Ik heb geen TV via de kabel (hebben ze niet bij ons), maar volledig via een schotel. Het is een oude schotel met 1 kop, dus ik kan maar 1 programma tegelijk binnen halen. Ik kan er eventueel een tweede (oude) schotel met tweede ontvanger naast zetten. De besturing van die dingen gaat voor zover ik weet alleen via de bijbehorende ontvangers met aparte afstandsbediening. Mijn vraag is of er oplossingen bestaan waarbij er satelliet ontvangers zijn die bijvoorbeeld zijn ingebouwd in een pc of die in eider geval vanuit Windows Media Centre (WMC) aangestuurd kunnen worden zodat time shift/programma gids/gebruik één afstandsbediening/etc. gewoon goed werken. Zonder dit blijft er wel erg weinig over van de voordelen van WMC. Graag jullie advies. Evt een nieuwe schotel kopen incl ontvanger (en evt meerdere koppen is geen bezwaar.
M´n TV en m´n hifi installatie zijn aan vervanging toe en ik hoop op een alles in 1 oplossing via WMC. Ik wil dus het liefst een 43cm platte kast met een LCD of Plasma TV (ca. 30") en minimaal goed 5.1 geluid incl geluidsboxen (voor in een huiskamer) van een redelijke kwaliteit. Verder dus afgestemd op schotel gebruik. Wie weet of er leveranciers zijn die alles op elkaar afgestemd compleet leveren, dus incl het schotel gebeuren.
M´n TV en m´n hifi installatie zijn aan vervanging toe en ik hoop op een alles in 1 oplossing via WMC. Ik wil dus het liefst een 43cm platte kast met een LCD of Plasma TV (ca. 30") en minimaal goed 5.1 geluid incl geluidsboxen (voor in een huiskamer) van een redelijke kwaliteit. Verder dus afgestemd op schotel gebruik. Wie weet of er leveranciers zijn die alles op elkaar afgestemd compleet leveren, dus incl het schotel gebeuren.