Toon posts:

[TRAGE HD] ICN25N040ATCS04-0 2,5" laptop hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn acer travelmate 433LM (spex zie Laptop specs in sig) de hardeschijf uit de topictitel... het gaat hier om een 40gb 2,5" 4200rpm hd...
wat is nu het geval?

mijn hd haalt in HDTUNE 2.1 een max transferrate van 20mb/s en een gemiddelde van 15mb/s
ik vind dit wat aan de trage kant... ook als ik bij de smart uitlezing kijk staat alles op ok...
wat mij wel opviel is dat bij de info staat dat mijn Acoustic Management UIT staat maar daarintegen mijn Powermanagement AAN staat <-- mijn conclusie is dat dit mijn hd traag maakt en max op 20mb/s mag komen om zo stroom te besparen...

ik heb geen flauw id hoe ik dit moet uitschakelen...
de accesstime van 17,6 secondes lijkt mij ok aangezien het een 4200rpm schijf is,...

HOE SCHAKEL IK DEZE POWERMANAGEMENT UIT????

PS. In de bios niets kunnen vinden wat dit betreft... verder wbt de POWERMANAGEMENT van WINDOWS staat ie op Thuis/Kantoor....

PS2. In intel Application Accellerator 2.3 staat ook aangegeven dat powermanagement is ingeschakeld maar ik kan het ook daar niet uitschakelen.... :S

EDIT:
ben aan het eind van dit topic erachter gekomen dat dit gewoon een trage schijf is....

een quote van mijn eindpost:
HD Info:
Drive Naam: Hitachi Travelstar 40GN (Model: ICN25N040ATCS04-0)
Form Factor: 2,5" UDMA5/ATA100 IDE (voor laptops)
Spindle Speed: 4200rpm
Cylinders / Sectors / Heads: 16383 / 16 / 63
Production Date: May 2003
Primary/Secondary Master/Slave: Primary Master
Cache Memory Onboard: 1768kb

Maximum Transferrate: 20.0mb/s (na 15x testen met reboot ertussen om caching uit te sluiten (HD-Tune 2.1) met alle onnodige services uitgeschakeld en onodige processen afgesloten. elke keer dezelfde Max Transferrate)
Average Transferrate: 15.7mb/s (van alle 15 tests average transferrate opgeschreven en dat gemiddeld... Average Average Transferrate :P )
Minimum Transferrate: 11.8mb/s (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
Burstrate: 65,3mb/s (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
Average Accesstime: 17.8ms (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
CPU belasting: 4.7% (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)

MIJN CONCLUSIE IS DAT JE DEZE HD NIET IN JE LAPTOP WIL HEBBEN OMDAT HIJ A: VEEL TE KLEIN IS (40GB) NAAR MIJN MENING EN OMDAT B: HIJ VEEL TE TRAAG IS

voor Specificaties van het systeem klik in mijn signature (hieronder dus) op Laptop Specs

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 18:13 . Reden: Info uit mijn laatste post aan topicstart toegevoegd ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hoeveel is de CPU belasting volgens dat tooltje?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ongeveer 4.3% is de cpu belasting
de temp komt niet boven de 45graden uit
het minimum zit op ~12mb/s
de burstrate=~65mb/s

edit:
DMA staat aan
hij staat auto op udma5/ata100 wat ook de supported speed is
het buffer is 1768kbtjes groot

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal Niemand Een Idee??? want ik baal hier toch best wel van

Verwijderd

Topicstarter
HAYLP!!!
Ik zit nog steeds met dit (overigens zwaar irri) probleem.
Het kopieren van partitie naar partitie van een 700mb film duurt zo'n 12 minuten...
Ook merk ik bij alle games (zelfs emu's) games ontzettende slowdowns wanneer de hd toevallig ff met iets bezig gaat...
Opstarten van mijn laptop met winxp pro sp2 nl duurt zo'n 1,5minuut en dat terwijl het een schone install is (geen recovery disc maar een echte reinstall zoals het hoort)
Het laden van levels in games duurt vaak ook eeuwen (3 tot 5 minuten uncached bij UT2k4 is toch vaak een 1/3 tot 1/2 match) en dat terwijl ik toch 512mb heb die niet eens volledig wordt gebruikt...
Ik heb ook een aparte partitie voor mijn pagefile.sys gemaakt en dit juist ingesteld in windows, dit heeft wel iets geholpen maar tis nie veel...

