{ASUS A7V600} Front Audio Connector?

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 15:22
Ik heb hier een Asus A7V600 moederbord liggen. Hierop zit aan de achterkant al aansluitingen voor audio (mic, line in en line out). Nu is het zo dat m'n kast aan de voorkant ook een line out en mic aansluiting heeft zitten. Hiervanaf komen een aantal kabeltjes:
- M BIAS
- M IN
- GND
- SPK R (is vertakt naar 2 stekkertjes)
- SPK L (is ook vertakt naar 2 stekkertjes)

Nu wil ik deze ook graag aansluiten op m'n moederbord zodat ik de aansluitingen aan de voorkant van m'n kast ook kan gebruiken. In de handleiding van m'n moederbord is 1 stukje te vinden waarvan ik denk dat het over het audio gebeuren gaat (rest van audio gaat over aansluitingen aan de achterkant). Er staat het volgende:

Front Panel Audio Connector (10-1 pin FP_AUDIO)
This is an interface for the Intel front panel audio cable that allow convenient connection and control of audio devices.
Remove the caps from the Lin out_R, BLINE_OUT_R, Line out_L and BLINE_OUT_L jumpers if you want to install an Intel front panel audio cable.

Het tekeningetje wat er bij staat ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/asus.jpg
Over die grijs gekleurde vakjes zit een jumpertje.

Nu vraag ik me af of ik op bovenstaande 'pinnentjes' inderdaad die kabels moet aansluiten en welke waarop. Ik kan natuurlijk wel gewoon wat aanklooien maar ik hoop er eigenlijk op dat er iemand is die dit al voor elkaar gekregen heeft.

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Gewoon volgens de manual aansluiten. Als je hem niet aansluit moet je er hw 2 jumpers opzetten.
Als het goed is moet je 2 connecters dubbel langs elkaar aansluiten. 4 langs elkaar dus.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Niek_
Hm....geluid werkt nu, ik krijg er voor en achter geluid uit. Microfoon werkt nog niet goed, alleen aan de achterkant 'hoort' hij wat.

Vanaf voor komt dus:
- M BIAS
- M IN
- GND
- SPK R (is vertakt naar 2 stekkertjes)
- SPK L (is ook vertakt naar 2 stekkertjes)

SPK R aangesloten op Lin out_R en BLINE_OUT_R
SPK L aangesloten op Lin out_L en BLINE_OUT_L
En dit klopt dus want het geluid doet het

GND aangesloten op AGND
M BIAS op MICPWR
M IN op MIC2
Hier klopt dus iets niet... iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~metzeawj/asus.jpg

• Niek_
*schop* :X

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem bij een Asus Nforce 4 SLI moederbord.

Ik weet niet op welke aansluitingen ik de hoofdtelefoon en microfoon aansluiting moet plaatsen, en er zit inderdaad een jumper over de LINE OUT ingangen.

Iemand ervaringen mee?.