Probleem met videokaart in een Travelmate 800,

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Ik heb in de search niets kunnen vinden, en ook de FAQ van Acer bied alleen oplossingen voor dingen die normaliter nooit een probleem mogen zijn.

Het volgende:

Een travelmate 800 met centrino, 1,3ghz en een radeon 9000. Alle drivers van de site heb ik geinstalleerd, sp1 staat erop, maar toch werkt de usb nog niet. Enkele apparaten blijven op een uitroepteken staan bij apparaatbeheer. Maar het vaagste komt nog.

In windows met de standaard drivers heb ik gewoon beeld op 1024*768.

Als ik echter de speciaal van de Acer site gedownde ati mobile drivers installeer, en ik reboot, dan krijg ik eerst netjes windows xp bootlogo, en daarna slaat het scherm zwart. Na enige tijd (ong 30 sec) bsod en een geheugen dump nav een zgn "hard error"

Daarna boot hij, en als ik dan in veilige modus start, of met "laatst werkende instellingen" dan boot hij wel weer. MAW, de drivers die specifiek voor deze laptop bedoeld zijn, zorgen er voor dat hij hangt bij het booten en dus initialiseren van de kaart.

Ik heb al een bios update gedaan. INF/AGP/ chipset drivers zijn ook geupdate.

Wat kan ik nog proberen?

Verwijderd

heb je geprobeer de omegadrivers te installen... hebben meestal ook een leuke snelheidswinst vergeleken met de standaard acer/ati drivermeuk:
http://koti.mbnet.fi/makere-b/rad_w2kxp_omega_2597a_7z.exe

ik ben zelf in het bezit van een acer travelmate 433LM met Radeon 7500 64mb dedicated en deze draait wonder boven wonder HL2 nog met alles op high op 1400x1050 (tft native) (geen AA wel AF16x geforced via Ati Catalyst Control Panel) en ook nog redelijk speelbaar (lees: +/- 25fps) :D

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Yup, zojuist geprobeerd, probleem blijft bestaan. Ik heb even gegoogled, het schijnt vaker voor te komen, altijd met een radeon 9000, maar met verschillender merken laptops. De thread die ik vond was echter uit 2003, dus niet echt meer up to date. Het sluit echter wel uit dat er een hardware fout inzit, het is puur softwarematig. Op windows drivers werkt alles kut, maar zonder problemen. Zowel de ATI/ACER of OMEGA drivers maken dat hij een zwart scherm geeft daar waar hij eigenlijk naar het bureaublad zou moeten springen.

Ik ben nu een oudere toshiba drivers aan het downen uit 2003, ook voor deze videokaart.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
*Kickje*

Ik heb nog niet kunnen vinden wat het probleem is. Alle drivers die ik installeer geven een bsod bij het booten. Wat kan ik nog doen? Heeft iemand dit eerder gehad?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Ik heb zojuist van een vriend die exact dezelfde laptop heeft de recovery cd's gebruikt om het systeem in originele staat te brengen, en zelfs dan blijft het probleem bestaan ..... Wat moet ik nu doen?

Is er nog iemand die dit topic uberhaupt leest ??

Verwijderd

Simpel, Acer bellen.....

Je hebt dus een recovery gedaan en zelfs dan, zonder iets te updaten blijft het probleem bestaan?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 18:26:
Simpel, Acer bellen.....

Je hebt dus een recovery gedaan en zelfs dan, zonder iets te updaten blijft het probleem bestaan?
Tja, in het weekend kun je ze niet bellen he ;(

Ik heb alles geinstalleerd staan, tot en met de wireless, alles werkt perfect. Maar het installeren van welke vorm van videodrivers dan ook maakt dat hij hangt bij het booten. Er zijn zat vermeldingen op internet te vinden van mensen die het ook hadden, maar geen enkele die de moeite nam een oplossing te posten op die amerikaanse fora.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Misschien dat jullie nog wat aan deze additionele info hebben:

Als ik gewoon een driver installeer werkt het niet, zoals hierboven beschreven.

Wanneer ik via apparaatbeheer geforceerd een driver kies uit de ati drivermap (drivers komen van de acer site zelf) en die installeer, herkend hij de kaart en staat er netjes dat het een ati radeon 9000 is. Als ik de beeldschermeigenschappen op ook. Probeer ik dan de resolutie aan te passen, de refresh rate, of enige optie wat dan ook, dan slaat hij zwart met een knipperende cursor linksboven op het moment dat ik de toepassen of ok knop aanraak. Direct, zonder wachten, gelijk zwart. Dus op het moment dat ik de kaart probeer aan te spreken, zeg maar.

Ik word echt moedeloos!
Pagina: 1