Toon posts:

[TV] lcd tv of monitor met tuner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een kleine platte televisie voor in de slaapkamer.

Tijdens mijn zoektocht merkte ik op dat de volgende typen worden aangeboden:

-Televisies met vaak een VGA aansluiting
-Monitoren met een ingebouwde TV tuner

Het televisiebeeld van beide is goed en de resolutie is ook hetzelfde.
Mijn vermoeden is dan ook dat de kleinere LCD televisies eigelijk computermonitoren zijn.
Dit vermoeden wordt gesteund door het feit dat de resolutie van grotere LCD televisies
lager is (uitzonderingen daargelaten)!

Hoewel ik eigelijk een tv zoek kan ik misschien dan ook de conclusie trekken dat ik net zo goed een monitor met
tv tuner kan kopen, termeer omdat deze vaak groter zijn voor hetzelfde geld.

Mijn vraag is: klopt mijn conclusie? Of is er een duidelijk verschil tussen beide produkten?
(of alleen marketing strategie?)

Bedankt!

Ps. Uiteraard de zoekfunctie gebruikt. De meeste topics hierover zijn echter alweer oud
en de ontwikkelingen gaan snel.
Ps2. Ik heb het hier over tv's en monitoren rond de €400,-

Verwijderd

Ik had indertijd een LG monitor met tv tuner kastje erbij, deze was veel goedkoper
dan "echte" lcd-tv's, maar alle functies zaten erop die ik nodig had.
Ik denk dat er wel onderscheid wordt gemaakt qua prijs voor welk doeleinde het
tft scherm wordt verkocht.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:39
Niet echt antwoord op je vraag, maar misschien wel interessant voor je als ik het zo lees:

Afbeeldingslocatie: http://www.savastore.com/prod_images/cnet/I271823.jpg

specs:

Operates even without a PC; Up to 1024 x 768 pixel resolution; Simple Plug and Play; Convenient Remote Control.

Main Features
Product Description Acer AX120 - TV / video input adapter
Device Type TV / video input adapter - external
Video Input TV tuner - S-video input, composite video input, VGA output - external
Analogue Video Format NTSC, SECAM, PAL
Analogue video Signal RGB, S-Video, composite video
Digital Video Capture Resolution 640 x 480, 1024 x 768, 800 x 600
Features Remote control
Power AC 110/230 V ( 50/60 Hz )

Prijs moet onder de 100 euro zijn dacht ik, misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat soort dingen heb ik ook gezien.
Echter, de prijs van monitoren met ingebouwde tuners daalt zo snel dat dit soort oplossingen niet meer nodig zijn.
Hoe dan ook, mijn vraag blijft: is er eigelijk wel verschil tussen (kleine) lcd televisies en monitoren met een tv tuner?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De kijkhoek van computerschermen is volgens mij vaak wel lager dan van televisies..

Verwijderd

Ik denk dat je de keuze wat meer zou moeten laten afhangen van de kwaliteit tussen de 2 qua beeldprojectie. Daar zit nogal een verschil in. Persoonlijk ben ik nog steeds blij met mijn breedbeeld TV welke gewoon via de alom bekende buis werkt. Ik vind dat op LCD de weergave en de kleuren toch beduidend anders zijn. Voor de pc vind ik het wel fijn omdat je er ook wat dichter op zit, maar het is allemaal persoonlijk.

Ik denk dat als je je daarop orienteert dat de keuze voor je makkelijker zal zijn. Overigens is een LCD scherm in een slaapkamer wel fijn, vanwege de afmetingen. Tis allemaal wat de wensen zijn, wat je ruimte ervoor is etc en of je een apart kastje niet storend vind om erbij te plaatsen.

Ik zelf wil wel binnenkort een LCD scherm in de slaapkamer hebben, maar dan wel 1 die minimaal 66cm breed is. Kleiner dan dat formaat lijkt me niks.

Een buurman van me heeft zelf een Sony LCD scherm, welke werkt bij een resolutie van 800-600 en vind de kwaliteit 3 keer niks. Zeker niet als ik zie dat de inleessnelheid van het scherm zeer laag is en je een soort ghost effect krijgt. Zou zelf eerder voor in de huiskamer voor een Plasma scherm gaan. Misschien toch even naar het onderling verschil kijken, lijkt me belangrijker :)

Verwijderd

Topicstarter
De keuze voor een flat tv is al gemaakt, ivm met ruimtegebrek.
Het formaat van 15 of 17 inch is voor mij prima
Pagina: 1