Ik heb net Everest gedownload voor wat info over m'n systeem met betrekking tot de AGP-bus maar bladerde de andere gegevens ook even door.
Tot mijn schrik zag ik onder 'Moederbord'->'Chipset' het volgende staan:
Geheugencontroller
Type Dual Channel (128 bit)
Aktieve modus Single Channel (64 bit)
Mijn moederbord ondersteund wel Dual Channel en ik heb de DDR SDRAM-reepjes ook wel in de goede bankjes geplaatst volgens het boekje van het moederbord(P4P800 SE).
In de POST laat de BIOS ook weten dat er 2 x 512MB 400 MHz DDR SDRAM is geinstalleerd in Dual Channel mode. Het geheugen zijn 2x400 MHz Dane-Elec reepjes dus dat klopt wel.
Alleen Everest verteld mij dus dat het Single Channel is. Hoe zit dat? Bug in Everest of bug in Windows of fout van mij?
Tot mijn schrik zag ik onder 'Moederbord'->'Chipset' het volgende staan:
Geheugencontroller
Type Dual Channel (128 bit)
Aktieve modus Single Channel (64 bit)
Mijn moederbord ondersteund wel Dual Channel en ik heb de DDR SDRAM-reepjes ook wel in de goede bankjes geplaatst volgens het boekje van het moederbord(P4P800 SE).
In de POST laat de BIOS ook weten dat er 2 x 512MB 400 MHz DDR SDRAM is geinstalleerd in Dual Channel mode. Het geheugen zijn 2x400 MHz Dane-Elec reepjes dus dat klopt wel.
Alleen Everest verteld mij dus dat het Single Channel is. Hoe zit dat? Bug in Everest of bug in Windows of fout van mij?
Tja