[Radeon 9000 mobility?] Scherm blijft uitvallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024
Hallo, ik heb gisteren een 2ehands laptop gekocht:

Targa Visionary 2000+

AMD 2000+
15,1 inch tft XGA
40 GB
512 MB
DVD speler CD-RW brander
grafische kaart mobility radeon 9000
originele software;
office XP
windows XP home edition
nero5
pinnacle studio 8
power dvd XP
XP easy install
analoge modem
netwerkaansluiting

Werkte perfect! Gisteren ongeveer 4 uur op gewerkt, zonder een probleem tegen te komen.

Vanochtend wilde ik even proberen of ik CSS kon spelen op de laptop. De drivers van de CD die bijgeleverd waren, waren vast al veel te oud, dus ging ik even op internet kijken voor de nieuwste drivers van mijn videokaart.

Op de site van ATI zeggen ze dat ik naar de site van de fabrikant van de laptop moet gaan, dus ik naar de site van Targa, kan ik ze nergens vinden...

Ik dus zoeken op Google, kwam ik op een of andere site met third-party drivers, ik kan er even niet meer opkomen welke site dat was (je kon er iig Catalist drivers downloaden dacht ik). Geschikt voor mijn videokaart, dus proberen kon ik altijd!

Geinstalleerd, kijken of CSS werkte, werkte goed en ik zette hem weer uit.

Maar net wilde ik weer verder met de laptop werken, maar nu gaat na het opstarten van Windows gelijk het scherm op zwart :?
Hij blijft ongeveer 1 minuut aan, en daarna springt ie altijd op zwart!

Met lader erin of eruit, de instellingen bij energie-beheer staan ook goed (nooit uitschakelen), en de laptop krijgt genoeg frisse lucht om niet overhit te raken...

Als ik hem zo aan laat staan (met het zwarte scherm), kan ik zo lang wachten als ik wil, het beeld komt niet meer terug! Ook niet met het scherm dicht oid!

Ik ben hem nu even een verse installatie aan het geven, hopend dat het probleem verholpen is, maar weet iemand waar dit aan heeft gelegen? Ik hoop dat ik er dalijk vanaf ben...
Kan het aan die videodrivers liggen? Ik weet niet zeker of ik het pas had sinds die drivers, maar gisteren deed hij het een aantal uur perfect, dus het kan wel...
Of kan het er misschien aan liggen dat ik de visuele instellingen van windows te hoog heb staan?

Alvast heel erg bedankt allemaal, ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Denk dat het een ( simpel ) driver probleem is. Sterkte met je nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:15:
Denk dat het een ( simpel ) driver probleem is. Sterkte met je nieuwe laptop.
Bedankt!
En trouwens ook nog bedankt voor alle info in dat andere topic over jou nieuwe laptop!

Ik hoop ook dat het een driver probleem is, maar ik zou echt niet weten waar ik dan de officiele drivers kan downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Hier maybe ? http://www.service.targa.de/ welk model heb je ?

[ Voor 20% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 20-01-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Targa Visionary XP 2000+ heb ik, ik zal nog even op de site kijken, maar ik moet er zo weer vandoor :)

EDIT: ah hier denk ik:

http://www.service.targa....d=5&artid=9&artdesc=Targa Visionary XP&artpic=TargaVisionaryXP145_195.jpg&serial=&func2=2

en dan VGA Treiber Version 7.84 (aktualisiert), dat zal hem wel zijn!

EDIT: Herinstallatie is net klaar, ik zal de nieuwe drivers eens proberen!
Weet iemand wat deze twee dingen zijn? Staan ook bij de downloads!

Chipsatz Treiber Version 4.43V (Auslieferungszustand).
AMD-CPU Patch

Ik laat morgenochtend weten of ie het weer doet!

EDIT: Gisteravond dus de nieuwe drivers geinstalleerd, nog een half uur gewerkt zonder enige problemen, ik zet hem net weer aan en het begint weer van voren aan!!!

