Toon posts:

Onboard

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik ben van plan om mijn computer up te gaan graden. Nu zie ik bij een zaak een moederbord met een onboard grafische kaart. Nu is mijn vraag of dit wel goed is? Is dit net zo goed als wanneer ik een losse grafische kaart koop? Ik heb het in dit geval over Asus P4R800-V RS300. Ik heb zelf totááál geen ervaring met of dat goed is ofniet. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit een beetje werkt met de wat nieuwere games ed? Nogmaals :o ik weet totaal niet wat het allemaal is enzo. Ik heb al hier gekeken, maar ik snap niet waar het over gaat..

edit: Ik heb die FAQ gelezen (al voor het plaatsen van dit bericht) dus het zal vast wel niet mogen, dat ik zo'n bericht plaats, maar ik weet niet wat ik anders moet doen.. :|

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 18:00 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
ALs je echt wilt gamen, kan je beter gewoon een losse kaart kopen :)
Die zijn 9 van de 10 keer _echt_ sneller :)

Kijk hier eens tussen, hier staan veel nieuwe/ snelle kaarten tussen. En vergelijk zelf tussen de prijs en klasse van je videokaart.

Als ik het goed heb opgezocht heb je een AGP kaart nodig, dus zoek in de pricewatch niet naar PCI-Express, maar naar een AGP kaart.

//edit: Wat is je budget :? Dat kan ook meespelen in het spelletje.
Een goede kost :
pricewatch: Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3, (AGP, DVI), WinFast A6600 GT TDH = €€ 207,95
maar een heel wat minder goede:
pricewatch: Asus GeForce FX5200 128MB (Passief), V9520 Magic/T = € 37,-

Maar je moet het zelf weten: Games van nu eisen heel wat, dus zul je een goede kaart moeten kopen, en die vind je door te zoeken.
offtopic:
oef, uit-ge-edit

[ Voor 99% gewijzigd door Outerspace op 20-01-2005 18:08 ]

Wauw, een sig!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

me pa heeft een asus mobo met video onboard. voor wat hij doet op de pc internet, mail, word, excel is dat prima. maar als je hallf-life 2 doom3 en meer van dat soort spellen wil spelen zal je toch een losse kaart moeten nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Toet3r op 20-01-2005 18:03 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
:) Bedankt.. maar ik weet écht niet wat er wel of niet bij dat moederbord past en of ik dat wel aan kan sluiten e.d.

@outerspace:

Moet ik dan niet ook nog een ander moederbord nemen? Want bij deze zit dus al een videokaart in.. :>

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2005 18:04 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-08 12:41

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zoals bij alee "wat is goed voor mij" topics geld: wat wil je ermee? Anders krijg je ok geen goed advies. Met name als je spelletjes wil spelen zul je iets specifieker moeten zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor nieuwe (en ook minder nieuwe) games voldoet zo'n onboard kaartje niet. Je kunt echt beter een losse kaart kopen. En mocht je toch (vanwege budget oid) een moederbord met onboard vga kaart kopen, neem dan wel 1 met een AGP (of pci-express) slot, zodat je later een betere kaart erin kunt zetten.

[edit] ik zie dat in die asus P4R800-V RS300 een radeon 9100 kaart zit. Op zich is dat nog niet een superslecht kaartje. In lagere resoluties kun je daar nog wel het eea mee spelen. Ik weet alleen niet of die onboard variant hetzelfde presteert als de 'losse' AGP variant. Anders gaat mijn verhaal niet op natuurlijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Palomar op 20-01-2005 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:05:
[edit] ik zie dat in die asus P4R800-V RS300 een radeon 9100 kaart zit. Op zich is dat nog niet een superslecht kaartje. In lagere resoluties kun je daar nog wel het eea mee spelen. Ik weet alleen niet of die onboard variant hetzelfde presteert als de 'losse' AGP variant. Anders gaat mijn verhaal niet op natuurlijk.
Dat zei die man die mij met het uitzoeken van alle hardware hielp dus ook. Ik heb ondertussen even zitten kijken op die pricewatch, en ik heb er zomaar eentje uitgepikt. http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/jagv56.html Is dit bijvoorbeeld beter als wat er op dat moederbord zit? Ik weet trouwens dat alternate te duur is, maar die zaak zit hier zowat om de hoek..

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:42
Dan kijk je eerst welke videokaart erin zit:

[google=P4R800-V]

http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?ID=271
Een: "ATI Radeon 9100 IGP 3D Graphics" dus

[google=ATI Radeon 9100 IGP 3D Graphics]

http://www.tomshardware.com/graphic/20040211/
Mooie review van (onder andere) een Radeon 9100 IGP. Er staat ook een Radeon 9800 Pro bij tre vergelijking. De 9100 valt in het niets vegeleken met de 9800 Pro.

Dus:
Nee
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:11:
[...]

Dat zei die man die mij met het uitzoeken van alle hardware hielp dus ook. Ik heb ondertussen even zitten kijken op die pricewatch, en ik heb er zomaar eentje uitgepikt. http://shop.alternate.nl/...ml/nodes_info/jagv56.html Is dit bijvoorbeeld beter als wat er op dat moederbord zit? Ik weet trouwens dat alternate te duur is, maar die zaak zit hier zowat om de hoek..
[google=ATI Radeon 9250 review]

[ Voor 39% gewijzigd door iets op 20-01-2005 18:15 ]

tvw

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:59:
[...]

edit: Ik heb die FAQ gelezen (al voor het plaatsen van dit bericht) dus het zal vast wel niet mogen, dat ik zo'n bericht plaats, maar ik weet niet wat ik anders moet doen.. :|
In geval van twijfel: navragen bij een mod.

Maar als je de FAQ en de registratievoorwaarden daadwerkelijk begrepen had, was duidelijk geweest dat je zelf op zoek zou moeten gaan, dus even wat reviews van de ATi integrated meuk op had moeten zoeken. Daar staat je antwoord. En die reviews zijn er zat, getuige replies van behulpzame tweakers hierboven.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.