Plextor PX-708a brandt langzaam

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• haroldd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 16:06
Hoi,

dit probleem is al in eerdere topics beschreven, maar de oplossingen die daar werden gegeven hebben mijn probleem niet opgelost. Als ik DVD's kopieer met Nero 6 duurt dit ipv de normale 7-8 minuten minstens 20-30 minuten. Nero telt wel terug vanaf 7 minuten en blijft dan 15 minuten op 0 minuten resterende tijd staan terwijl de brander vrolijk door aan het branden is (het lampje brandt oranje).

Mijn configuratie:
- ASUS a7n8x-e deluxe
- AMD XP3000
- 1024 DDR RAM PC-3200 400MHZ
- Sapphire radeon 9800pro 128 MB
- 160Gb WD SATA 7200rpm
- DVDrom plextor px-116
- DVD brander plextor px-708a
- XP SP1

Ik heb al:
- gecontroleerd of DMA aan staat (dit staat aan).
- nero opnieuw geinstalleerd (versies 6, 6.3, 6.6)
- nieuwe ide drivers geinstalleerd (Nforce 5.10)
- Firmware geupgrade naar 5.08
- 20 tal dvd's heel langzaam gebrand en daarbij al veel tijd verloren
- slechte zin gekregen van dit alles :s

iemand nog een suggestie?

Werken is gezond, laat het daarom over aan de zieken!

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

welke media gebruik je ?

• haroldd
ik heb er al verscheidene geprobeerd. Ik heb nu gewoon 8x goedkoop merkje

• dupondje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-03 21:11

dupondje

Powa 2 Tha PPL :)

het ligt waarschijnlijk aan de media dan
probeer eens een deftig merk als verbatim ofzo

• haroldd
ja maar dan is het nog raar dat dat bufferbalkje de hele tijd tussen de 80 en 20% in zit te springen, of niet?

maar zal morgen eens met ander merk proberen

[ Voor 18% gewijzigd door haroldd op 20-01-2005 22:47 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 15:14

star-saber

Ryzen

als de buffer steeds heen en weer springt dan kan het 2 dingen zijn.
of je machine is te langzaam of je hebt dma uitstaan op brander.

hou er rekening mee dat als je on the fly copieerd dat de lezer het bij moet kunnen houden.
mijn ervaring leert dat de plex 16 reader het niet altijd bij kan houden.

[ Voor 39% gewijzigd door star-saber op 20-01-2005 23:47 ]

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-03 18:48
haroldd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 22:47:
ja maar dan is het nog raar dat dat bufferbalkje de hele tijd tussen de 80 en 20% in zit te springen, of niet?

Ik heb dus precies hetzelfde probleem met een NEC 2500.... :(

Firmware, drivers, DMA en media geprobeerd. B)

Ik word er helemaal gek van! De brander heeft het altijd goed gedaan en opeens dit gezeik ik zit hier al maanden mee. :'(

Systeem:
msi k8n platinum / amd 3500+ / 1024mb dual channel / 2x 74GB WD raid 0 / blablabla

PS. Ik heb het alleen met DVD's niet met CD's.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.David op 21-01-2005 00:10 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 15:14

star-saber

Ryzen

probeer eens nieuwe drivers voor je chipset(mainbord)

Verwijderd

je zegt Dma staat aan maar welke dma mode zie je en hoe heb je alles aangesloten ??
Dus hoe zitten je drives aangesloten? als master en slave of allebei apart, dit kan normaal allebei, bij problemen kun je dit eens proberen natuurlijk te veranderen. je sata schijf is al gelukkig apart van de rest....
dr lijkt me in ieder geval iets niet lekker werken in data transfer,, :O

• haroldd
star-saber schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 23:46:
als de buffer steeds heen en weer springt dan kan het 2 dingen zijn.
of je machine is te langzaam of je hebt dma uitstaan op brander.

hou er rekening mee dat als je on the fly copieerd dat de lezer het bij moet kunnen houden.
mijn ervaring leert dat de plex 16 reader het niet altijd bij kan houden.
m'n machine te langzaam lijkt me sterk :)
een 16 speed lezer moet een 8 speed brander toch eenvoudig kunnen bijhouden? en het is niet zo dat het toevallig een bevuilde bronDVD was want heb er al zo'n 15 geprobeerd.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 00:14:
je zegt Dma staat aan maar welke dma mode zie je en hoe heb je alles aangesloten ??
Dus hoe zitten je drives aangesloten? als master en slave of allebei apart, dit kan normaal allebei, bij problemen kun je dit eens proberen natuurlijk te veranderen. je sata schijf is al gelukkig apart van de rest....
dr lijkt me in ieder geval iets niet lekker werken in data transfer,, :O
dvdbrander en lezen zitten als master en slave aan mekaar, maar ik heb hier niets aan veranderd :s dit probleem trad gewoon "opeens" op (ook geen windowsupdates of iets dergelijks gehad). ik ben nu niet thuis dus ik kan ff niet met zekerheid zeggen welke plextor op de master hangt en welke op de slave

