Toon posts:

WMC samen met sateliet /schotel, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen TV via de kabel (hebben ze niet bij ons), maar volledig via een schotel. Het is een oude schotel met 1 kop, dus ik kan maar 1 programma tegelijk binnen halen. Ik kan er eventueel een tweede (oude) schotel met tweede ontvanger naast zetten. De besturing van die dingen gaat voor zover ik weet alleen via de bijbehorende ontvangers met aparte afstandsbediening. Mijn vraag is of er oplossingen bestaan waarbij er satelliet ontvangers zijn die bijvoorbeeld zijn ingebouwd in een pc of die in eider geval vanuit Windows Media Centre (WMC) aangestuurd kunnen worden zodat time shift/programma gids/gebruik één afstandsbediening/etc. gewoon goed werken. Zonder dit blijft er wel erg weinig over van de voordelen van WMC. Graag jullie advies. Evt een nieuwe schotel kopen incl ontvanger (en evt meerdere koppen is geen bezwaar.

M´n TV en m´n hifi installatie zijn aan vervanging toe en ik hoop op een alles in 1 oplossing via WMC. Ik wil dus het liefst een 43cm platte kast met een LCD of Plasma TV (ca. 30") en minimaal goed 5.1 geluid incl geluidsboxen (voor in een huiskamer) van een redelijke kwaliteit. Verder dus afgestemd op schotel gebruik. Wie weet of er leveranciers zijn die alles op elkaar afgestemd compleet leveren, dus incl het schotel gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
IK heb wat navraag gedaan bij een "satelietboer", maar daar kunnen ze nog niet zeggen hoe WMC samen moet werken met een sateliet tuner. Er zijn best leuke sateliet tuners, met time shift mogelijkheden en pip etc, maar die zitten dus ook al in WMC en dubbele functionaliteit lijkt me niet nodig.

Het bevreemd me dat niemand hier antwoord op weet. Er staat door heel Nederland schotels en nu dat WMC oprukt, moeten anderen toch ook tegen dit probleem aanlopen?

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Voor de schotel is het alleen maar nodig om een andere kop erin te doen. Je hebt koppen met een dubble aansluiting. Dus op deze manier kun je 2 ontvagers aansluiten. Dit moet genoeg zijn voor de toepassing in WMC dan. Voor de toepassing van WMC zou ik zeggen neem contact op met Microsoft of er een kaart wordt ondersteund voor sateliet ontvangst.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:43

samo

yo/wassup

Ik denk dat het nodig zal zijn dat de computer de satalietdecoder aanstuurt, als je dit wilt. Dus zal je een decoderkaart moeten hebben, en dus inderdaad een 2de kop....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

naar mijn weten kun je toch een tvtunerkaart van b.v. hauppauge met digitale ontvanger?

kijk ff op http://www.hauppauge.tv/prod_comp_dvb.htm

Insert vies grapje hier

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Simpel weg MCE ondersteund nog geen dvb-s en heel veel kaarten hebben ook nog geen bda-drivers die nodig zijn voor MCE .
De standaard drivers werken namelijk niet !

Op m'n zoektocht naar bda-drivers kwam ik dit tegen :
http://www.dtvforum.info/lofiversion/index.php/t10478.html

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1