Toon posts:

Welk moederbord van de 2

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien gisteren mijn voeding is doorgebrand en gelijk mijn moederbord heeft meegenomen zoek ik een nieuwe. Ik zit nog te twijfelen tussen 2, namenlijk de:

-Gigabyte 7VT600 RZ met VIA KT600 / 400 MHz

En de:

-Asus A7N8X-X met NVIDIA nForce2 / 400Mhz

Nu lees ik op verschillende sites best goede reviews over beide, maar welk is nou net iets beter, en waarom.

Alvast bedankt

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Normaal gesproken zijn moederborden met de nForce 2 chipset sneller dan moederborden met een VIA KT400/KT600 chipset.
Dit komt doordat de nForce 2 gebruik maakt van Dual Channel geheugen (dit heeft voordeel als je 2 identieke geheugenbankjes hebt).

De A7N8X-X is echter de budgetvariant van de A7N8X en mist de dual channel mogelijkheid.

Daardoor zijn er maar weinig verschillen tussen de 2 mobo's hierboven.
Ze kunnen beide CPU's met een FSB van 400 Mhz en PC3200 geheugen aan.
Ze hebben beide een 8x-AGP slot en onboard LAN en audio.

De prijs is ook gelijk (rond de €60) dus eigenlijk zitten er weinig verschillen tussen de 2 mobo's.

Zelf zou ik voor het bord van ASUS gaan, omdat ik goede ervaringen met de combinatie van ASUS / nForce 2 heb (Gigabyte is echter ook een goed merk).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Ik denk niet dat je echt een slechte keuze zou kunnen maken.
Zolang je enige reviews bekijkt, en bijden komen er positief uit is het goed.
Dan kun je eventueel nog beslissen op basis van features (soundstorm bij een nvidia chipset bijv.), of je hebt je persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk fabrikant.

Dit is en blijft een persoonlijke keuze. Zoek nog maar eens rond over de keuze nvidia <-> via, en je zult je keuze zelf makkelijk kunnen maken :)

Succes.

Dit topic is gesloten.