[nec 3500]branden duurt langer dan aangegeven

Pagina: 1
Acties:

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
een klein vraagje,

zelf heb ik een nieuwe pc gekocht met een nieuwe brander. de brander is een nec 3500 geworden. alleen bij het branden op 8 speed en 6 speed brand hij langer dan Nero aangeeft.

Als ik een dvd brand op 8 speed duurt het ongeveer 11 min. (misschien langer) dat de dvd klaar is.

wat me trouwens ook opvalt is dat de read buffer altijd op 100% blijft, maar dat de burn buffer soms van 100% naar 7% springt en dan snel weer naar 100 %, of hij schommelt tussen de 90 % tot 100%..

is dit normaal?

en wat moet ik doen zodat de dvd op 8 speed wel binnen 10 min. klaar zijn?

ik heb overal dma aanstaan.
ik heb genoeg hardeschijfruimte over (dacht dat het daar aan lag)
dvd's zijn philips dvd's (in het topic van welke dvd's er in kunnen wordt er gezegt dat ze goed zijn, ook voor deze brander)
geheugen is 512 mb ram
pc is een pentium 4 3200

kan iemand mij helpen?

hartelijk dank alvast...

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 20-01-2005 23:24 ]

Verwijderd

wat het procces mischien iets zou kunnen vertragen is de aansluiting harde schijven en brander (IDE neem ik aan dan). Het liefste wil je deze op een andere kabel hebben namelijk (zie ook de FAQ I&O op dit forum)

volgens mij zijn dit wel redelijk normale tijden. naast het branden van de data zelf heb je namelijk ook nog de lead-in en lead-out die aanzienlijk wat tijd in beslag nemen.

• grote_oever
kameraad van me heeft een lite-on.. en daar brand hij wel binnen 9 min. een dvd..

ik zal zelf ff topic doorlezen van io.. want ik hoorde dat je dvd-rom en dvd-brander niet op 1 ide moest aansluiten..

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Dit overkomt mij ook elke keer ... ik gebruik 4x dvd+r arita's die ik kan branden op 8x met een willekeurig brand programma. Aangegeven is dat de dvd+r meestal rond de 7 minuten klaar zou zijn in nero, maar iedere keer na 0.00 minuten bereikt te hebben, zit hij meestal pas op de 75% voltooid. Dus gemiddeld duurt het voor mij ook 10/11 minuten om hem vol te branden.

Ik heb zo het idee dat het of aan mijn dvd+r ligt van Arita (die ondersteunt het officieel niet) of aan mijn gebruikte firmware (Liggy 2.18 firmware) ... maar tot op heden heb ik nog geen echte 8x dvd+r kunnen testen.

Ben dus ook benieuwd of dit opgelost kan worden. :)

| My SpiderWeb |

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat de tijd niet klopt is omdat de software uitgaat van de maximum snelheid, maar die wordt pas op het eind gehaald.
Waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de kwaliteit van je dvd'tjes dat het wat langer duurt, goede media moet je met 8x binnen 10 minuten kunnen branden. De NEC past zijn snelheid aan als de media niet goed zijn. Maar wat wil je liever, dat de NEC een matig schijfje toch goed brandt, of dat hij er in recordtijd een coaster van maakt? ;)

(Nog even over de startpost: het is bij de NEC 3500 normaal dat de buffer schommelt en dat de snelheid regelmatig terugvalt. Lees het topic over ervaringen met de NEC 3500 voor meer uitleg en ervaringen.)

[ Voor 20% gewijzigd door drfruit op 21-01-2005 14:02 ]

• grote_oever
drfruit schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:00:

(Nog even over de startpost: het is bij de NEC 3500 normaal dat de buffer schommelt en dat de snelheid regelmatig terugvalt. Lees het topic over ervaringen met de NEC 3500 voor meer uitleg en ervaringen.)
oke.. keb namelijk de brander aangesloten zoals aangegeven in io topic.. nu kan ik wel binnen 10 min. branden.

en als je zegt dat het normaal is dat een nec 3500 elke keer schommelt met de buffer neem ik dat ook aan, want ik heb paar dvd's gebrand elke keer schommelen ze met de buffer en nog geen 1 dvd verknald

• XtremeChicken
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11-2025

XtremeChicken

Dodge Viper ownage

grote_oever schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:50:
[...]

oke.. keb namelijk de brander aangesloten zoals aangegeven in io topic.. nu kan ik wel binnen 10 min. branden.

en als je zegt dat het normaal is dat een nec 3500 elke keer schommelt met de buffer neem ik dat ook aan, want ik heb paar dvd's gebrand elke keer schommelen ze met de buffer en nog geen 1 dvd verknald
Kan je een link geven naar het "io topic" ? Krijg het niet gevonden en ik heb hetzelfde probleem met me nec 3500.

Core i5 14600K | Gigabyte B760 Gaming X DDR4 | 32GB DDR4 Kingston Fury | Asus RX 6750XT | Seasonic M12II Evo 520W | beQuiet Case

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 03:15:
wat het procces mischien iets zou kunnen vertragen is de aansluiting harde schijven en brander (IDE neem ik aan dan). Het liefste wil je deze op een andere kabel hebben namelijk (zie ook de FAQ I&O op dit forum)
Denk dat ie die bedoeld ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .daan op 25-01-2005 15:08 ]

public void ik()

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
hier heb ik ook last van met men Liteon LDW811-S... ik brand op 6x omdat ie sowieso op 8x men dvd's verpest.. maar dan is Nero al klaar volgens zichzelf, maar dan duurt het nog 3 a 4 minuten langer voordat mijn dvd klaar is.. echt apart

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• grote_oever
sjorremans schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:29:
hier heb ik ook last van met men Liteon LDW811-S... ik brand op 6x omdat ie sowieso op 8x men dvd's verpest.. maar dan is Nero al klaar volgens zichzelf, maar dan duurt het nog 3 a 4 minuten langer voordat mijn dvd klaar is.. echt apart
beetje late reactie... maar goed..

probleem met de tijd heb ik opgelost.. kad nog een oude versie van nero. namelijk 6.6.0.0 deze geeft de tijdn iet goed aan .. gooi er update over en het is weer goed...

brand tegenwoordig gewoon alles op 8 speed en het gaat allemaal goed..

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-03 17:56
Het antwoord is allang gegeven... Nero houdt geen rekening met de lead-in en lead-out.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 14:36
kurt15 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 14:18:
Het antwoord is allang gegeven... Nero houdt geen rekening met de lead-in en lead-out.
Jah dat klopt, ben ik onlangs achter gekomen :) .. als je gewoon kijkt naar het brandproces dan zie je dat vanzelf

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 17:52
Ik heb dit ook gehad met mijn plextor brander. Het lag bij mij aan het feit dat de brander in PIO-modus stond. Dit moet natuurlijk DMA zijn, en kan veranderd worden in apparaatbeheer
Pagina: 1