XP2700+ instabiel na vervangen cooler

Pagina: 1
Acties:

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 10:53
Hey
Jongens ik heb een ernstig prob!
Ok Ik heb gister mijn thermaltake silend tower ontvangen gelijk erop gemaakt.... mobo eruit klip bevestigen. ok klaar :)
Eenmaal dat ik opstart is me hele scherm raar opeens een win 98 balk * draai XP * en krijg ik errors van cpu ofzo... open met delphi dee ie opeens ok ff kijken allemaal getallen word ik niets wijs uit. naja ok anuleren.
Ga ik verder prog verweideren wat die fout veroorzaakte helpt niet nog errors.
Ok denk ik ff formateren is het wel weg.
Not... dus kom ik achter denk ik dat ie gaat instaleren naa het formateren niet dus het bekende vriendje blue screen komt even een kijkje nemen met Geheugen dump. IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Ok reboot FBS naar 100Mhz gezet en jaa hoor hij gaat verder.
Ok Zit ik in windows alles goed en wel zit ik op me'n 2700+ te draaien kijk ik bij eigenschappen is ie 1500+ ik naar de bios fbs op 166Mhz zetten...
Ok Start ik op lekker msn jeej pc gefixt. not reboot ie spontaan. heb geen virusen ofzo drivers zijn perfect heb geen oc en geen flash uitgevoert.
Zegt iemand tegen mij doe dan dat je een blue screen krijgt.
Ok gedaan krijg ik weer IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL en zo'n ****stop ding.
Ik word hier helemaal gek wand hij heeft gewoon normaal gedraait op 166.
Ok specs
Amd 2700+
Asus A7N8X Deluxe
1gb geheugen ,geheugens zijn al getest geen fouten... heb ook al om en om gedraait.
Ati Radeon 9600 Pro 128mb
Temp Proc is 24 graden dus dat zit wel snor.
Iemand een idee want ik moet me pc echt snel up and running hebbe voor school en hij moet dus snel functioneren.

Mvg Cablekevin :+

Woeps titel moet AMD zijn! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Cablekevin op 20-01-2005 20:39 . Reden: Titel en Geheuge ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

1. tik eens duidelijk in een normale taal.

2. heb je ook al gekeken ofdat je die fout nog steeds hebt met je oude koeler.

3. lees de opstart faq eens goed door.
deze dus : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 18% gewijzigd door chucky666 op 20-01-2005 20:42 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Cablekevin
chucky666 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:42:

2. heb je ook al gekeken ofdat je die fout nog steeds hebt met je oude koeler.

3. lees de opstart faq eens goed door.
deze dus : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Faq al gedaan... ik gaa die cooler er weer afhalen... heb er al 1 uur overgedaan om hem te bevestigen... ben al zo voorzichtig en ik wil niet weer dat geleuter. btw als de temp 24 is dan heb het toch geen verschil met een andere cooler cpu weer dat echt nie hoor. :9

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

Verwijderd

misschien zit je koeler er tog niet goed op, zit je geheugen goed vast? Zit er niet te veel koelpasta op je cpu? ook niet te weinig? zijn allemaal dingen die meetellen.

Verwijderd

Je cpu kan in ieder geval 166 FSB niet meer aan, dus de koeler/pasta zit
er niet goed op, of je hebt je core kapotgemaakt door te ruw te zijn geweest.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38
chucky666 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:42:
offtopic:
Wat is hier niet normaal aan? :?

Ik denk dat idd je koeler er verkeerd opzit.
Het is wel vaker voorgekomen dat dan de koeler er verxd is opgezet :)
Kzou het ff opnieuw doen en dan rustig kijken of alles wel snor zit 8)

Verwijderd

is je core nog ok?

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:12

CaDje

Framedrops for life

ik had dacht ik ergens gelezen dat die error ook kan komen door defect geheugen. Misschien dat tijdens het monteren van de koeler het geheugen beschadigd is geraakt. (geloof me, dat gebeurt zo. Ik kan het weten ;) Is me al een paar keer gebeurt)

Verwijderd

irq less or equal kan ook komen door de cpu ik had dit ook met me vorige 2100+ als ik mm te hoog clockte.

Ik weet dat er hier niet geclocked wordt maar meschien is er toch wat met je cpu aan de hand
meschien voltage ff 1 tikie hoger zetten

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Of je hebt je core beschadigd. Die dingen brokkelen namelijk vrij snel als je de koeler teveel aan een kant van de core drukt. Dus check dat even.
Ik heb hier nog een Thunderbird liggen vaarvan de hoeken van de core zijn beschadigd, absoluut geen directx spellen mee te spelen maar voor de rest werkt ie 100%

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat je kan doen:

-Allereerst: deze koeler er "voorzichtig" afhalen! Daarna de CPU goed schoonmaken, maar wel voorzichtig. Daarna smeer je een heel klein beetje koelpasta, op ALLEEN de core, heel erg dun, maar wel de hele core. Daarna weer gewoon je oude koeler erop.

-Als hij dan nog steeds kuren heeft kan je even kijken of een "bios reset" of "load bios defaults" helpt.

-Ik weet niet hoe je nieuwe koeler bevestigd zit, maar is het niet zo dat hij ergens contact maakt met je moederbord, zodat er kortsluiting onstaat? Hadden hier misschien PLASTIC ringetjes tussen moeten zitten? Ik heb dit probleem een keer gehad met een Thermalright SP97 @ Abit NF7-S. Mijn pc deed toen ook vet raar!!

• Cablekevin
Ok luister!
Ik heb hem echt goed bevestigt aleen coolpaste op de core dun en me temp is 24 graden dus dat is snor.
Btw wel weird dat ie het nie aankan dan.
Ik heb gebeld naar winkel zegge ze ja ff handmatig processor instelle ofzo...
Maar hoe moet dat dan ?
Oja luister core kan echt nie stuk zijn want ik heb het echt super rustig mm voor mm geplaatst :)
Maja hoe kan je pc nou weten of er een andere cooler opzit :9 ?

Verwijderd

Ik weet van amd's dat de randen van de core wat gevoelig zijn en als je je cooler er wat scheef opgedrukt hebt vaak de randen een beetje af brokkelen en je cpu erg onstabiel woord.

• Cablekevin
Hardstikke Bedankt ben er achter gekomen! :D
Twas ff cooler eraf.... bord schoonmaken cpu schoon maken klaar :D
Thnx!!
Pagina: 1