Excel opent bestand dubbel

Pagina: 1
Acties:
  • 2.243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
Hallo,

Eerst wat info.
Het gaat hier om excel XP versie draaiend op een NT4 client.

Ik heb hier een xls bestand en als ik deze open dan komen er automatisch 2 venster in excel met hetzelfde excel bestand.

Het xls bestand heet: bestand.xls
Maar de vensters heten bestand.xls:1 en bestand.xls:2.

Ik kan geen macro's in het excel bestand ontdekken. Voor mij is het dan een grote vraag waarom hij dit doet.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb het hier ook gehad? Kon niet echt een reden ontdekken, maar na een reboot geen probleem meer gehad :?

Wat trouwens een bestand gemaakt in Office2003 en geopend in XP. Heb voor de reboot wel het document aangepast en gesaved, dus wellicht was dat de oplossing ;)

[ Voor 45% gewijzigd door BtM909 op 20-01-2005 16:18 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• saxion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08-2023
BtM909 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 16:17:
Heb het hier ook gehad? Kon niet echt een reden ontdekken, maar na een reboot geen probleem meer gehad :?

Wat trouwens een bestand gemaakt in Office2003 en geopend in XP. Heb voor de reboot wel het document aangepast en gesaved, dus wellicht was dat de oplossing ;)
Het document is in xp aangemaakt en een reboot maakt niet uit.
Ik heb het document ook opgeslagen onder een andere naam, maar hij doet hetzelfde nog steeds.

check de homepage button> ICT portal: techtuts.host.sk

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dit probleem heb ik ook, maar dat is een shared document. Hoe open je het bestand? Dubbelklik op het bestand of via File --> Open?

Helpt het overigens niet om één van de 2 te sluiten?

Verwijderd

Dit is standaard functionaliteit van Excel. Blijkbaar is het document een keer gesaved met de twee vensters open en deze instelling wordt dan mee bewaard. (om hetzelfde werkbook twee maal te zien: zorg dat dit het enige werkbook is dat open is en click op Window (Venster?) en New Window (Nieuw Venster?)).

Als je een van de twee vensters sluit en de file saved zou het opgelost moeten zijn, met de nadruk op ZOU :+

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Hetgeen wat ik ook nog zag is dat ik een tweetal views heb binnen dat document, zie hiervoor:
Views --> Custom views

Maar hetgeen wat Moosehead zegt is ook de oplossing...
Pagina: 1