Voor de mensen die een MX record check aanbevelen (met name Superdeboer):
code:
1
2
3
4
| Note: This function should not be used for the purposes of address
verification. Only the mailexchangers found in DNS are returned, however,
according to RFC 2821 when no mail exchangers are listed, hostname itself
should be used as the only mail exchanger with a priority of 0. |
Bron
Ik had het zelf willen zeggen maar in de PHP handleiding staat het net zo duidelijk verwoord

.
En iedereen heeft het over domeinen; wat als bijvoorbeeld als e-mail adres pietje@localhost wordt gebruikt (bijvoorbeeld, of een ander e-mail adres zonder TLD erin?).
Toegegeven, op een publieke website is dat niet waarschijnlijk, maar het is niet zonder meer een ongeldig e-mail adres als er geen FQDN in zit.
En bovendien, zelfs als er een domein in het adres zit, en het bestaat, dan is dat nog geen garantie dat het e-mail adres ook daadwerkelijk geldig is. Ik kan zxvcpijweiruwori@microsoft.com invullen, en volgens alle checks hier zou dat een geldig e-mail adres zijn. Het is een toegestaan e-mail adres, maar geen bestaand adres. Dus waar doe je je checks voor?
Conclusie: ik denk dat het enige nuttige dat je over een e-mail adres kunt zeggen is: een apestaartje erin en minstens 1 teken vóór en na de @. En voor de rest moet de geldigheid maar via andere wegen bewezen worden (dus een activatie e-mail, bijvoorbeeld).
edit:
Whoeps, dat van de MX records was dus al gezegd. Sorry Erkens. Toch eens beter leren lezen...

[
Voor 37% gewijzigd door
Verwijderd op 20-01-2005 23:30
]