Toon posts:

Upgrade of Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kzit met een probleempje.

M'n grafische kaart is kapot, en als gamer is dat wss uw grootste nachtmerrie.
Wel nu, kzou dus graag terug een deftig game PC hebben zodanig dak nog een paar jaar mee kan. Maar ik weet dus nu niet of het nog de moeite is (met al de nieuwe technologien) om nog geld te steken in m'n huidige pc.
Maar ik weet dus niet wat te doen. Kgaan eerst es zeggen welk pc ik nu heb.

P4 2.6
1 GB DDR 400 PC3200
Hercules radeon 9800 Pro (RIP)

Wat zouden jullie mij aanraden ? Gewoon nieuwe graka (zie ff naar beneden) of direct volledig nieuwe pc. Omdat ik een zware gamer ben wil ik dus nog zeker terug voor 1-2 jaar meekunnen.

Waarom nieuwe pc :

- PCI-X
- DDR2
- AMD64 (en binnenkort Pentium 64)

Waarom gewoon graka :

- Lagere prijs dan compleet nieuwe pc

Is m'n pc nu nog volwaardig genoeg om samen met nieuwe graka een paar jaar mee te kunnen ??

Ik denk om één van volgende kaarten te nemen (welke is jullie voorkeur):

- Sapphire X800XT PE --> Kleine voorkeur
- XFX 6800 Ultra

De Sapphire is in de benchmarks (int algemeen) de betere, maar de XFX (nvidia dus) heeft dan 2 dingen die nieuwer zijn dan bij de ATI (maar weet niet meer precies welke deze zijn, kdenk de nieuwe pixelshader).

K nadat jullie weten wat ik zou moeten doen, nieuwe pc of alleen graka. En daarna een keuze hebben gemaakt tussen de Nvidia of de ATI, is m'n vraag dan nu. Ik heb nu een 360W voeding en heb al wat pc tuig dus ik weet niet of wanneer ik een nieuwe graka erin stop of m'n voeding nog stand zal houden. Om es een beter zicht te hebben hier een meer uitgebreide pc spec:

P4 2.6
1 GB DDR 400 PC3200
4 CD/DVD-ROM stations
4 Harde Schuiven van elk 120GB
1 Diskette Station
Audigy 2 ZS Platinum Pro + Decoder
4 Case Fans

Merci voor jullie hulp en bedankt om de moed te hebben om dit allemaal te lezen ;)

PS sorry als deze topic hier niet thuishoort of op een andere plaats, maar kdacht dat deze hier thuishoorde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-10 20:21

janklp

FortyTwo Capital

Upgarden man, die rest van je specs zijn dik in orde. Een nieuwe grafische kaart kost dan een keer 150-200 euro maar dan kan je weer een tijd vooruit. Opzich is de processor ook nog wel redelijk snel (lees niet super). Ik denk dat je hier nog wel een tijdje mee toe kan maar wil je alles het beste hebben draaien dan moet je andere stappen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad. Ik speel half-life, doom3 en dergelijke games op nog mindere specs als die van jou. Dus inderdaad, nieuwe gamekaart, niet overclocken >:) en gamen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 21:55
Inderdaad gewoon nog ff upgraden. Je hebt lekker veel geheugen, de processor is heus nog wel voldoende voorlopig. Belangrijkste voor een gamer is toch de videokaart, vervang die en je kan zeker nog wel een tijd vooruit :)

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Deze vraag kan je misschien beter stellen in dit topic: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9 ipv er een apart topic voor te openen!!!

Misschien is het ook een idee eens de FAQs van de verschillende subfora door te nemen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:08
Dat je je überhaupt al afvraagt of deze PC met een nieuwe videokaart nog goed genoeg is begrijp ik al niet ... da's nog een harstikke dikke PC man. Nieuwe videokaart erin en dat ding kan zo weer een paar jaar vooruit (zeker tot je 'n Pentium64 wilt aanschaffen zoals je zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54

netblade

Sunrise

Voorlopig heeft een 64bit CPU nog geen voordelen.
En de specs voor games staan alweer een jaartje stil.
Het gaat tegenwoordig meer over grafische power dan cpu's.
En 1 GB is zeker voldoende om voorlopig nog even vooruit te kunnen.
Dus gewoon een leuke kaart kopen van rond de 200á300 euro en je bent weer voor 2 jaar klaar.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Pagina: 1