[JS] FF blijft reloaden

Pagina: 1
Acties:

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 16:32
Aan de hand van diversie voorbeeldscripten en voorbeeldcode's heb ik een webmail applicatie geschreven met rich text mogelijkheden wanneer je de mail verzend.

Het rich text gedeelte bevind zich in een iframe, waarin je gewoon kan typen. Text selecteren en een opmaak code aanmeegeven is allemaal mogelijk. Het geheel werkt perfect in IE (toen ik hem ontwikkelde had ik nog geen FF).

het probleem is dat in FF de pagina steeds maar blijft reloaden. De eerste keer dat de pagina wordt geladen gaat goed, maar na de eerste submit blijft de pagina maar reloaden.

Ik heb diverse stukken javascript geprobeerd te wijzigen maar ik kom er niet achter waar de fout zit of het editten in het iframe werkt niet meer. Wat doe ik fout / waar zit de fout.

Het zit hem iig in het stukje javascript: getContent (de code in regel 104 veroorzaakt het probleem, als ik die weghaal doet ie het niet meer maar werkt het ook niet meer)

- In FF veroorzaakt de pagina redelijke load, onderbroken is mogelijk door een paar keer snel achter elkaar op 'stop' te drukken.
- Let niet op PHP errors, het script is uit ze oorspronkelijke geheel geplaatst

Hier vindt je een linkje naar het desbetreffende script: http://www.decramy.nl/bug.php

/dev/null

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Javascript = webdesign = Webdesign & Graphics.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Mozilla 1.7.x

De voorbeeld-functie doet het al niet. Ik weet niet wat er gebeurt, maar er opent een nieuwe window en "het zandlopertje" blijft lopen en voor de rest niets. geen connectie met iets ofzo. geen hoge load.

Ik krijg de focus niet in het bericht-tekstvak en kan dus geen bericht typen.
Bovendien ontbreekt de javascript-preview functie.
maak eerst maar eens een goede test-pagina zonder fouten!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 23:31 ]

• vriesdude
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:28:
[...]

Mozilla 1.7.x

De voorbeeld-functie doet het al niet. Ik weet niet wat er gebeurt, maar er opent een nieuwe window en "het zandlopertje" blijft lopen en voor de rest niets. geen connectie met iets ofzo. geen hoge load.

Ik krijg de focus niet in het bericht-tekstvak en kan dus geen bericht typen.
Bovendien ontbreekt de javascript-preview functie.
maak eerst maar eens een goede test-pagina zonder fouten!
Dat is dus gedeeltelijk wat ik ook bedoelde. Onder IE werkt alles prima, maar onder FF (of in jouw geval Mozilla) niet. En ik zie niet wat er mozilla-notproof is...

Preview functie werkt ook onder IE namelijk wel goed

/dev/null

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:33

crisp

Devver

Pixelated

Error: document.getElementById("dek") has no properties
Source File: http://www.decramy.nl/bug.php
Line: 46
dat is al de 1e fout in je voorbeeld

Intentionally left blank

• vriesdude
crisp schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:10:
[...]

dat is al de 1e fout in je voorbeeld
die zou opgelost moeten zijn, waar krijg je die fouten mee,
zowel IE als FF geeft geen JS errors aan.

Het probleem van de refresh bestaat nog

/dev/null

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

vriesdude schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:50:
[...]

die zou opgelost moeten zijn, waar krijg je die fouten mee,
zowel IE als FF geeft geen JS errors aan.

Het probleem van de refresh bestaat nog
Says who? ;) Start je JS console maar eens.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• vriesdude
BtM909 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:55:
[...]

Says who? ;) Start je JS console maar eens.
Ok die kende ik nog niet. Ik heb wel JavaScript Console addon gedownload, die is een stuk overzichtelijk. Maar ik kom niet achter de fout.

Ik heb wel een aantal andere errors opgelost. Maar het is me nog steeds niet duidelijk waar die reload error vandaan komt...... Het moet haast wel een fout stuk JS code zijn maar alle dingen in JavaScript console heb ik aangepast en het probleem blijft.

Help :?

/dev/null

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan ook gebruik maken van de Venkman Javascript debugger om je fouten in je javascript op te sporen. Werkt erg prettig als je het mij vraagt!

• vriesdude
Woudloper schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:41:
Je kan ook gebruik maken van de Venkman Javascript debugger om je fouten in je javascript op te sporen. Werkt erg prettig als je het mij vraagt!
ik vind het niet erg makkelijk werken, mijn javascript kennis is denk ook nog niet van zo een hoog niveau dat ik alles snap wat daar staat. Het probleem van de reload blijft bestaan, zou iemand een blik kunnen werpen en mij een stuk op weg willen helpen met de oplossing ?

Het gaat nu alleen maar om de refresh (die opnieuw en opnieuw gaat), overige fouten vind ik minder interresant (zoals notice's van hoe het beter kan). Ik heb me er vandaag weer aardig mee zoet gehouden maar het lukt mij gewoon niet.

/dev/null

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan eerst eens even kijk naar hetgeen crisp hierboven heeft gemeld.

Verder kan je ook nog even kijken in onderstaande javascript code. Deze zorgt namelijk voor het tonen van de preview:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
              function preview(){
                if (isHTMLMode) {
                  setMode(false);
                }
                win = window.open("", 'popup', 'toolbar=1,scrollbars=1,location=1,statusbar=1,menubar=1,resizable=1,status=1');
                win.document.write(idContent.document.body.innerHTML);
              }

Maar als je niet zoveel verstand hebt van waarom dan niet een bestaande richttext editor gebruiken, zoals: FCK Editor...

• vriesdude
Woudloper schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:37:
Je kan eerst eens even kijk naar hetgeen crisp hierboven heeft gemeld.

Verder kan je ook nog even kijken in onderstaande javascript code. Deze zorgt namelijk voor het tonen van de preview:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
              function preview(){
                if (isHTMLMode) {
                  setMode(false);
                }
                win = window.open("", 'popup', 'toolbar=1,scrollbars=1,location=1,statusbar=1,menubar=1,resizable=1,status=1');
                win.document.write(idContent.document.body.innerHTML);
              }
Preview stukje zorgt voor niet voor de fout, dat preview niet werkt vind ik niet zo heel erg, of preview eruiteindelijk in komt is nog niet duidelijk.
Woudloper schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:37:
Maar als je niet zoveel verstand hebt van waarom dan niet een bestaande richttext editor gebruiken, zoals: FCK Editor...
Kleine uitleg, anderhalf jaar geleden, ben ik begonnen aan webmail script via het pop3 protocol (direct met server) ik had een groot stuk script wat vrij te gebruiken was en daar was de huidige rich text editor onderdeel van. Toen waren er nog niet zulke bijzondere kant en klaar oplossing en dus heb ik het maar hierbij gehouden.

Ik denk dat ik in de toekomst wel de moeite ga nemen om de huidige rich text editor te vervangen vervangen door een moderne kant en klaar oplossing zoals jij aangeeft. Bedankt voor de link. !

/dev/null

• Tyf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11-2025

Tyf

misschien off topic maar ook bedankt voor de link !!

• vriesdude
Tyf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:09:
misschien off topic maar ook bedankt voor de link !!
Ik heb er ook eens goed naar gekeken en het is zeker de moeite waard. Ook omdat Netscape, IE en FF alle drie ondersteund zijn (firefox kan niet werken met klembord maar daarkrijg je weer netjes meldingen van.. 8)

/dev/null

Pagina: 1