Toon posts:

Apparatuur kopen in Singapore verstandig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Does Singapore use the PAL system or does it use NTSC?

Just wondering because looking into buying Sony dcr-hc1000 digital video camera there.

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 09:45

P-ter

...

http://www.repetrope.com/support/pal.asp, daar staat dat singapore PAL gebruikt.

Verwijderd

http://www.weethet.nl/dutch/video_formats.php

PAL dus

shit te laat |:( :P

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een post geplaatst mbt het kopen van deze videocamera in de VS. Het enige nadeel dat toen naar boven kwam was het feit dat de VS-camera NTSC als standaard zou hebben. Gezien Singapore het PAL systeem gebruikt is dit nadeel dus opgeheven.

Naast kleine dingen als garantie en mogelijk het moeten aanschaffen van een nieuwe lader is het dus verder dezelfde videorecorder als degene die hier in de winkel ligt? (alleen dan 30% goedkoper :) )

Oftewel; is het verstandig om dat ding in SGP te kopen?

Verwijderd

Singapore gebruikt naast PAL-B voor TV, voor stroomvoorziening 230V 50Hz met G en A stekkers. Kwestie dus van de stekker eraf knippen en niet een hele andere lader nodig.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:06:
Singapore gebruikt naast PAL-B voor TV, voor stroomvoorziening 230V 50Hz met G en A stekkers. Kwestie dus van de stekker eraf knippen en niet een hele andere lader nodig.
Ik kan je vertellen dat je d'r alleen die G stekkers tegenkomt. Of ik ben ze in de tijd dat ik er gewoond heb gewoon niet tegen gekomen :P Singapore staat ook niet in dat lijstje btw.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon een nieuwe kabel kopen die je aan je adapter hangt (zo'n 8-je). Scheelt je rommelen met stekkers e.d.

Maar waarom een HC1000? Misschien dat een Panasonic NV-GS400 een betere keuze is. Zelfde lichtsterkte, mooiere kleuren (wat natuurlijkere kleurweergave, ik heb ze op twee identieke tv's naast elkaar gezien) en veel betere manuele controle. Lees deze review maar eens door. Daarnaast een aantal punten van kritiek:
-Sony gebruikt een interne accu, waarvoor je dus nooit een zwaardere kunt kopen.
-Sony claimt 5 kanaals geluid, maar alleen met een speciale microfoon en met gebruik van een Sony Vaio computer icm versie 2.0 van een of ander softwarepakket, dat ten tijde van de lancering niet eens uit was (weet niet of het inmiddels uitgekomen is). Voor wat betreft de microfoon kan ik je beter een Sennheiser adviseren.
-Er zitten nauwelijks knoppen op, alles gaat via het touchscreen.

Hier nog een review.
Pagina: 1