Toon posts:

[vfat] filesystem sorteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb best een aardig spelertje gehad, met een sd kaartje erin, tevens memorystick, gelijk herkend en gemount in linux, maar..

de speler is niet slim genoeg om bestanden te kunnen sorteren, hij speelt ze net zo af als het er hier uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
[huib@northpole Pi]$ ls -f
.
..
07 - Clint Mansell   We Got the Gun.mp3
05 - Roni Size   Watching Windows.mp3
09 - Gus Gus   Anthem.mp3
10 - Banco de Gaia   Drippy.mp3
06 - Massive Attack   Angel.mp3
03 - Autechre   Kalpol Intro.mp3
02 - Orbital   P.E.T.R.O.L..mp3
13 - Clint Mansell   2PIr.mp3
08 - David Holmes   No Man's Land.mp3
01 - Clint Mansell   Pi2.mp3
11 - Psilonaut   Third from the Sun.mp3
04 - Aphex Twin   Bucephalus Bouncing Ball.mp3
12 - Spacetime Continuum   A Low Frequency Inversion Field.mp3

oftewel: totaal door elkaar als je afentoe wat bestanden wist en er weer eens wat nieuws op zet

nu vroeg ik mij af: kan je je bestandssysteem achteraf nog sorteren met een bepaalde tool?

ik heb er veel over gezocht maar de zoektermen geven tig andere dingen of je komt op zo'n lame betaalsite..

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-01 21:25
De volgorde is hier bepaald de volgorde waarin ze naar de kaart zijn gekopieerd samen met de plaats die op dat moment vrij was. Dus tijdens het kopieren kan je deels de volgorde bepalen door je kopieer volgorde aan te passen.
Achteraf is een ander verhaal. Dan moet je de plaatsing van de bestanden op het schijfje aanpassen. Dit kan veelal (in beperkte mate) door gebruik te maken van een defragmentatie tool. Deze programma's zijn soms in staat om de bij de defragmenteer-opties aan te geven dat je defragmenteert op bestandsnaam of extensie met plaatsing van de directories vooraan.

Dit zijn de enige twee opties die ik zo kan verzinnen. Succes.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Verwijderd

Topicstarter
ja dat op volgorde erop zetten kan wel als de kaart leeg is, maar als er al iets opstaat komt het daar "omheen"

zo'n soort defragmentatie tool is dus wat ik zoek

de dirs zelf gaan volgens mij niet door elkaar dus wat ik wel zou kunnen doen is met een scriptje de files op volgorde erop zetten al is dat wel wat minder mooi dan gewoon in gnome vind ik :)

weet je wat, ik programmeer gewoon zelf een gui als ik weer eens tijd heb (8>

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 23:07 ]