Toon posts:

ETRN naar fallback

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij maken gebruik van een Exchange 2000 SP4 server. Alle mail gericht aan mail.bedrijfsnaam.nl, komt direct bij ons binnen. Wanneer de server offline is, moet alle mail bij een fallbackserver terechtkomen die bij onze provider staat. De MX preference is:
mail.bedrijfsnaam.nl = 10
mail.fallback.nl = 20

In exchange kun je een smtp connector aanmaken en deze configureren zodat deze een ETRN eruit stuurt wanneer we weer online zijn (of een schedule zodat hij elke dag 1x ETRN stuurt).
Alleen alle mail die bij van ons verzonden moet worden blijft in een queue staan bij de Default Virtual SMTP server Wanneer ik de ETRN connector verwijder en de smtp service herstart worden ze wel verzonden. Ik heb het al een aantal maal geprobeerd maar, er gebeurt steeds hetzelfde. Op GOT vond ik deze post http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/737193, maar die oplossing hielp het niet bij mij. Op google en de support site van MS kon ik ook niet echt iets vinden.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 17:00
Niet direct een oplossing maar toch goed om te controleren. Exchange 2000 SP4 bestaat niet.!Waarschijnlijk bedoel je Exchange 2000 (bijgewerkt tot SP ??) draaiend op een Windows 2000 server waarop Service Pack 4 is geïnstalleerd).

De eerste vraag is dus wat is het service pack dat je voor Exchange hebt geïnstalleerd. Heb je verder de laatste Post service pack roll-up geïnstalleerd Rollup patch

Heeft het ooit correct gefunctioneerd? Zo, ja wat is er sindsdien gewijzigd?

Ter lering ende vermaak de instellingen die ik gebruik i.c.m. Tiscali.

Afbeeldingslocatie: Http://www.vanzijlitdiensten.nl/Tweakers/General.JPG
Afbeeldingslocatie: Http://www.vanzijlitdiensten.nl/Tweakers/Advanced.JPG
Afbeeldingslocatie: Http://www.vanzijlitdiensten.nl/Tweakers/ETRNDomains.JPG

Hans van Zijl

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus een SBS 2000 server bijgewerkt t/m SP4 en de laatste patches.
De ETRN heeft altijd problemen gegeven en nooit correct gewerkt. Vrijdagmiddag doen we nog een poging. Ook proberen we ipv de DNS naam van de fallback het IP te gebruiken, bij wijze van test.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je moet in de dialoogjes van jwpm ook even het "address space" tabje aanklikken en een address space "smtp:*" aanmaken. Gaat vast helpen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:51:
Je moet in de dialoogjes van jwpm ook even het "address space" tabje aanklikken en een address space "smtp:*" aanmaken. Gaat vast helpen
moet ik daar dan mijn domein weer invullen? of open (*) laten??

Ik heb vanmorgen geprobeerd een smtp connector aan te maken mbv de bovenstaande instellingen. Wanneer er dan een mailtje van ons domein uit gaat, wordt deze in de queues op de smtp connector gezet en die mailtjes lijken daar te blijven zitten. (zie het probleem in mijn eerste post). Moet ik ook een 2e virtual server aanmaken en deze selecteren als ik de smtp connector voor ETRN aanmaak?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 09:54 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:25:
moet ik daar dan mijn domein weer invullen? of open (*) laten??
Je moet 't sterretje invullen; je specificeert hier naar welke domains je mail naar buiten kunt sturen
Ik heb vanmorgen geprobeerd een smtp connector aan te maken mbv de bovenstaande instellingen. Wanneer er dan een mailtje van ons domein uit gaat, wordt deze in de queues op de smtp connector gezet en die mailtjes lijken daar te blijven zitten. (zie het probleem in mijn eerste post). Moet ik ook een 2e virtual server aanmaken en deze selecteren als ik de smtp connector voor ETRN aanmaak?
Nee. Het probleem zit 'm er in dat je ergens zit te prutsen in die SMTP connector.
Doe's screenshotjes posten van alle schermpjes van die connector

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Owkee, hier wat screenshotjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.liteon-auto.com/etrn1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liteon-auto.com/etrn2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liteon-auto.com/etrn3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.liteon-auto.com/etrn4.jpg

Dit is wat er fout gaat, dit mailtje naar een hotmail adres blijft dus hangen in die queue van de smtp-connector:
Afbeeldingslocatie: http://www.liteon-auto.com/etrn5.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 15:24 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Doe's op de "General" page in plaats van "Use DNS..." de "Forward all mail..." aanklikken en specificeer de uitgaande SMTP server van je provider
Je kunt overigens ook in de queue kijken (find messages) en dan de status van de hangende messages opvragen. Zul je waarschijnlijk zien dat er iets als "failed DNS lookup" staat.

[ Voor 20% gewijzigd door Brahiewahiewa op 26-01-2005 15:44 . Reden: typo ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg hebben de suggesties nog niet gewerkt. Wellicht ligt het probleem ergens anders.
We hebben onze provider gevraagd alle mail voor ons domein op de fallback in een pop3 "catchall" box te laten gaan. Met de pop3 connector op de Exchange kunnen we nu de fallback poppen om zo onze "gemiste" mail alsnog binnen te krijgen.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-02 10:45

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Hm volgens mij gebruik ik dezelfde configuratie, met eenzelfde fallback, maar ik stuur HELO.
En geen SMTP connector. En wel DNS.
Als mijn mailserver down gaat neemt de fallback het over. Deze mails worden in de queue geplaatst. (DNS "merkt" dat de mail niet op de laagste MX pref. kan worden afgeleverd)
De fallback stuurt de ETRN... server online>>> mails worden verstuurd naar mijn server. Zo niet blijven ze in queue staan.
Mijn eigen DNS zorgt ervoor dat ik zelf mails kan relayen. Dus niet naar een smarthost.
Pagina: 1