[router] op het internet via kabel geeft vertraging

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,
Ik zit hier achter een nieuwe pc die als hij rechtstreeks op het internet aan gesloten zit gene vertraging heeft, maar zo gauw ik er een router tussen zet wel vertraging heeft..

De situatie is als volgt:
Er een kabelverbinding met ciaway (was kabelfoon)
Deze is aangesloten via UTP rechtstreeks op de pc.
De pc loopt als een trein.

Maar nu ik er een router tussen zet:
Via UTP op de wan (doh :P)
in windows de instellingen vernieuw
de router aangeeft dat de verbinding er is (connected incl. ip adres enz enz.)
gaat de verbinding enorm traag.

Het rare is dat er soms een piek tussen zit dat hij ietsje sneller gaat, maar over het algemeen met traag bedoel ik nog geen 1kb/s. Ik had net een download te pakken van 336bytes/s terwijl deze normaal rond de 80 lag, overigens duurt het meer als 1 minuut voordat 1 paigna geladen is (hij laadt hem uiteindelijk wel)

Wat heb ik geprobeerd:
Eerst had ik een E-Tech router, die scheen niet met caiway te werken dus heb nu een
Sweex broadband router, volgens het boekje ingesteld (mijn provider stond ertussen!)
Omdat ik d8 dat misschien de firewall (zowel op de router als op windows misschien aan stond heb ik beide uitgezet). Het zou toch echt goed moeten gaan nu.
Ook heb ik nog gekeken of er misschien een irq conflict ergens mee was, raar idee, maar je weet het nooit, was overigens ook niks.

Het modem is overigens een terayon, zonder inbeld onzin, zelfde als ik thuis heb (waar het een tijdje terug met een sweex router gewoon heeft gewerkt).

Wat kan het probleem dan zijn??
heb jullie FAQ doorgekeken en google gezocht..

Specs van de pc eventueel ??
amd 2000+ op een asrock k7vt4a+ met 512mb ddr en een fx5200 videokaartje.

help ? _/-\o_

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 10:10

jmr

In dit topic, Sweex router topic, vind je een aantal mogelijke oplossing voor jou probleem denk ik.

Hier alvast 1 daarvan:
Voor alle mensen met stabiliteitsproblemen:
* Soms is een poortje (vaak nummertje 2) brak op de Sweex routers.
* Altijd update van firmware uitvoeren naar nieuwste versie (of de nieuwste van Edimax gebruiken).
* Zet de ingebouwde DHCP server uit en geef je PCs handmatig een IP adres voor het LAN (in de serie 192.168.2.100-254) . Vergeet niet de Gateway in te stellen (192.168.2.1) en eventueel de DNS servers van je provider (of een andere stabiele, zoals van de TU Delft/Eindhoven/Twente).

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aangezien je in de nieuwe situatie ook 1 kabel extra hebt...

regel 1: contorleer je kabel! probeer ook eens een andere.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 20-01-2005 18:00 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• semicon
Ik ga het zo snel mogelijk proberen, heb ook nog een kaartje hier thuis liggen, mocht het niet lukken horen jullie het nog

• semicon
Helaas mocht een fireware upgrade niet baten, het probleem is er nog steeds, de dhcp uitschakelen wordt mijn volgende doel, maar dan moet ik wat meer tijd hebben....

in dat topic dat mij gegeven is stonden wel een aantal dingen voor andere providers, maar met kabelfoon (die ik ook heb) heb ik geen probleme :x