Welke distro voldoet aan mijn eisen??

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• martijnvanegdom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-01 19:11
Ik heb niet zoveel ervaring met linux, toch wil ik overstappen naar linux, vooral om windows bij mij nogal eens vastloopt.

ik ben op zoek naar een distro die voldoet aan de volgende eisen:

1. Makkelijk instaleren en een compleet systeem opleverd, liever geen commando nog moeten
invoeren om bijvoorbeeld kde aan de praat te krijgen
2. Compleet is, veel software moet al bij voorbaat geïnstaleerd zijn, zoals Wine
3. Een net bootscherm heeft, aangezien ik mijn pc ook beschikbaar stel voor andere gebruikers, wil dat er een net bootscherm is ipv. lijsten aan tekst
4. Up-to-Date is, het maakt me niet zoveel uit dat er packages via het internet worden bijgewerkt als ze er maar zijn
5. Niet te log is, ik wil wel een compleet systeem maar vooral niet te veel overbodigen packeges er op, het systeem moet aardig snel blijven.

Ik weet niet of er zo'n distro is, maar wie kan mij helpen?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Daar is een speciaal topic voor bestemd, namelijk: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 :)

En wat je wilt; Mandrake, Suse, Fedora zijn zulke pakketten. :)

Signature

Verwijderd

Als je alles kompleet wil hebben zonder al teveel gedoe moet je Linspire of Xandros eens proberen. Helaas zijn dit pakketten die je moet betalen. Een gratis alternatief is Knoppix, kun je eerst vanaf een cd testen en daarna installeren.

Verwijderd

Aan de andere kant kun je jezelf eens afvragen, waarom loopt mijn Windows steeds vast? Waarom krijg ik foutmeldingen, wat doe ik verkeerd?

Dat je naar Linux overstapt wil niet zeggen dat je het vlekkeloos aan de praat krijgt en eventuele fouten zelf kan oplossen. Wat installatiegemak betreft staat Linux sowieso onderaan het lijstje van en daarboven staat Windows en Mac OS X.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:19:
Aan de andere kant kun je jezelf eens afvragen, waarom loopt mijn Windows steeds vast? Waarom krijg ik foutmeldingen, wat doe ik verkeerd?

Dat je naar Linux overstapt wil niet zeggen dat je het vlekkeloos aan de praat krijgt en eventuele fouten zelf kan oplossen. Wat installatiegemak betreft staat Linux sowieso onderaan het lijstje van en daarboven staat Windows en Mac OS X.
Inderdaad. Beter misschien even je windows systeem oplappen. De overstap is toch best wel groot. Als je toch wilt proberen zou je Fedora of Redhat 9 kunnen proberen. Deze hebben een goede installatie. Maar er zijn tig andere Distro's die redelijk gebruiksvriendelijk zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.