Toon posts:

[XP] setup blijf hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere manier blijft de setup hangen bij "please wait while setup files are being copied" enzo (vlak na ntldr te hebben gekopieerd viel me op)

Alles geprobeerd, van cd booten ging al niet lekker (error 8192, verder weinig over kunnen vinden), toen via flop geboot en dan setup gerunt vanaf cd maar beelf ook hangen.

Uiteindelijk via mijn comp de xp-cd op die hd gezet en vanaf de hd de setup gerunt maar weer!!

iemand een id? :<

p800
128mb ram
maxtor20gb (fat32 formatted)

Verwijderd

Al met metest+ je geheugen gechecked?
En misschien zou je ook even een bios reset / fail safe kunnen proberen. Soms wil dat ook werken.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat geen OS op die comp dus kan het geheugen niet testen.
Het lijkt me sterk dat er iets met de hardware is want de computer komt uit mijn vader's praktijk en heeft altijd goed gewerkt.

Zojuist failsafe settings in de bios gedaan maar er gebeurd weer hetzelfde :<

Het lijkt wel of hij klaar is maar dan gewoon hetzelfde scherm blijft aangeven. Maar dat is niet zo want het duurt veel te kort en als ik reboot en hem de setup (uitgepakte dus) laat runnen zegt ie dat er files missen.
Die balk onderin waar je ziet welke files hij kopieerd blijft gewoon blanco en hij doet dus niets meer.

omg@computers!
waarom doet alleen mij eigen computer het altijd in 1x!!! 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Er staat geen OS op die comp dus kan het geheugen niet testen.
Memtest werkt ook onder DOS... het is een kleine applicatie van een paar kb.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03 22:59

WPN

hoe lang laat je het geheel wachten?

ik heb af en toe ook dat als ik xp install dat ik gewoon half uur zit te wachten voordat ie verder gaat..... heel vaag, zou niet moeten, maar is me dus wel paar keer gebeurt (dit wachten deed ik dus uit woede, werd zo sch*t ziek van dat scherm dat ik gewoon weg ben gelopen toen het nog aan stond).....

als je van flop boot draai je dan smartdrv ?
dit wil ook helpen, en voorkomt ook de melding dat ie je eula niet kan vinden of andere bestanden...

edit: memtest is ook op een bootflop te zetten

[ Voor 6% gewijzigd door WPN op 20-01-2005 22:07 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd vrij lang gewacht, maar heb geen SMRTDRV gebruikt dus misschien heb ik nog niet lang genoeg gewacht.

Ik ga nu even SRMTDRV en memtest op de flop zetten.

Verwijderd

Probeer eens een andere XP cd of zo. Als de cd beschadigd is kan ie ook wel eens blijven haperen en je files op de hd zetten helpt dan natuurlijk ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest+ doet niks. ik blijf een blauw scherm zien en kan dan alleen nog resetten.

Ik run nu de setup met smartdrv maar volgens mij doet hij toch echt niets. de lampjes knipperen namelijk ook niet zoals daarvoor :<

....................... OMG :)
hij gaat! nou hopen dat er niets anders gebeurd maar het lijkt goed te gaan!

MEGA DANK!
/me kan straks gelukkig ongefrustreerd slapen ;x

:>
_/-\o_
>:)
Pagina: 1