Opstelling
Ik heb een Apache 2 + PHP 5.0.3 server geconfigureerd op m'n Windows PC'tje.
Nu heb ik een IRCbot classje geschreven dat gebruikt maakt van 'socket' functies die daarbij dus php_sockets.dll nodig hebben. Die wordt dan ook netjes geladen.
Probleem
Maar als ik de bot dan run gebeurt er niets, niet in de browser en niet in CLI mode.
De browser zegt netjes 'done' ipv dat deze blijft laden in de loop.
Ligt het niet aan het script?
Nee!
Zowel op Redhat 9 met Apache 1.3x & php 4.3x als op Slackware met Apache 2.0x & php 5.0.3 werkt m'n script vlekkeloos.
Oplossing
Het is niet een echte oplossing, maar met fsockopen() lukt het, zij het minder goed, ook.
Maar dat is het punt dus niet
Toen moest ik denken aan NAT (lees: port forwarding), dus ook dat geprobeerd, ook zonder succes.
Vragen
Hoe krijg ik sockets werkend in Windows?
Ik heb een Apache 2 + PHP 5.0.3 server geconfigureerd op m'n Windows PC'tje.
Nu heb ik een IRCbot classje geschreven dat gebruikt maakt van 'socket' functies die daarbij dus php_sockets.dll nodig hebben. Die wordt dan ook netjes geladen.
Probleem
Maar als ik de bot dan run gebeurt er niets, niet in de browser en niet in CLI mode.
De browser zegt netjes 'done' ipv dat deze blijft laden in de loop.
Ligt het niet aan het script?
Nee!
Zowel op Redhat 9 met Apache 1.3x & php 4.3x als op Slackware met Apache 2.0x & php 5.0.3 werkt m'n script vlekkeloos.
Oplossing
Het is niet een echte oplossing, maar met fsockopen() lukt het, zij het minder goed, ook.
Maar dat is het punt dus niet
Toen moest ik denken aan NAT (lees: port forwarding), dus ook dat geprobeerd, ook zonder succes.
Vragen
Hoe krijg ik sockets werkend in Windows?