[ Voor 99% gewijzigd door j86 op 21-01-2005 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
(Edit-knopje wil niet werken)
Nu ga ik hem dus weer compleet formatteren, maar deze keer doe ik het in deze volgorde:

Win-XP
SP2
Drivers videokaart van de CD (tja ik moet toch iets)

EDIT: Net alleen Windows geinstalleerd, en hij werkt nog goed!
EDIT: Ook de volledige Windows update geinstalleerd (op SP2 na, dat moet ik vanavond doen, omdat het te lang duurt voordat ie derop staat, moet zo naar school), en hij werkt nogsteeds gewoon!
Je kunt wel merken dat de videodrivers er nog niet opstaan, omdat je niet eens vloeiend door een internetpagina kan scrollen!

[ Voor 55% gewijzigd door j86 op 21-01-2005 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Nee idd, maar heb je al eens de omega drivers geprobeerd? Die werken ook op mobility chipset :) en daar heb ik over het algemeen de beste ervaringen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Heb je toevallig een directe link waar ik de nieuwste kan downloaden?
Dan weet ik tenminste zeker dat ik de goede heb :)

Kan het misschien zo zijn dat de grafische chip kapot is? Of moet ik dan helemaal geen beeld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet gewoon de catalyst drivers van de ati site downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Eehmm... welke moet ik nou hebben, de omega of de catalyst?
En het is wel voor een laptop, dus als ik op de ATI site voor 'mobile' kies, zegt ie gelijk dat ik die drivers maar van de site van de maker van de laptop moet halen...
En, zoals je misschien hierboven al gelezen had, had ik al wat drivers geprobeerd, maar werkte hij niet daarmee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Ik zou als ik jou was de driver van de Targa site nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Jostheking schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:58:
Gisteravond dus de nieuwe drivers geinstalleerd, nog een half uur gewerkt zonder enige problemen, ik zet hem net weer aan en het begint weer van voren aan!!!
Dat werkt niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Maybe even mailen met Targa ? Ik weet het verder ook niet.
Had verwacht dat op hun site de juiste driver zou staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
De juiste driver staat er ook wel op, maar als ik m aanzet heb ik maar beeld voor een paar seconden, weet je nog ;)

Ik heb hem nu al 2 uur in veilige modus aanstaan zonder problemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Zou toch eens contact opnemen met diegene van wie je hem hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Heb ik gedaan, die mensen hadden hem compleet geinstalleerd gekocht en tussendoor nooit geformat!

Maar goed, nadat hij dus 2 uur in veilige modus had gestaan, ging ik maar weer eens de drivers van de site af installeren, en tot nu toe gaat alles nog goed!
Het lijkt wel of de videokaart eerst moet opwarmen voordat ie werkt 8)7

Nou maar hopen dat ie het morgenochtend ook nog doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Als dat werkelijk zo blijkt te zijn dan ging hij bij mij terug naar de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Nou snap ik er helemaal niks meer van!

De laatste drivers van de Targa site gisteren geinstalleerd, werkte gewoon de hele middag en avond perfect, en nu springt ie weer op een zwart scherm 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Raar hoor niet ergens een wazige instelling gedaan ?

Of zou het een temperatuur probleem zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Als ik hem opstart, word het scherm na 1 minuut ofzo helemaal zwart.
Als ik nu 5 minuten wacht, springt het scherm weer aan en werkt ie weer een paar uur perfect 8)7
Ik snap er niets meer van :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Vandaag weer iets uitgevonden wat het verhaal weer helemaal om kan draaien:

Ik wilde dus even met de laptop werken, het scherm viel uit, maar omdat mijn lamp aanstond merkte ik dat het scherm van de laptop niet op zwart gaat, maar dat het achtergrond alleen uit ging!

Na een paar restarts bleef hij weer gewoon aan, totnutoe al 8 uur achter mekaar.

