Kzit met een probleempje.
M'n grafische kaart is kapot, en als gamer is dat wss uw grootste nachtmerrie.
Wel nu, kzou dus graag terug een deftig game PC hebben zodanig dak nog een paar jaar mee kan. Maar ik weet dus nu niet of het nog de moeite is (met al de nieuwe technologien) om nog geld te steken in m'n huidige pc.
Maar ik weet dus niet wat te doen. Kgaan eerst es zeggen welk pc ik nu heb.
P4 2.6
1 GB DDR 400 PC3200
Hercules radeon 9800 Pro (RIP)
Wat zouden jullie mij aanraden ? Gewoon nieuwe graka (zie ff naar beneden) of direct volledig nieuwe pc. Omdat ik een zware gamer ben wil ik dus nog zeker terug voor 1-2 jaar meekunnen.
Waarom nieuwe pc :
- PCI-X
- DDR2
- AMD64 (en binnenkort Pentium 64)
Waarom gewoon graka :
- Lagere prijs dan compleet nieuwe pc
Is m'n pc nu nog volwaardig genoeg om samen met nieuwe graka een paar jaar mee te kunnen ??
Ik denk om één van volgende kaarten te nemen (welke is jullie voorkeur):
- Sapphire X800XT PE --> Kleine voorkeur
- XFX 6800 Ultra
De Sapphire is in de benchmarks (int algemeen) de betere, maar de XFX (nvidia dus) heeft dan 2 dingen die nieuwer zijn dan bij de ATI (maar weet niet meer precies welke deze zijn, kdenk de nieuwe pixelshader).
K nadat jullie weten wat ik zou moeten doen, nieuwe pc of alleen graka. En daarna een keuze hebben gemaakt tussen de Nvidia of de ATI, is m'n vraag dan nu. Ik heb nu een 360W voeding en heb al wat pc tuig dus ik weet niet of wanneer ik een nieuwe graka erin stop of m'n voeding nog stand zal houden. Om es een beter zicht te hebben hier een meer uitgebreide pc spec:
P4 2.6
1 GB DDR 400 PC3200
4 CD/DVD-ROM stations
4 Harde Schuiven van elk 120GB
1 Diskette Station
Audigy 2 ZS Platinum Pro + Decoder
4 Case Fans
Merci voor jullie hulp en bedankt om de moed te hebben om dit allemaal te lezen
PS sorry als deze topic hier niet thuishoort of op een andere plaats, maar kdacht dat deze hier thuishoorde
M'n grafische kaart is kapot, en als gamer is dat wss uw grootste nachtmerrie.
Wel nu, kzou dus graag terug een deftig game PC hebben zodanig dak nog een paar jaar mee kan. Maar ik weet dus nu niet of het nog de moeite is (met al de nieuwe technologien) om nog geld te steken in m'n huidige pc.
Maar ik weet dus niet wat te doen. Kgaan eerst es zeggen welk pc ik nu heb.
P4 2.6
1 GB DDR 400 PC3200
Hercules radeon 9800 Pro (RIP)
Wat zouden jullie mij aanraden ? Gewoon nieuwe graka (zie ff naar beneden) of direct volledig nieuwe pc. Omdat ik een zware gamer ben wil ik dus nog zeker terug voor 1-2 jaar meekunnen.
Waarom nieuwe pc :
- PCI-X
- DDR2
- AMD64 (en binnenkort Pentium 64)
Waarom gewoon graka :
- Lagere prijs dan compleet nieuwe pc
Is m'n pc nu nog volwaardig genoeg om samen met nieuwe graka een paar jaar mee te kunnen ??
Ik denk om één van volgende kaarten te nemen (welke is jullie voorkeur):
- Sapphire X800XT PE --> Kleine voorkeur
- XFX 6800 Ultra
De Sapphire is in de benchmarks (int algemeen) de betere, maar de XFX (nvidia dus) heeft dan 2 dingen die nieuwer zijn dan bij de ATI (maar weet niet meer precies welke deze zijn, kdenk de nieuwe pixelshader).
K nadat jullie weten wat ik zou moeten doen, nieuwe pc of alleen graka. En daarna een keuze hebben gemaakt tussen de Nvidia of de ATI, is m'n vraag dan nu. Ik heb nu een 360W voeding en heb al wat pc tuig dus ik weet niet of wanneer ik een nieuwe graka erin stop of m'n voeding nog stand zal houden. Om es een beter zicht te hebben hier een meer uitgebreide pc spec:
P4 2.6
1 GB DDR 400 PC3200
4 CD/DVD-ROM stations
4 Harde Schuiven van elk 120GB
1 Diskette Station
Audigy 2 ZS Platinum Pro + Decoder
4 Case Fans
Merci voor jullie hulp en bedankt om de moed te hebben om dit allemaal te lezen
PS sorry als deze topic hier niet thuishoort of op een andere plaats, maar kdacht dat deze hier thuishoorde