker niet echt kon zien maar waar ik achteraf pas last van kreeg..
Als jury hiervoor, en om later zelf ook nog als voorbeeld te debatteren waren Vice-Premier Zalm en Mevrouw Kant (2e kamerlid, SP) uitgenodigd. Het licht was belabberd.. heel erg belabberd. Een donkere zaal, en gare (meestal paarse of groene...) podiumverlichting. Ik had de mazzel dat ik van Xtuv een 70-210 F/2.8 mocht lenen

Genoeg geluld, foto's!
#1 Een van de techneuten, even snel de combo testen vooraf..

#2 Een van de HML'ers in het eerste debat

#3 3 HML'ers in overleg tijdens het debat

#4 Een AC'er aan het woord

#5 Consternatie in het HML-team

#6 Het voltallige HML team

#7 Een HML'er in het latere 'ballondebat'

#8 Gespannen wachten de HML'ers de uitslag af...

#9 Het HML won met 2-1, toen was het de beurt aan Gerrit Zalm

#10 en Agnes Kant

#11 En toen de hele zaal leeg was, nog een team-foto van de winnaars!

Ik ben zelf niet ontevreden, ik heb de camera een week en de lens zat er 2 minuten op voordat het debat begon. Ik hoor graag dingen die ik in het vervolg beter aan kan pakken, maar dingen als 'neem een passend statief en koop meer geheugen' daar wordt al voor gezorgt...

Edit: Ik weet het, er is niet 1 foto echt scherp. Dit kwam door een frontfocus probleempje met de lens, wat ik door de zoeker niet echt kon zien maar waar ik achteraf pas last van kreeg..