Ik heb een webpagina en deze verdeeld door middel van tabellen. nou heb ik in de bovenste tabel een menu met een scrol down. maar nu wil ik dat deze over de andere tabel scrolt. het menu is gemaakt is flash. Nu kan ik een afbeelding maken van een deel van de tabel eronder en die op de achtergrond zetten maar dit lijkt me niet ideaal.
Waarom maak je je indeling in tabellen, als <div>'s daar naar mijn mening veel handiger voor zijn? Wil je procentuele meeschalende vlakken?
Als het mogelijk is dat je je content tabel in een <div> plaatst en die middels css een z-index van 100 meegeeft, en je zet je menu in een div en die geef je middels css de z-index 200 ofzo mee, dan zal je menu over je content vallen. (tenzij je daar ook weer Flash of Java in gooit dan kan het nog spaak lopen).
Maar over die afbeelding erin; bedoel je dat het menu semi-transparant moet zijn ofzo? Wat je zegt klinkt namelijk vrij 'dirty'
en niet-dynamisch dus ik zou het idd ook afraden.Wat doet je Flash ding nu? Dit scrollt eroverheen en duwt de content-tabel weg naar beneden, of valt hij er achter?
Kun je anders het zaakje even voor proef online zetten of screenshots laten zien?
Als het mogelijk is dat je je content tabel in een <div> plaatst en die middels css een z-index van 100 meegeeft, en je zet je menu in een div en die geef je middels css de z-index 200 ofzo mee, dan zal je menu over je content vallen. (tenzij je daar ook weer Flash of Java in gooit dan kan het nog spaak lopen).
Maar over die afbeelding erin; bedoel je dat het menu semi-transparant moet zijn ofzo? Wat je zegt klinkt namelijk vrij 'dirty'
Kun je anders het zaakje even voor proef online zetten of screenshots laten zien?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
het is gelukt met z-index maar nu zit de fout nog in mijn menu want ik krijg het niet voor elkaar dat de background doorzichtig is dus dat moet ik ff uitzoeken hoe ik dat voor elkaar krijg in swish. Ik heb de site staan op www.pedaalrridders.nl/voorstel.html je moet alleen nog niet letten op de grote van de plaatjes enzo.
Div-tags zijn niet heiligDark Blue schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:57:
Waarom maak je je indeling in tabellen, als <div>'s daar naar mijn mening veel handiger voor zijn? Wil je procentuele meeschalende vlakken?
Maarre je wilt een flash movie over een tabel heen laten gaan? Moet je gaan spelen met de transparantie-mogelijkheden van swf (alhoewel ik betwijfel of je dat wel eigenlijk wilt
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Goede link :http://www.pedaalridders.nl/voorstel.html voor doorzichtig : http://gathering.tweakers...250///flash%2Cdoorzichtig
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'