Wirelss ADSL + router: E-tech ADWG02

Pagina: 1
Acties:

• marcelhijma
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07-2025
Heeft iemand ervaring met de: E-tech ADWG02 ?
Ben dus op zoek naar een wirelss ADLS modem + router/switch.

Lees toch wel vrij veel negatieve dingen over Linksys (WRT54...)

Toeters en bellen interesseren me niet zoveel.
Basic wat firewall zaken, misschien NAT, maar voor de rest nergens aanzitten.

Goede keus ? Ontvangst kwaliteit in een standaard huis OK ?

Is het verstandig om tevens van E-Tech ook een Wireless Netwerkkaartje te kopen (54Mb) (ik heb nog 2 Sitecom 11 Mb USB adapters liggen)

Heb vorig jaar wel wat problemen gehad onder WXP met die Sitecom USB adaptertjes.

Zijn USB adapters tegenwoordig net zo goed als PCI adapters ? (althans zoals WXP ermee omgaat)

Bedankt voor je mening.

• marcelhijma
Niemand een idee ?

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Zoek effe review op zou ik zeggen :) maar ik heb WRT54G en nog nooit connectie probleem gehad ofzo hoor. Ik heb een wired en wireless verbinding en ontvangst is binnen 50 m nog goed. Maar waarom perse Sitecom? Die is niet perse goedkoper als andere topmerken.

[ Voor 18% gewijzigd door DJkim op 23-01-2005 11:21 ]

Lucky Goldstar

• marcelhijma
Mijn vraag is eigenlijk of die Sitecom kaartjes ook goed werken op deze e-tech, of toch maar specifiek zo'n e-tech netwerkkaart erbij kopen ?

Is USB een bezwaar ? tegenwoordig t.o.v. een PCI netwerkkaartje ?

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 15:47
Ik werk bij een ISP die deze dingen sinds kort ook uitlevert (Versatel), en ik moet zeggen dat we er tot nu toe geen problemen mee hebben gehad. De eerste kapotte router moeten we nog terugkrijgen (!)

Het bereik van het Wlan signaal is ook goed, en het modem traint makkelijk op lijnen van slechte kwaliteit. Met andere woorden: Doen!

Mijn Firewizzie

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Ik heb deze router nu ongeveer een week thuis staan ,en ben er over te spreken , veel functies en de verbinding is goed .

Bijkomend voordeel is dat hij ook al geschikt is voor adsl 2

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik weet de prijs niet van deze E-tech, D-link heeft eenzelfde ontwerp welke in NL als bundel met 54Mbit pcmciakaart wordt geleverd (dsl-g604T & dwl-G650+ voor €110).
Hier zit 256bit wep op en wpa, bovendien is adsl2 mogelijk :Y)
Ik heb hem werkend met zonnet family (oude versie), het modem is compatible met ANSI T1.413 issue 2, G.dmt Annex A, G.lite Annex A.
Instellen is wel ff worstelen, ik kreeg wireless als eerste werkend en daarna de 100Mbit router.
Hij draait nu bijna 2 maanden zonder problemen en het bereik is erg goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wifiapparatuur.nl/shop/images/dlink_adsl_bundel.gif

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• marcelhijma
Bedankt voor jullie reacties !

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 17:15
Hij lijkt niet echt op die D-link router. Ik denk dat ie ook wel een stuk goedkoper zal zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

liquid-orange schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 07:42:
Hij lijkt niet echt op die D-link router. Ik denk dat ie ook wel een stuk goedkoper zal zijn.
Dat valt vies tegen, bij Zon wordt de E-tech voor €115 + €10 porto geleverd, terwijl je bij de D-link router een wifi-g pcmciakaart extra krijgt en de router heeft meer mogelijkheden (o.a. 256 bit wep en meerdere SSID's simultaan).
Instellen e.d. lijkt wel op elkaar, beide via een webbrowser en ook firmware kun je zo upgraden (heb ik al een keer gedaan).
Voor de rest is alleen het doosje anders uitgevoerd, de aansluitingen (1x rj11 en 4 x rj45) zijn hetzelfde.
De D-link bundel is gewoon erg interessant :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Case schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:45:
Ik werk bij een ISP die deze dingen sinds kort ook uitlevert (Versatel), en ik moet zeggen dat we er tot nu toe geen problemen mee hebben gehad.
Ik heb sins gister adsl van Versatel en gebruik nu ook deze e-tech adwg02 wireless adsl router.

Nu zit ik met de volgende vraag: ik heb de modem rechtstreeks aangesloten op mijn lan kaart,
is het nu alsnog mogelijk dat iemand met een wireless usb adapter vrolijk [mis]bruik maakt van
het wireless signaal wat van de router afkomt, en zo ja hoe kan ik dat dan tegen gaan ?

control alt oeps deleted

Pagina: 1