Dit betekent dus dat het waarschijnlijk geen softwarematige fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Kick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 14:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk is de aansluiting voor het backlight van je TFT-scherm niet meer helemaal 100%. In zo'n geval kun je garantie claimen bij Targa, als die er nog op zit en als je een bon hebt. Anders zou je de laptop zelf open kunnen maken en kijken of je het kabeltje misschien kunt vervangen als dat versleten is, maar dat is meestal niet makkelijk.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Maar dat is zo raar dat hij het ALLEEN doet 1 minuut nadat ie aanstaat, en als ie weer aan is, dat helemaal NOOIT meer, totdat je m weer een keer uit en aan zet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10 14:01

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Jostheking schreef op maandag 24 januari 2005 @ 23:29:
Maar dat is zo raar dat hij het ALLEEN doet 1 minuut nadat ie aanstaat, en als ie weer aan is, dat helemaal NOOIT meer, totdat je m weer een keer uit en aan zet!
Dan zou het kunnen zijn dat het backlight ook door je videookaart wordt aangestuurd in de zin van stroombesparing. Dan zou ik toch de drivers nog eens nakijken. Iedereen lult hier maar wat door elkaar, dus hier nog even wat je kunt doen:

• Omega Catalyst drivers downloaden, dat zijn aangepaste Catalyst drivers die meteen met Mobility chipsets werken en nog meer aanpassingen bevatten.
Te halen op: http://www.omegacorner.com/

• De laatste ATI Catalyst drivers downloaden en die aanpassen met Patje's Mobility Modding Tool zodat ze ook werken met Mobility chipsets.
Te halen op: http://www.ati.com/ en http://www.driverheaven.net/patje/

Laat ff weten of je het weer aan de gang krijgt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 24-01-2005 23:36 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Bedankt!
En ja t klopt wel een heel eind dat iedereen hier een eind door mekaar zit te lullen :D

Moet ik nu beide drivers downloaden en daarna aanpassen? En welke driver moet dan eerst? Gewoon op de volgorde hoe ze staan? Want t lijkt mij, als je de ene driver installeert, en daarna de andere, dat de eerste dan weer overschreven word...

Ik laat morgen weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Hmm, de eerste mogelijkheid: Het probleem blijft hetzelfde
de tweede mogelijkheid: Ik kan de drivers niet installeren! Krijg een foutmelding, waarschijnlijk is dit omdat de drivers helemaal niet bij de videokaart horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
En ? We horen nix meer ? Probleem opgelost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Nee, je hoort niets meer van me omdat ik geen andere mogelijkheden meer weet :P

Ik ben wel achter nog wat dingen gekomen:

Als het scherm uitstaat, knippert het lampje van de batterij groen-oranje, als het scherm werkt, doe ie dat niet!
Als ik de laptop aanzet, het scherm valt uit, ik klap hem dicht en maak hem 5 minuten later weer open, springt het scherm ineens weer aan!

Hellep hellep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Ben net achter nog iets gekomen:
Als ik de laptop aanzet, valt het beeld na een minuut uit.
Zet ik de laptop dan weer uit en aan, dan doet ie het wel normaal, dus ALTIJD na 1x resetten doet hij het weer 8)7

[ Voor 68% gewijzigd door j86 op 03-02-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Nog een kick:

Als ik het scherm helemaal openklap (zodat het scherm en de laptop helemaal horizontaal staan) en dan weer terug, gaat het licht weer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Laatste kick, anders besluit ik maar om ermee te leren leven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

backlight "schakelaar" niet helemaal fris.

Let eens goed op of er niet een soort van sensor is (pinnetje) wat geactiveerd wordt bij het sluiten van het scherm, het kan zijn dat dat niet lekker werkt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-10 14:01
Waarom doe je er niet ff een gewone monitor achter? (crt/tft ;) ) Ik heb op mijn laptop de drivers van omega geinstalleerd en die werken perfect _/-\o_ (ook een 9000 mobility btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
Eindelijk weer reacties! :D

Ik was ook al op zoek naar die pinnetjes, er zitten wel een paar kleine net niet onder het scharnier, maar als ik ze indruk gebeurt er niets :S

Oja als ik er een tft/crt achter zet, is hij nie echt portable meer, en dat is noujuist het grote voordeel van een laptop :P
Pagina: 1