Toon posts:

Versatel ADSL op Thomson Speedtouch modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine jobaanbieding gekregen : ADSL installeren bij mijn nonkel
Allemaal zeer gemakkelijk dacht ik, tot dat bleek dat hij een Versatel (in België) abo had afgesloten en een BELGACOM Thomson SpeedTouch modem had gekocht.

Nu blijkt dat die **** van belgacom op de modem een bepaald 'configuratiebestand' hebben geladen dat belet om met een andere provider te surfen via 'hun' modem.
Nu moet het volgens mij mogelijk zijn om er een ander bestand in te laden... maar dat kan ik enkel niet vinden op het net. Iemand ervaring?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 17:15
Kan je niet op de webinterface van het modem komen? Standaard moet dat bij een Speedtouch 10.0.0.150 zijn.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Topicstarter
dat kan ik wel, daar kan ik de instellingen van belgacom echter niet veranderen...
Ik zou een of ander configuratiebestand moeten inladen (*.ini file)

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 15:47
Tja,
je zou natuurlijk even googlen, dan kom je terecht op http://www.speedtouch.nl/hotitems.html
Geldt in ieder geval voor Versatel in NL..

Mijn Firewizzie

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hier wordt beweerd dat het met de Belgacom config moet werken, en hier wordt dat bevestigd. Heb je al geprobeerd gewoon je gebruikersnaam en wachtwoord op te geven?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

liquid-orange schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:47:
Kan je niet op de webinterface van het modem komen? Standaard moet dat bij een Speedtouch 10.0.0.150 zijn.
[mierneukmode]
Wrong info! :+
[/mierneukmode]

Standaard is dat http://10.0.0.138

Je zou gewoon zelf als je juiste tpl file voor R4.2 of juiste ini file voor de R4.0 de file uploaden naar ftp://10.0.0.138/dl (let op) dus naar sub dir dl en alles in lower case... upload met bestands naam user.tpl of user.ini, reboot ut modem en hij is klaar voor gebruik.
Hebbie geen tooltjes nodig.

Maar welke thomson speedtouches betreft ut hier oude of nieuwe modellen of geen eens 510 series?

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
GlowMouse schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:58:
Hier wordt beweerd dat het met de Belgacom config moet werken, en hier wordt dat bevestigd. Heb je al geprobeerd gewoon je gebruikersnaam en wachtwoord op te geven?
Helaas niet nee :'(
Zo stom ben ik ook weer niet om dat te vergeten :P toch bedankt om me door te sturen naar de andere sites waar ik (weliswaar Nederlandse) config files kan downloaden! Hopelijk werkt het daar wel.
Er is echter op geen van beide forums één gebruiker die zegt dat het bij hem wél werkt... ik vrees dat ik gewoon voor een nieuw modempje zal moeten gaan, mijn nonkel heeft zich net iets te snel laten verleiden door die aantrekkelijke 19€!

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:12:
Maar welke thomson speedtouches betreft ut hier oude of nieuwe modellen of geen eens 510 series?
Sorry was ik vergeten te vermelden : SpeedTouch 510 (nieuwe model) met de lampjes bovenaan.

Verder... wat bedoel je met 'lowercase'? hier heb ik namelijk geen ervaring mee. Gewoon bestandjes vervangen?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:16:
[...]

Sorry was ik vergeten te vermelden : SpeedTouch 510 (nieuwe model) met de lampjes bovenaan.

Verder... wat bedoel je met 'lowercase'? hier heb ik namelijk geen ervaring mee. Gewoon bestandjes vervangen?
Dat was bij de oude 510 ookal ;)

Je kan ut aan 3 dingen afleiden of je oud of nieuwe model heb. Aan de firmware die ervooraf opstond. was dat 4.0.x.x.x. of 4.2.x.x.x
Of ut modelnummer begint met 3EC of DSL
of hij werkt op 9 of 15 volt
Voor de rest is ut uiterlijk nagenoeg gelijk. Ik heb modelgezien met plastic en met metalen ethernet RJ-45 inputs. Het omhulsel dus.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:34:
[...]

Dat was bij de oude 510 ookal ;)

Je kan ut aan 3 dingen afleiden of je oud of nieuwe model heb. Aan de firmware die ervooraf opstond. was dat 4.0.x.x.x. of 4.2.x.x.x
Of ut modelnummer begint met 3EC of DSL
of hij werkt op 9 of 15 volt
Voor de rest is ut uiterlijk nagenoeg gelijk. Ik heb modelgezien met plastic en met metalen ethernet RJ-45 inputs. Het omhulsel dus.
Hij werkt op 15 Volt, ik vermoed dus dat het om de nieuwe 510 gaat ;)
Pagina: 1