Ik heb in mijn acer travelmate 433LM (spex zie Laptop specs in sig) de hardeschijf uit de topictitel... het gaat hier om een 40gb 2,5" 4200rpm hd...
wat is nu het geval?
mijn hd haalt in HDTUNE 2.1 een max transferrate van 20mb/s en een gemiddelde van 15mb/s
ik vind dit wat aan de trage kant... ook als ik bij de smart uitlezing kijk staat alles op ok...
wat mij wel opviel is dat bij de info staat dat mijn Acoustic Management UIT staat maar daarintegen mijn Powermanagement AAN staat <-- mijn conclusie is dat dit mijn hd traag maakt en max op 20mb/s mag komen om zo stroom te besparen...
ik heb geen flauw id hoe ik dit moet uitschakelen...
de accesstime van 17,6 secondes lijkt mij ok aangezien het een 4200rpm schijf is,...
HOE SCHAKEL IK DEZE POWERMANAGEMENT UIT????
PS. In de bios niets kunnen vinden wat dit betreft... verder wbt de POWERMANAGEMENT van WINDOWS staat ie op Thuis/Kantoor....
PS2. In intel Application Accellerator 2.3 staat ook aangegeven dat powermanagement is ingeschakeld maar ik kan het ook daar niet uitschakelen....
EDIT:
ben aan het eind van dit topic erachter gekomen dat dit gewoon een trage schijf is....
een quote van mijn eindpost:
wat is nu het geval?
mijn hd haalt in HDTUNE 2.1 een max transferrate van 20mb/s en een gemiddelde van 15mb/s
ik vind dit wat aan de trage kant... ook als ik bij de smart uitlezing kijk staat alles op ok...
wat mij wel opviel is dat bij de info staat dat mijn Acoustic Management UIT staat maar daarintegen mijn Powermanagement AAN staat <-- mijn conclusie is dat dit mijn hd traag maakt en max op 20mb/s mag komen om zo stroom te besparen...
ik heb geen flauw id hoe ik dit moet uitschakelen...
de accesstime van 17,6 secondes lijkt mij ok aangezien het een 4200rpm schijf is,...
HOE SCHAKEL IK DEZE POWERMANAGEMENT UIT????
PS. In de bios niets kunnen vinden wat dit betreft... verder wbt de POWERMANAGEMENT van WINDOWS staat ie op Thuis/Kantoor....
PS2. In intel Application Accellerator 2.3 staat ook aangegeven dat powermanagement is ingeschakeld maar ik kan het ook daar niet uitschakelen....
EDIT:
ben aan het eind van dit topic erachter gekomen dat dit gewoon een trage schijf is....
een quote van mijn eindpost:
HD Info:
Drive Naam: Hitachi Travelstar 40GN (Model: ICN25N040ATCS04-0)
Form Factor: 2,5" UDMA5/ATA100 IDE (voor laptops)
Spindle Speed: 4200rpm
Cylinders / Sectors / Heads: 16383 / 16 / 63
Production Date: May 2003
Primary/Secondary Master/Slave: Primary Master
Cache Memory Onboard: 1768kb
Maximum Transferrate: 20.0mb/s (na 15x testen met reboot ertussen om caching uit te sluiten (HD-Tune 2.1) met alle onnodige services uitgeschakeld en onodige processen afgesloten. elke keer dezelfde Max Transferrate)
Average Transferrate: 15.7mb/s (van alle 15 tests average transferrate opgeschreven en dat gemiddeld... Average Average Transferrate)
Minimum Transferrate: 11.8mb/s (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
Burstrate: 65,3mb/s (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
Average Accesstime: 17.8ms (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
CPU belasting: 4.7% (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
MIJN CONCLUSIE IS DAT JE DEZE HD NIET IN JE LAPTOP WIL HEBBEN OMDAT HIJ A: VEEL TE KLEIN IS (40GB) NAAR MIJN MENING EN OMDAT B: HIJ VEEL TE TRAAG IS
voor Specificaties van het systeem klik in mijn signature (hieronder dus) op Laptop Specs
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 18:13 . Reden: Info uit mijn laatste post aan topicstart toegevoegd ]