Toon posts:

Incomplete artikelen van nieuwsserver omzetten naar bestand?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb een probleem waar ik wel vaker tegen aan loop. Als ik een programma of een film van usenet afhaal, dan gebeurt het vaak dat een aantal artikelen niet geheel wordt gedownload. Het downloaden is voor 80% ofzo voltooid en dan verschijnt er opeens de melding 'article not found'. Hierdoor gebeurt het nog weleens dat ik net niet genoeg rar en par bestanden heb om het geheel te repareren omdat ik niet genoeg blocks heb. Als die bestanden die ik niet geheel kon downloaden vanwege het ontbrekende artikel wel kon omzetten naar een incompleet bestand, dan zou ik toch de aanwezige blocks kunnen gebruiken om het bestand te repareren. Weet iemand of er een programma is die het mogelijk maakt om de losse artikelen alsnog om te zetten naar een bestand zodat ik aan meer blocks kan komen voor het repareren?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

Misschien dat ze van de server worden verwijderd? Hoe oud zijn de films die je eraf haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Die waar ik nu mee bezig ben is 18 januari gepost, heb nog maar 36 blocks nodig :(

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Welk programma gebruik je ? Bijna al de download programmas voor nieuws ondersteunen dit wel

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik grabit en heb in het programma voor een dergelijk optie gezocht, maar kon niets hierover vinden.

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In Newsbin Pro kan het met rechtermuisklik --> Download incompletes in je failed files window. Bijna elke newsreader ondersteunt dit.

In Grabit:
In 1.4.7, there's a checkbox option between the "Error-handling" section and the "Automatically pause batch" section called "Incomplete binary handling." It has a checkbox for "Download incomplete binaries by default."

[ Voor 50% gewijzigd door Doogie op 20-01-2005 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik dat programma maar even proberen dan!! Hopelijk kan ik dan gelijk mijn film repareren :*) Alvast bedankt mensen! :)

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik ken je probleem

Dit heb ik nl ook met Grab-It, dan krijg ik af en toe ook Article not found

Wanneer ik datzelfde bestand binnen haal met newsbin krijg ik dat bestand als incomplete binnen, dus kun je het repareren met pars

Succes!

Verwijderd

Ik gebruik zelf het programma "powerFTD", hiermee kan je kiezen voor forcefull decode.
En dan slaat hij het bestand gewoon op :)
Je kan ook even een paar gratis newsservers proberen om je files compleet te maken.
Ik gebruik zelf vaak:
news.txucom.net ... deze gaat niet snel..maar je krijgt wel je files binnen die je nog ff nodig had ;)

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Doogie schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 20:16:
In Newsbin Pro kan het met rechtermuisklik --> Download incompletes in je failed files window. Bijna elke newsreader ondersteunt dit.

In Grabit:

[...]
Ik wil hier even op terug komen, ik zit namelijk met hetzelfde probleem.. Ik krijg heel veel bestanden niet binnen met de melding "article not found" die files zijn dan incomplete maar ik kan ze natuurlijk laterna repareren met Quickpar. Maar Grabit weigerd simpelweg om de items te downloaden. Proeftermijn voor newsleecher / newsbin zijn verstreken dus dat is geen optie en ik wil eigenlijk ook gewoon Grabit blijven gebruiken.

Download incomplete articles by default heb ik aangevinkt maar nog steeds krijg ik continue de volgende error:

Error while download article (en dan een naam met allemaal vreemde tekens)

Hoe los ik dit op? Please help ik kan er niks over vinden....

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Verwijderd

Gebruiken jullie wel een betaalde newsserver?

Anders lijkt mij wel duidelijk waar het probleem ligt: de retentie van de gratis newsservers (zoals van de meeste internetproviders) is gewoon ronduit slecht. Struin het betaalde nieuwsserver topic maar eens af hier en voor een paar euro in de maand heb je nooit meer problemen, een snellere download en altijd volledige bestanden.
Pagina: 1