Cardreader weg/traag opstarten?

Pagina: 1
Acties:

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb enige tijd geleden een gloednieuwe Medion PC gekocht maar tot mijn spijt moest ik ontdekken dat van de ene op de andere dag mijn ingebouwde card reader drives verdwenen waren uit Deze Computer (terwijl ze softwarematig goed geïnstalleerd zijn, zelfs na een complete herinstallatie bleef het probleem bestaan). Kan dit komen door een kortsluiting door het gedwongen moeten uitschakelen van de PC? Lijkt mij persoonlijk vreemd....
Ook is het zo dat sinds een aantal dagen mijn PC extreem traag opstart. Deze vertraging gebeurt nog voor dat windows XP geladen wordt. Het resetten naar fail-safe BIOS defaults had geen zin. Wel is opvallend dat deze vertraging zcih niet voordoet als ik de SATA mode op combined/auto/SATA only zet, maar dan niet alle IDE drives herkend.

Hangen deze problemen misschien met elkaar samen?

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
Koppel alle PATA devices los en kijk of je het probleem nog hebt?

• fraQ
OK, kan ik wel doen. Juist omdat het veranderen van de SATA instellingen (en daarmee dus het uitschakelen van een aantal PATA drives) tot gevolg heeft dat mn bootscherm niet 3 seconden maar minstens 30 in beeld blijft, dacht ik dat mn toch al raar/slecht/niet meer functionerende smart card reader het probleem was. Vreemd is dan wel dat het ongeveer 2 weken geleden is dat mn card reader niet meer in verkenner verscheen, maar dat het sinds een aantal dagen is dat mn PC zo fokking lang nodig heeft voordat ie windows begint te booten.

edit: het gaat om een winbond card reader

[ Voor 5% gewijzigd door fraQ op 20-01-2005 23:47 ]

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Medion-pc, het booten duurde ook erg lang. Nadat ik de firmware van de cardreader opnieuw heb geflasht, heb ik geen problemen meer gehad. De firmware kun je vinden op je BACKUP partitie onder driver/cardreader/firmware.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• fraQ
Hmmm....die map heb ik dus blijkbaar niet....wel drivers voor generic USB 2.0 cardreaders en de meegeleverde drivers voor de interne cardreader. Weet je dan misschien waar ik dat anders kan vinden? Op de Medion site zelf misschien? Het gaat om een winbond smartcard reader (maar die heb je zelf neem ik aan ook).

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-02 18:55
Ze zullen ongetwijfeld ook op de Medion site staan. Alleen vind ik zelf het zoeken naar drivers op die site niet echt makkelijk, aangezien er nogal weinig informatie bij de drivers staat, is het moeilijk om te weten of je de goede hebt.
Maar ik denk als je goed zoekt dat ze wel te vinden zijn.
Tip: zoek niet op het model van je computer, maar doorzoek de gehele tekst.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• fraQ
Nou...ik heb idd 2 firmware updaters gevonden. Alleen ze doen t niet (wat is de IT toch een heerlijke wereld :P). 1 Daarvan vraagt om 2 files, namelijk .hex en .dat, maar de .dat file heb ik helemaal niet (zou dacht ik toch in dezelfde map moeten staan??). De ander vraagt om geen enkele file en heeft alleen een startknop, maar die is dus uitgeschakeld.

• fraQ
Trouwens....die 2 updaters hebben t constant over USB kabels die ik niet mag removen. Het gaat om een ingebouwde cardreader (Winbond type W83L518D). Ik wil HEEL graag de goeie flasher vinden...

• fraQ
De oplossing was (na lang zoeken) dus doodsimpel 8)7 . Computer uitschakelen, ook knop aan de achtertkant op 0, stekker er uit, powerknop 15 sec. ingedrukt houden en PC weer van stroom voorzien en aanzetten. Blijkbaar wordt hiermee de hardware opnieuw geïnitialiseerd. Dank aan allen voor de tips.

Kan wat mij betreft een slotje op. :)

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
:o check die nicknames :o

Burp

• fraQ
heh, ja errug toevallig idd >:)

Verwijderd

Ik schop dit topic omhoog omdat ik exact hetzelfde probleem heb. De oplossing die word gegeven werkt inderdaad, maar is maar van korte duur. De helpdesk meldt dat het te maken heeft met een spanningsverschil. Je snapt dat ik weining zin heb om iedere zoveel dagen die powerknop 15 sec in te moeten drukken.

Weet iemand wat er precies gebeurd als ik die knop 15 sec indruk, want het komt me allemaal nogal zweverig over.
Heeft iemand een echte (=permanente) oplossing voor dit probleem?
Pagina: 1