Verwijderd

haroldd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 09:01:
[...]
dvdbrander en lezen zitten als master en slave aan mekaar, maar ik heb hier niets aan veranderd :s dit probleem trad gewoon "opeens" op (ook geen windowsupdates of iets dergelijks gehad). ik ben nu niet thuis dus ik kan ff niet met zekerheid zeggen welke plextor op de master hangt en welke op de slave
Aha... dit is vaak een bron van ellende. Zet de lezer op de primary slave en de brander op secundary master. Dit zou een hoop gezeik moeten oplossen. Omdat ikzelf een cdbrander en een dvdbrander heb, heb ik de cdbrander op de secundary master staan en de dvdbrander op de primary master van de extra Promise controller.
Geen commentaar waarom ik die cdbrander eruit mik graag B)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Nee, een IDE kanaal kan meer één commando per keer verwerken, dus eerst leest jou PX-116 een stukje en slaat het op in het geheugen, en aangezien dat niet meteen naar de brander gestuurd kan worden maakt je brander gebruik van de buffer.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 10:24:
[...]

Aha... dit is vaak een bron van ellende. Zet de lezer op de primary slave en de brander op secundary master. Dit zou een hoop gezeik moeten oplossen. Omdat ikzelf een cdbrander en een dvdbrander heb, heb ik de cdbrander op de secundary master staan en de dvdbrander op de primary master van de extra Promise controller.
Master of Slave maakt niks uit, op die manier weet je PC naar welke drive de data moet.

offtopic:
@ cyberjobe Moet dat niet zijn: "Geen commentaar waarom ik die cdbrander er NIET uit mik graag B) "?
BTW: ik heb ook een DVD en CD brander

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 14:03

BIM

Nothing interesting

- Heb je gekeken of de DMA jumper eraf zat. (geloof dat die eraf moest iig).
Bij mij kreeg ik hem eerst niet anders dan multi-word dma2 (SLOOOOMMM!!)

- Heb je een aspi layer geinstalleerd (niet de nieuwste, 4.72 maar gewoon 4.6 of 4.61)
Dit loste alle problemen op. Ondanks dat ie al op UDMA2 stond ging het namelijk eerst niet goed met de buffer. (simpel googlen naar Force Aspi)

btw ik ben m'n 708 al GOED zat. Sloom -R branden en een waardedaling van 40% in de eerste 3 maanden dat ik hem bezat :(

• haroldd
KILLorBE schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 11:47:
[...]

Nee, een IDE kanaal kan meer één commando per keer verwerken, dus eerst leest jou PX-116 een stukje en slaat het op in het geheugen, en aangezien dat niet meteen naar de brander gestuurd kan worden maakt je brander gebruik van de buffer.

[...]

Master of Slave maakt niks uit, op die manier weet je PC naar welke drive de data moet.

offtopic:
@ cyberjobe Moet dat niet zijn: "Geen commentaar waarom ik die cdbrander er NIET uit mik graag B) "?
BTW: ik heb ook een DVD en CD brander
en heb jij geen idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Nou ben ik in mijn zoektocht ook ergens tegengekomen dat de px-116 bij het rippen van dvd's een soort beperking op het inlezen zou hebben. En door de de eject knop 3 seconden ingedrukt te houden zou het lampje 3 keer flikkeren en vervolgens zou je deze blokkering hebben opgeheven. Mij lijkt dit alles nogal vaag, weet iemand hier iets van? of is dit gewoon onzin?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ik heb hetzelfde ook gehad....
Alleen weet ik niet of het kwam door andere media die ik gebruikte of doordat ik me brander op ander IDE kanaal heb gezet (maar staat nu weer samen met dvdrom op zelfde IDE en gaat weer goed.

Probeer dus ff andere media en/of je brander op ander IDE kanaal aan te sluiten :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
wellicht kan je een cd niet "on the fly" branden, en dan kijken hoelang het branden duurt.

• haroldd
sorry voor de hele late reactie, maar het probleem lag idd niet bij de brander. Maar als ik niet on thy fly brand (dacht dat ik dit eerder toch ook al had geprobeerd) gaat het branden wel snel genoeg (8 minuten). Het lezen gaat echter super traag. Dus ik heb plextor m'n probleem gemaild en kreeg deze reactie terug:

[quote]
It looks like your drive is defective. For returning the device, please
mention your details on the request page of our website;
[\quote]

Vond ik scherpe en bevredigende conclusie dus ik stuur hem nu terug en dan kan dit topic gesloten worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door haroldd op 02-03-2005 14:50 ]

Pagina: 1