Specs van mijn laptop staan nog steeds in mijn sig :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 12:38 . Reden: vreemde zin verbeterd en typo's eruit ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben erachter hoe ik dit in Intel Application Accellerator moet uitschakelen... yay _/-\o_

maar nu heeft dit geen enkele nut gehad.... boeh |:(

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 10:53
Deze IBM/Hitachi schijf is gewoon geen performer. je zit met die 20mb/s gewoon redelijk aan de max.

Verwijderd

Topicstarter
@PROnline

Waar heb je deze informatie vandaan??? ik zou namelijk wel eens een benchmark willen zien daarvan... daarnaast heb ik me rot gezocht op dit typenummer en totaal geen info kunnen vinden op google of op got dus ben ik wel benieuwd wat jou doet vermoeden / denken dat dit een Hitachi of IBM schijf is????

P.S.

Iemand anders mag mij hier ook wel aan/mee helpen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 14:02 ]

• PROnline
typenummer lijkt verdacht veel op IC25N040ATCS04 die te vinden is op Travelstar 40GN. Travelstar 40GN is de retail naam van deze schijf.
En ik quote van xbitlabs.com
....
Hitachi 40GN is the slowest of all
....
Hitachi 40GN is down at the bottom
....
Hitachi 40GN is hopeless in Windows and Programs patterns (working with many small files)
....
Hitachi 40GN and Toshiba MK8025GAS are slower than the other drives.
....
Wil je een snelle schijf, kijk voor de 7k60. is de snelste notebookschijf op de markt. En uit ervaring kan ik je vertellen, dat ga je echt merken.

[ Voor 12% gewijzigd door PROnline op 29-01-2005 12:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel ff kijken of ik kan zien welk type er op de schijf zelf staat (ik hou er niet van mijn laptop te moeten openschroeven :( )

I'll keep y'all updated :D

EDIT:

Tis idd een Hitachi Travelstar 40GN... ik ben dus gewoon fcuk'd met deze schijf???

ff wat meer info over de schijf mocht er ooit iemand eens een vraag over hebben dan is dit iig hier duidelijk :D (en lekker kort opgesomd):

HD Info:
Drive Naam: Hitachi Travelstar 40GN (Model: ICN25N040ATCS04-0)
Form Factor: 2,5" UDMA5/ATA100 IDE (voor laptops)
Spindle Speed: 4200rpm
Cylinders / Sectors / Heads: 16383 / 16 / 63
Production Date: May 2003
Primary/Secondary Master/Slave: Primary Master
Cache Memory Onboard: 1768kb

Maximum Transferrate: 20.0mb/s (na 15x testen met reboot ertussen om caching uit te sluiten (HD-Tune 2.1) met alle onnodige services uitgeschakeld en onodige processen afgesloten. elke keer dezelfde Max Transferrate)
Average Transferrate: 15.7mb/s (van alle 15 tests average transferrate opgeschreven en dat gemiddeld... Average Average Transferrate :P )
Minimum Transferrate: 11.8mb/s (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
Burstrate: 65,3mb/s (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
Average Accesstime: 17.8ms (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)
CPU belasting: 4.7% (hoe ik hier aan kom: zie average transferrate)

MIJN CONCLUSIE IS DAT JE DEZE HD NIET IN JE LAPTOP WIL HEBBEN OMDAT HIJ A: VEEL TE KLEIN IS (40GB) NAAR MIJN MENING EN OMDAT B: HIJ VEEL TE TRAAG IS

voor Specificaties van het systeem klik in mijn signature (hieronder dus) op Laptop Specs

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2005 15:16 . Reden: Alles Nog Eens Netjes Opgesomd (of niet dan :P) ]

• PROnline
Het is helaas veel te vaak voorkomend dat snelle laptops uitgerust worden met trage (goedkopere) schijfjes, om de prijs te drukken. Toshiba, is hier ook goed in terwijl ze zelf ook prima snelle schijven in huis hebben.
Pagina: 1