Mustek 12000SP

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb dus de scanner in deze topic. Daar zit een isa scsi kaartje bij, die het onder win98 gewoon goed doet. Onder win2k niet, bij mustek hebben ze de drivers nog niet klaar (ze moeten 'misschien' ergens op de poolse site staan, maar met het pools dat ik op school gehad heb kom ik daar niet uit ;))

Ik heb ook nog een initio ultra scsi kaartje in m'n bak hangen voor m'n cd-rom en writer. Ik heb er nix op tegen als daar ook een scanner aan hangt. Alleen aan de scanner zit zo'n 25 polige kabel, zeg maar zo'n printer/parallele kabel, en aan de kaart zit een smalle connector (weet niet hoe dat allemaal heet, maar zal wel een 50 polige zijn...klein geval)
Ja, je raadt het al, ik wil daar die scanner op zetten. Weet iemand welke kabel ik er precies voor nodig heb, en of die scanner wel wil met andere kaartjes? Want als ik zo'n (dure..) kabel koop en hij doet het niet, wordt ik niet zo blij.
Kan iemand mij helpen?

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Bij het installeren van de driver vraagt ie of je dat lullige ISA kaartje hebt of een adaptec controller.
Lijkt me dat ie dus ook op andere controllers werkt, maar ik zou het ook graag zeker willen weten.
Een adaptertje kost volgens mij iets van 25 piek (laatst gezien op een beurs, maar vond het teveel om te gokken).

Hmmm, aan mij heb je dus ook nix.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• RdB_IA
  • Niet online
Geachte heer Boddeus,

Verondersteld dat het bij de scanner meegeleverde kabel aan beide kanten hetzelfde (dus 25-polig) is, heeft u het kabel HD50m/D25m in 1m lengte (fl 79,-) of 2m lengte (fl 85,-) nodig. Beide kabels zijn uit voorraad leverbaar, de vrachtkosten bedragen fl 20,-. Alle prijzen incl. btw

Verzeker u echter eerst bij Mustek of de 12000SP aan willekeurige SCSI-kaarten werkt! Wij hebben hier namelijk een 600SP die weigert aan andere SCSI-kaarten te werken, dan aan het meegeleverde ISA-kaartje of aan een Adaptec 1505.

Met vriendelijke groeten,
Axel Booltink
---
Comex sales agency
Kerkstraat 24
6291 AC Vaals
tel: +31-43-3088400
fax: +31-43-3088409 www.comex-sales.com
dit mailtje kreeg is dus van comex...mijn vraag is dus vooral of die scanner het op andere scsi kaarten het ook doet.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Mijn Canon Canoscan werkt op elke SCSI kaart.

Ik weet niet waar je woont, meneer Boddeus ;), maar je mag het bij mij gerust een keer proberen aan een adaptec 2910b. De kabel heb ik ervoor. Ik woon in Gouda.
Die kabel heb ik trouwens gekocht voor 49,95 bij DES ( :r) in Rotterdam. Niet mijn winkel (heb er eens een computer gekocht, weet het, is dom) maar die kabel was voorverpakt, dus dat kan geen kwaad.
Vergelijk het maar met de Reeuwijkse snackbar "Natte An". Zij rochelde altijd in het frituurvet om te kijken of de frikandellen er al in konden. Maar verpakt ijs kon je er gewoon kopen..... Op de een of andere manier is haar vergunning ingetrokken.... :) :)

• RdB_IA
  • Niet online
haha..jammer dat die snackbar er nie tmeer is zeg...nog echte ouderwetsche kwaliteit zeker :)

ik woon in kampen, toch wel een stukje weg van gouda eigenlijk :(
(als ik kom dan neem ik toch nog eens een stukkie schuurpapier van me mee..HAHA.ik blijf je er mee achtervolgen)

misschien kan ik bij de computerboer hier eens eentje lenen, en vragen om een niet goed, geld terug garantie ;)

bij alternate hebben ze ook van die kabels zag ik, en niet duurder dan 30 piek...scheelt toch wel met die comex sales

• RdB_IA
  • Niet online
maar is er niemand die dit gedaan heeft waarbij het gelukt is?

• RdB_IA
  • Niet online
OK..de plaatselijke computerboer had zo'n kabel liggen!!! Dus ik proberen. nee, werkt niet. Shit man..errug frusterend als zoiets niet werkt, allemaal stomme errors en dat soort dingen.
Bedankt voor de hulp, maar het wil dus niet.

spreekt er hier iemand pools? (dan zou je me ff kunnen helpen met die drivers voor dat kaartje :))
Pagina: 1