Geen netwerk met nieuwe switch

Pagina: 1
Acties:

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 23:19
Ik heb sinds vandaag een nieuwe switch (8 poorts 10/100 mbit sweex) en heb deze op mijn router aangesloten. Alles werkt goed, maar zodra ik de kabel van mijn pc in de switch steek heb ik op mijn pc geen netwerk. Steek ik deze kabel in de router dan werkt hij wel goed. De kabel is dus goed. Ook de poort is goed, want een andere pc in dezelfde poort van de switch werkt ook gewoon. Hoe kan dit? Natuurlijk heb ik ook geprobeert alles los te laten, waarbij alleen de router en de switch aan elkaar verbonden zijn en mijn pc dus aan de switch hangt. Dit werkte ook niet.

Xp geeft wel aan de kabel verbonden is, maar kan geen fatsoenlijk ip adres krijgen. Als ik zelf een statisch ip adres in voer werkt het ook niet.
(router is een netgear, switch zoals gezegd een sweex. OS: XP + SP2)

[ Voor 11% gewijzigd door Brammel op 20-01-2005 20:43 ]

Verwijderd

Wat voor kabel hangt er tussen de router en switch en heb je die wel eens vervangen door een ander exemplaar?

• Brammel
Er hangt een normale kabel tussen. Heb deze ook niet vervangen, maar alle andere pc's (ongeveer 4) die aan de switch hangen werken wel gewoon.
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:44:
Wat voor kabel hangt er tussen de router en switch en heb je die wel eens vervangen door een ander exemplaar?

[ Voor 3% gewijzigd door Brammel op 20-01-2005 20:49 ]

Verwijderd

Stel hem eens hard in op 10Mbit Half, 10Mbit Full, 100Mbit Half en tot slot 100Mbit Full Duplex.

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

staat die poort op de switch misschien ingesteld als uplink-poort?

[ Voor 59% gewijzigd door SenZatioN op 20-01-2005 20:59 ]

My software never has bugs, it just develops random features...

• Brammel
Nee, staat niet als uplink, heb hem in verschillende poorten geprobeert. Heb net ff de tip van JSS geprobeert en ben er achter gekomen dat hij op de beide 10 mbit instellingen wel werkt. De beide 100 mbit laten het echter nog steeds afweten. Gebruik btw een onboad lan van mijn asus a7n8x deluxe.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
gekochte kabels of kabels zelf geknepen?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Volgens mij was die Sweex helemaal automatisch. Alle poorten regelen automatisch snelheid en polariteit (uplink). Die netwerkkaart staat misschien op een vaste snelheid, zet deze eens op auto of als dat reeds het geval is op een vaste stand bijv. 10Mb half-duplex.

Wat had je hiervoor? een hub?

Gebruik eens een andere kabel, deze kan weleens kapot zijn of ongeschikt als cat5.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:13 ]

Verwijderd

Gebruik dan even een andere kabel waar je zeker van weet dat hij het doet op 100Mbit en probeer nieuwe drivers voor je netwerkkaart te vinden.

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 18:17

The CarNagE Man

SüperG33K

Sweex heeft dat wel vaker. Gewoon terug gaan naar de winkel en vragen om een nieuwe of een andere van een ander merk.

Sweex is gewoon meestal een klote merk!

Modbreak:Knap beargumenteerd hoor. Op deze manier je mening verkondigen doe je maar ergens anders.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 21:57 ]

• Brammel
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk geweest of leest niet iedereen even goed. Alle poorten van de switch en router werken goed op alle pc's. Alleen als ik mijn pc aan de switch hang, kan ik werkt hij alleen met 10 mbit. Heb 2 verschillende kabels geprobeert (die op de router gewoon op 100 mbit werken) en dit geeft niet het gewenste resultaat. Heb ook de andere netwerkkaart van het moederbord geprobeert (ja er zitten er 2 op :? ) Maar bij beide alleen maar 100 mbit. Nieuwste drivers staan er trouwens op. Op zich is het niet zo'n enorm probleem, heb hem nu aan de router hangen en dat werkt goed, maar vind het toch vreemd. Ben trouwens verder erg tevreden over de switch.

• Brammel
Ik heb gister een laptop aan dezelfde kabel gehangen waaraan mijn pc dus niet werkt en dit bleek gewoon goed te werken. Het ligt dus echt aan de combinatie van mijn pc en de switch. Zou het zo kunnen zijn dat het niet werkt omdat mijn pc niet geaard is? of is dit complete onzin?

Verwijderd

PC aarde zou ik zowiezo doen, het is zegmaar heel erg dom om je pc niet geaard te hebben, rare onverklaarbare fouten kunnen hierdoor optreden.

Je harde schijf kan naar de klote gaan, je geheugen, voeding...
Computer crashes bij intensief gebruik, noem het maar op wat er niet allemaal mis kan gaan als je je pc niet geaard heb.
Heb je geen geaard stopcontact, bevestig dan een spreakerkabeltje ( niet met masieve kern ) aan je voeding ( achter een schroefje ofzo ) en zorg dat deze verbonden is met de CV ( wel lak een beetje er af schuuren want dat gelijd niet ).

Ik heb thuis ook een SMC switchje, als ik die op de router aansluit krijg ik geen connectie tussen bijde, sluit ik de SMC op een andere switch aan die op zijn beurt wel op de router hangt werkt het allemaal wel....
Kan goed zijn dat sommige combinaties niet (goed) werken...

suc6 en... Aarde die PC ! :*)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 09:53
Ik had datzelfde probleem, bij mij kwam het door een STP kabel die ik erbij prikte. Als ik maar lang genoeg wachtte werkte hij opeens weer wel. Soms hielp inprikken, stroom van dat ding eraf halen, even wachten, en er weer terug opzetten ook.

Naar mijn mening, zou ik hem ook gewoon weer terug gooien naar die zaak en één van een ander merk nemen. (sitecom oid, maar iig geen goedkope prut.)

De mijne is overigens overleden na zo'n 2,5 jaar dienst, of het nou hitte was of iets anders, dat weet ik nog steeds niet. Der zaten maar 3 connecties op, waarvan 2 continu. Onze sitecom heeft hem duidelijk overtroffen, werkt nu al zo'n 5,5 jaar perfect! ( ook al heeft deze geen autosensing MD-I/MD-X spul erin, moet je maar je kabels beter knippen :Y) )

edit:
Overigens zijn al mijn devices geaard, op die sweex na, dus daar ga je dan met: ligt aan STP icm aarde probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-01-2005 16:31 ]

Verwijderd

Stroomproblemen zijn de meest vervelende en kunnen optreden door:
- Niet geaard
- Spanningsverschillen door: Bureaulampen ( met zo'n dikke voet waar een trafo in zit),
Wasmachines, magnetrons, drogers ( zware aparaten )
- TL Lampen

Zet de pc dus niet in dezelfde groep als wasmachines enz.

Als je pc wel eens crashed ofzo, kijk eens in de Event Viewer bij de Save Dumps, kom je:
0x000000a tegen dan heb je voor 90% te maken met een voeding/stroom probleem.

Dit is geen onzin, ervaring uit de praktijk...
Pagina: 1